2010-02-08, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Så länge företagen drivs av västerlänningar och systemet är korrumperat kommer länderna aldrig bli demokratiska. Det största problemet som jag ser i många länder i Afrika är att politiker och rättstat är lättköpta. Det finns ingen stabil grund att stå på och bygga ett land på. Sen är jag säker på att det finns länder i Afrika som det inte rapporteras om som säkert är på väg att bygga för en stabil framtid.

Vem är det som hindrar negrerna från att driva företag? Vem är det som tvingar dem att vara korrumperade? Vem är det som gör neger politiker är lättköpta? Vem är det som tvingar negern att sitta och peta sig med en pinne i röven hela dagarna och inte göra något vettigt?

Alla problem beror på vad som finns eller snarare inte finns i negerns eget huvud man är oerhört naiv om man inte ser det.
2010-02-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Vem är det som hindrar negrerna från att driva företag? Vem är det som tvingar dem att vara korrumperade? Vem är det som gör neger politiker är lättköpta? Vem är det som tvingar negern att sitta och peta sig med en pinne i röven hela dagarna och inte göra något vettigt?

Alla problem beror på vad som finns eller snarare inte finns i negerns eget huvud man är oerhört naiv om man inte ser det.
Kapitalet flödar ur landet, finns inga investeringsmöjligheter. EU:s jordbrukspolitik är också ett faktum som gör att Afrika inte kan bygga upp sin egen jordbrukssektor eftersom EU dumpar priserna och tvingar bönderna i konkurs. Mängder av de kontrakt som sätts upp i Afrika av västerländska bolag är mutor. Korruptionen går ända upp i regeringskansli och rättsstaten. Det är inget system som man ändrar på en dag.

Misstron mot demokratin blir på samma sätt som i vissa sydamerikanska länder, t.ex. Mexico, väldigt stor. Att negerns huvud är naiv betvivlar jag, men med all den skit som skakat den afrikanska kontinenten de senaste årtionden förstår jag att man tappar hopp för förändring.
2010-02-08, 23:41
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolonialism

Afrikanska länder som aldrig varit koloniserade, eller har fria sedan 100 år fungerar lika jävla illa som de gamla kolonierna. men de asiatiska fd kolonierna blomstrar… Är inte det lite konstigt??
2010-02-08, 23:46
Medlem
il_sirianos avatar
Jag säger så här till er alla:

Besök Rinkeby/Tensta och stanna där 1-2 dagar så kommer ni få se för er själva att det inte är så stor skillnad mellan en neger och en apa.
2010-02-08, 23:51
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Afrikanska länder som aldrig varit koloniserade, eller har fria sedan 100 år fungerar lika jävla illa som de gamla kolonierna. men de asiatiska fd kolonierna blomstrar… Är inte det lite konstigt??

Införande av väst civilisationen är det som har skadat Afrika mest.

Vilka asiatiska länder har blivit koloniserade?
2010-02-08, 23:58
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Så länge företagen drivs av västerlänningar och systemet är korrumperat kommer länderna aldrig bli demokratiska. Det största problemet som jag ser i många länder i Afrika är att politiker och rättstat är lättköpta. Det finns ingen stabil grund att stå på och bygga ett land på. Sen är jag säker på att det finns länder i Afrika som det inte rapporteras om som säkert är på väg att bygga för en stabil framtid.

Såg dokumentären om ekonomiska torpeder, innan dess visste jag inget om det. Många västländer kör med ekonomiska torpeder men det är hemligt och inte många människor vet om det.

Att de är korrumperade beror på ekonomiska torpeder som sätter de människor som gynnar dom mest till makten. Det är som det kalla kriget där öst ville ha kommunistisk styre medan väst ville ha ett demokratisk styre. Enda skillnaden är att här vill man ha ett styre som generar pengar åt dom.
2010-02-09, 00:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

HongKong och Taiwan t ex men även Indien
2010-02-09, 00:06
Medlem
MatseKestaMs avatar
Fantastisk tråd!

Jag vill flika in med ett par frågor om negerns uppfinningar, om de finns?
Har negerns ursprung på något sätt påverkarkat industrialismen eller
jordbruket annat än med fysiskt arbete?
2010-02-09, 00:08
Medlem
Citat:
Införande av väst civilisationen är det som har skadat Afrika mest.

Kan du inte säga nåt smart för en gångs skull? Eller åtminstone nåt som inte är fullständigt efterblivet?
2010-02-09, 00:11
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatseKestaM
Fantastisk tråd!

Jag vill flika in med ett par frågor om negerns uppfinningar, om de finns?
Har negerns ursprung på något sätt påverkarkat industrialismen eller
jordbruket annat än med fysiskt arbete?

Uppfinningar anpassas efter den miljö du lever i.

Det är knappast en jacka man tänker på när man är i Sahara!
2010-02-09, 00:14
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficktjuven
Kan du inte säga nåt smart för en gångs skull? Eller åtminstone nåt som inte är fullständigt efterblivet?

Vad är efterblivit?
Det är så det är, Afrika var inte bered för västs civilisation och kultur.

Hur tror du svenskar skulle klara sig om bushmän kom och införde sin levnadsstil här i Sverige idag?
Folk skulle stupa som käglor!
2010-02-09, 00:16
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Uppfinningar anpassas efter den miljö du lever i.

Det är knappast en jacka man tänker på när man är i Sahara!

Nähä, men luftkonditionering kanske...ärthjärna.
Hade hoppats på ett mer intelligent svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in