2010-02-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
Jag förnekar inte att västafrikaner är de snabbaste sprintrarna eller att östafrikanerna de bästa långdistansarna. Orsaken är givetvis genetiska.
Bra, då har vi slagit fast att vissa egenskaper är vanligare hos vissa raser/folk/genkluster eller vad du nu vill kalla det.
Men märk väl, vanligare, inte obligatoriska.
Och nu när vi har slagit fast att det finns fysiska skillnader(t.ex. pigment, benstruktur, lever och blod, att afrikaner kommer tidigare in i puberteten och immunförsvaret), så kan vi väl ta det naturliga steget och konstatera att det finns psykiska skillnader också(t.ex. IQ).

Citat:
Men är alla västafrikaner snabba ? Eller är alla östafrikaner bra på långdistans ? Givetvis inte.
Suck.
Hur svårt ska det vara att förstå? Ett visst mått av generalisering är nödvändig. Det är genom generalisering vi kommer fram till att östafrikaner generellt sätt har bättre förutsättningar(gener) för att springa snabbt kortare sträckor. Genom att säga att något inte är en tillfällighet generaliserar vi.
Är det en tillfällighet att östafrikaner dominerar långdistanslöpning år ut och år in?

Citat:
På samma sätt är det förstås så att alla vita inte är smartare än alla svarta, eller att alla asiater eller judar är smartare än alla vita. Och givetivs hittar du svarta som är smartare än den genomsnittlige juden. Vad beträffar intelligens är det fastslaget genom experiment att Ashkenazi-judarna är det smartaste folket i världen. Läs här http://www.futurepundit.com/archives/002812.html.
Jag vet.

Citat:
Priset dom har fått betala är dock högt, det är också ett av de sjukaste folken i världen.
Inser du att det här styrker det som jag försöker säga?

Citat:
Det finns uppenbart genetiska skillnader mellan olika folkslag men hur viktigt är det att holländare är längre än kurder. Gambianer är snabbare än svenskar eller att judar är smartast ? Genomsnittligt sett altså.
Inte särskillt. Men låg IQ kan ju vara en förklaring till att det går trögt för afrikanerna, både i Afrika och i USA och, ja, överallt där de är.
Hög testosteronhalt kan ju vara en förklaring till den våldsamhet som följer dem överallt?

Citat:
Spelar det någon roll och är skillnaderna så pass stora att någon/några folk kandiderar på att
upphöra att kallas mänskliga ? När upphör man att vara människa och vilka är kriterierna för detta. Nej sånt där snack är givetvis bullshit. Homo Sapiens är en ras.
Känns det obekvämt att kalla det ras så kan du väl säga folk eller genkluster. Det viktiga är att skillnaderna finns.

Citat:
Eller resonerar du annorlunda ?
Jag vill inte att mina barn, eller barnbarn, ska bli en minoritet bland icke-vita. Jag vill helt enkelt inte ta den risken.
Klart att det finns schyssta invandrare, men det är underordnat.

Citat:
Rasspåret är en enda lång återvändsgränd. Vetenskapligt, moraliskt, etiskt och empiriskt.
Nej. Vetenskapligt, moraliskt, etiskt och empiriskt så är det högst gångbart.
Senast redigerad av Henderson 2010-02-20 kl. 00:22.
2010-02-20, 02:13
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Och nu när vi har slagit fast att det finns fysiska skillnader(t.ex. pigment, benstruktur, lever och blod, att afrikaner kommer tidigare in i puberteten och immunförsvaret), så kan vi väl ta det naturliga steget och konstatera att det finns psykiska skillnader också(t.ex. IQ).

Jag förstår att du har ett behov av att förenkla. Miljömässiga skillnader, faktorn av undernäring,
sociala aspekter, kulturella skillnader etc som samtliga bidrar till en människas beteende är för
komplicerat för dig.

Citat:
Suck. Hur svårt ska det vara att förstå? Ett visst mått av generalisering är nödvändig. Det är genom generalisering vi kommer fram till att östafrikaner generellt sätt har bättre förutsättningar(gener) för att springa snabbt kortare sträckor. Genom att säga att något inte är en tillfällighet generaliserar vi.
Är det en tillfällighet att östafrikaner dominerar långdistanslöpning år ut och år in?

