Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Ja, och dessa är vadå? Invandrare!
Återigen - ditt påstående om att svenskar ska ha byggt upp Sverige är en ren och skär lögn. Ni är inte kapabla till detta, därför fick andra göra det åt er.
OK tydligen måste man vara övertydlig för att din lilla hjärna ska få in det mest fundamentala faktumet om svenskar.
Vi svenskar är, genetiskt sett, invandrade nordtyskar.
De svenskar som du talar med, just nu, är tyskar. Du pratar med tyskar. Tyska invandrare, vi svenskar är alltså, framförallt, tyska invandrare.
Jag har även en vallonsk ådra på mödernet. På min fars sida heter alla "Reis", "Kreutzer" etc. om man går tillbaks ett par hundra år.
Naturligtvis finns även ett par "Sven son av Olof" etc. men i övrigt består min släkt, precis som de flesta svenskar av tysk-klingande namn. Vilket delvis, men endast delvis, kan förklaras av dess popularitet bland soldater under svensk storhetstid.
Går vi ännu längre tillbaka, till medeltiden, tiden före vi ens dokumenterade bondepopulationen kan man även där konstatera en betydande tysk invandring. Överlag alltså så pratar du faktiskt med de "invandrare" som har byggt upp den här nationen.