Det finns bra och dåliga generaliseringar. Östafrikaners förmåga att springa långt är en generalisering som har visst stöd i resultatlistorna. Sen finns det vidskepelse och fördomar också, t.ex negrers våldsamhet och lathet som vissa idioter härinne gillar att upprepa. Att man bara vill sitta och dra till med såna generaliseringar om alla människor på jättekontinenten Afrika är anmärkningsvärt och om detta pekar på något är det ens egna låga IQ.

Citat:
Inte särskillt. Men låg IQ kan ju vara en förklaring till att det går trögt för afrikanerna, både i Afrika och i USA och, ja, överallt där de är. Hög testosteronhalt kan ju vara en förklaring till den våldsamhet som följer dem överallt?

Det finns många teorier om varför vissa delar av världen utvecklats fortare än andra.
De allra flesta av dessa handlar inte om IQ skillnader, det hoppas jag att du är medveten om ?
Det är ett obegåvat och förenklat grepp. Här en annan synvinkel på det du försöker förklara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel
http://video.google.com/videoplay?docid=-4008293090480628280# , se alla 3 delarna.

Sen kan du läsa denna review på dr Shueys arbete. Hon med slutsatserna om negrernas intelligens i USA...du vet.
http://rac.sagepub.com/cgi/reprint/2/1/79

Citat:
Känns det obekvämt att kalla det ras så kan du väl säga folk eller genkluster. Det viktiga är att skillnaderna finns.

Det är viktigt för dig att slå fast att det finns skillnader mellan olika folkslag. Det håller jag med om att det gör. Skillnaden mellan dig och mig är att du hävdar detta för att påvisa att du själv och ditt eget folkslag är så mycket bättre, vackrare och intelligentare. Medans jag inte försöker vinna några pluspoäng vare sig för mig personligen eller det svenska folket överlag på att konstatera att det existerar skillnader mellan olika folkslag. Det finns nämligen tillräckligt många vackra, begåvade och smarta negrer att lägga till alla de som springer rysligt fort eller långt för att värdet av ditt resonemang om skillnader skall kännas meningslöst.

Inser du att generaliseringar av typen "Titta på det underutvecklade landet långtbortistan där. Människorna har en snitt IQ på 85, inte undra på att det ser ut som det gör där." är talanglösa ?

Varför ? Citat: "Det bör omnämnas att IQ ingalunda är ett oomstritt mått på intelligens, speciellt i tredje världens befolkningar. Speciellt bör omnämnas att de flesta individer i en befolkning inte kan förväntas ha "landets genomsnittligs IQ", och att det är allmänt accepterat att många faktorer inklusive miljö, kultur, demografi, välstånd, miljöförorening och utbildningsmöjligheter, påverkar en individs uppmätta IQ."

http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Citat:
Jag vill inte att mina barn, eller barnbarn, ska bli en minoritet bland icke-vita. Jag vill helt enkelt inte ta den risken. Klart att det finns schyssta invandrare, men det är underordnat.

"Vita" vilka du nu räknar in i kategorin är i en klar minoritet i världen. Känns det jobbigt för dig ? Personligen är det inget jag tänker på.
Senast redigerad av 21Nyheterna 2010-02-20 kl. 02:20.
2010-02-20, 11:52
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ett förmildrande drag med Jacko är att han var medveten om judefrågan.

Inte konstigt då han samarbetade med en massa judar och dessutom var kompis med en del judar.
Han studerade även kabbala ett tag.
Med alla de kopplingarna så är det lätt att man blir medveten om judefrågan.
2010-02-20, 13:22
Medlem
Citat:
Jag förstår att du har ett behov av att förenkla. Miljömässiga skillnader, faktorn av undernäring,
sociala aspekter, kulturella skillnader etc som samtliga bidrar till en människas beteende är för
komplicerat för dig.
Visst spelar miljön in, men är det inte lite anmärkningsvärt att även amerikanska negrer har lägre IQ och är det inte ännu mer anmärkningsvärt att negerbarn, som adopteras av vita medelklassföräldrar, också har lägre IQ?

Citat:
Det finns bra och dåliga generaliseringar. Östafrikaners förmåga att springa långt är en generalisering som har visst stöd i resultatlistorna. Sen finns det vidskepelse och fördomar också, t.ex negrers våldsamhet och lathet som vissa idioter härinne gillar att upprepa. Att man bara vill sitta och dra till med såna generaliseringar om alla människor på jättekontinenten Afrika är anmärkningsvärt och om detta pekar på något är det ens egna låga IQ.
Det är inte fördomar och definitivt inte vidskepelse. Negerns våldsamhet manifesterar sig i alla samhällen där han finns.

Citat:
Det finns många teorier om varför vissa delar av världen utvecklats fortare än andra.
De allra flesta av dessa handlar inte om IQ skillnader, det hoppas jag att du är medveten om ?
Det är ett obegåvat och förenklat grepp. Här en annan synvinkel på det du försöker förklara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel
http://video.google.com/videoplay?docid=-4008293090480628280# , se alla 3 delarna.

Sen kan du läsa denna review på dr Shueys arbete. Hon med slutsatserna om negrernas intelligens i USA...du vet.
http://rac.sagepub.com/cgi/reprint/2/1/79
Jared Diamond var jude, och då ringer varningsklockan. Judar har konsekvent och målmedvetet arbetat för massinvandring, mångkultur och rasblandning, genom att bl.a. hävda att det inte finns några raser.
Deras "forskning" lyftes fram i judisk media och fick stort inflytande på amerikanska universitet och senare på hela samhället. Men det här känner du ju till.

Ras är inte hela förklaringen, miljö spelar roll, men du missar något väsentligt om du helt bortser ifrån ras.

Citat:
Det är viktigt för dig att slå fast att det finns skillnader mellan olika folkslag. Det håller jag med om att det gör. Skillnaden mellan dig och mig är att du hävdar detta för att påvisa att du själv och ditt eget folkslag är så mycket bättre, vackrare och intelligentare.
Ja, vi är bättre, vackrare och intelligentare. Generellt sätt...

Citat:
Inser du att generaliseringar av typen "Titta på det underutvecklade landet långtbortistan där. Människorna har en snitt IQ på 85, inte undra på att det ser ut som det gör där." är talanglösa ?
De kanske inte är så kreativa, men det ligger någonting i dem.

Citat:
"Vita" vilka du nu räknar in i kategorin är i en klar minoritet i världen. Känns det jobbigt för dig ? Personligen är det inget jag tänker på.
Du, eller dina barn och barnbarn, kommer garanterat att tänka på det när de icke-vita, t.ex.muslimer, blir i majoritet i Sverige.
2010-02-20, 17:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
En av mina kurskompisar på universitetet har precis kommit hem från några veckors fältstudier i Sydafrika och mycket upprörd sammanfattade hon resan med att hela landet är fullt av tjuvar och banditer.
Vart hon än rörde sig var hon tvungen att hålla i sin ryggsäck så att ingen tog den eller stal ur den.
När även pastorn i den kyrka hon besökte försökte stjäla ryggsäcken mitt framför ögonen på henne fick hon nog och drämde ryggsäcken i magen på karln och slog till honom.
Sedan hyrde hon in en vit kille som skydd under den sista tiden av fältstudierna. Hon är jättearg och besviken på alltihopa och vill inte tala mer om eländet utan bara glömma bort sin hemska vistelse i Sydafrika
Senast redigerad av Gabriel Knight 2010-02-20 kl. 17:54.
2010-02-20, 18:00
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Haha!
2010-02-20, 19:33
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En av mina kurskompisar på universitetet har precis kommit hem från några veckors fältstudier i Sydafrika och mycket upprörd sammanfattade hon resan med att hela landet är fullt av tjuvar och banditer.
Vart hon än rörde sig var hon tvungen att hålla i sin ryggsäck så att ingen tog den eller stal ur den.
När även pastorn i den kyrka hon besökte försökte stjäla ryggsäcken mitt framför ögonen på henne fick hon nog och drämde ryggsäcken i magen på karln och slog till honom.
Sedan hyrde hon in en vit kille som skydd under den sista tiden av fältstudierna. Hon är jättearg och besviken på alltihopa och vill inte tala mer om eländet utan bara glömma bort sin hemska vistelse i Sydafrika

För bra historia för att vara sann
Vilka program gör fältresor till Sydafrika?
2010-02-20, 20:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus

Religionsvetenskapliga programmet i Umeå har fram till nästa år stipendiater som åker till Stellenbosch Sydafrika och även Indonesien för fältstudier
http://www.idesam.umu.se/digitalAssets/30/30734_affisch-mfs-vt10.pdf

http://www.idesam.umu.se/utbildning/utlandsstudier/utbytesavtal/stellenbosch/

http://www.idesam.umu.se/utbildning/utlandsstudier/utbytesavtal/

Min kompis läser det religionsvetenskapliga programmet i Umeå och som sagt fick hon stipendiet i höstas och var där på fältstudier och kom hem efter jul men jag träffade inte henne förrän nu eftersom jag läser på distans och är inte i Umeå så ofta.
Nu är det tydligen sista gången man skickar folk dit så om ni vill åka dit på fältstudier kan ni ansöka innan den 1 mars
Senast redigerad av Gabriel Knight 2010-02-20 kl. 20:43.
2010-02-20, 20:46
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Det är lätt att tapa modet när man ser hur kvinnor skriker sig hesa för globalism och andra egalitära galenskapsprojekt - men det positiva är att de i kontakt med verkligheten faktiskt rätar upp ganska snabbet (generaliserat från TVÅ observationer och en del domar som innehåller våldtagna kvinnor som blivit rädda för svarta män - inte så jättevetenskapligt);
http://adielsson.se/blogg/?p=113#comment-698
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinna på cykel genom Afrika
Det har nu gått så långt att de flesta av oss totalt har förlorat all respekt för den inhemska populationen. Inte minst har all form av sympati och empati som någonsin funnits, fullständigt försvunnit. När skitiga ungar och otrevliga vuxna skriker; ”You, you, you, give money, money” på det mesta aggressiva tänkbara sätt, skriker vi tillbaka, om situationen så tillåter; ”Get a job you lazy bastard”,”I rather burn my money than give it you” eller ”I hope you starve to death”
...
Ska de någonsin få rätsida på den misär de lever i, måste de för egen kraft vända trenden och masa sina lata arslen upp från marken och börja göra en arbetsinsats. Som en av Sydafrikanerna på resan konstaterade, är man inte rasist innan man börjar resa genom Afrika, blir man det garanterad allt eftersom man kommer till insikt med hur de agerar och uppför sig!.
Läs hela inlägget, det är ögonöppnande.
Senast redigerad av Badsector 2010-02-20 kl. 20:53.
2010-02-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Det är lätt att tapa modet när man ser hur kvinnor skriker sig hesa för globalism och andra egalitära galenskapsprojekt - men det positiva är att de i kontakt med verkligheten faktiskt rätar upp ganska snabbet (generaliserat från TVÅ observationer och en del domar som innehåller våldtagna kvinnor som blivit rädda för svarta män - inte så jättevetenskapligt);
http://adielsson.se/blogg/?p=113#comment-698
Läs hela inlägget, det är ögonöppnande.
Citat:
Utan tvekan utsätts vi kvinnliga cyklister för deras våld och övergrepp i betydligt större utsträckning. Fega jävlar som de är.

Citat:
Vi är alla rörande överens om att INGEN västerländsk hjälp någonsin kan gagna detta tiggarparadis på lång sikt. Ska de någonsin få rätsida på den misär de lever i, måste de för egen kraft vända trenden och masa sina lata arslen upp från marken och börja göra en arbetsinsats

Se verkligheten och bli rasist. Tack för ett grymt fynd!
2010-02-20, 22:01
Medlem
StigAllans avatar
Citat:

Se verkligheten och bli rasist. Tack för ett grymt fynd!

Det trista är att hon upptäckte att det blev rasism utav det hela så hon backar en hel del.
Tror mig minnas att det enbart blev ett visst land tillslut eller enbart någon vägsträcka.
Länkar finns här på FB men jag ids inte leta rätt på dessa.
2010-02-20, 22:06
Medlem
lalle34s avatar
Citat:

Du, eller dina barn och barnbarn, kommer garanterat att tänka på det när de icke-vita, t.ex.muslimer, blir i majoritet i Sverige.

Så muslimer kan inte vara "vita"? intressant minst sagt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in