2011-03-13, 01:00
  #2689
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus

Försöker du rationalisera hans beteende?

Nja, men uppenbarligen var det "något" som inte föll honom i smaken; något som han inte accepterade. Jag tycker synd om negrer som faktiskt beter sig bra - de får alltid höra hur sina "bröder" beter sig som svin. Jag har träffat på negrer som handgripligen blir våldsamma om man ens tittar på dem på "fel sätt". Andra är bara jävligt "lättkränkta"; en kvinna i min klass på universitet blev sur för att professorn använde i sig av ordet "Black" snarare än "African American". Vilket jävla liv det blev. Varenda individuellt arbete hon delade med sig av under åren var hur förtryckta "African Americans" var och är, och hur onda alla andra är. Läraren hade förstås inget val än att samtycka.

I varenda poetiskt skrivna dikt och novell fann hon "symbolik" för hur förtryckta negrer var/är. Vi andra kunde förstås inte säga något - det hade varit självmord. Att få epitet "Rasist" i sin klass är ju inte så kul. Så en och annan spännande "intellektuell" "föreläsning" om hur onda vi är bjöd hon på nästan dagligen. En riktig nationalist den där smällfeta fan.
__________________
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-03-13 kl. 01:03.
2011-03-13, 01:06
  #2690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Nja, men uppenbarligen var det "något" som inte föll honom i smaken; något som han inte accepterade. Jag tycker synd om negrer som faktiskt beter sig bra - de får alltid höra hur sina "bröder" beter sig som svin. Jag har träffat på negrer som handgripligen blir våldsamma om man ens tittar på dem på "fel sätt". Andra är bara jävligt "lättkränkta"; en kvinna i min klass på universitet blev sur för att professorn använde i sig av ordet "Black" snarare än "African American". Vilket jävla liv det blev. Varenda individuellt arbete hon delade med sig av under åren var hur förtryckta "African Americans" var och är, och hur onda alla andra är. Läraren hade förstås inget val än att samtycka.

I varenda poetiskt skrivna dikt och novell fann hon "symbolik" för hur förtryckta negrer var/är. Vi andra kunde förstås inte säga något - det hade varit självmord. Att få epitet "Rasist" i sin klass är ju inte så kul. Så en och annan spännande "intellektuell" "föreläsning" om hur onda vi är bjöd hon på nästan dagligen. En riktig nationalist den där smällfeta fan.


Lättast är att se vad de är. Om man utgår ifrån att alla är som apr eller värre och undviker dem mesta möjliga blir man sällan besviken en neger är en neger. Det är väl ingen som tror att en hund är något annat än just en hund och förväntar sig inte att den ska göra något annat än att bete sig som en hund.
2011-03-13, 01:10
  #2691
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
Aksum riket ligger sub-sahara Afrika
Aksumriket existerar inte längre.

Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
etiopien ett land som har 100% Svarta afrikaner.
Rasbastarderna i Etiopien är snarare kollektiva mulatter, mixen är 50% negroid och 50% kaukasoid (från mellanöstern; dock inte nödvändigtvis arabisk).

Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
aksum har ingenting att göra med araber
Nä, men de semiter som var med och grundade aksumriket var sannolikt mer kaukasoida och mindre negroida än de nutida habesha som lever där idag.

Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
tillxample om man idag flyger från Etiopien till Egypten cairo det tar 6 timmars flygning.
Kanske med segelflyg? Med tillxample en riktig jumbojet går det mycket snabbare.

Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
Stockholm ligger närmare till cairo än aksum gör.


Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
det är känd att rasister är alltid skeptisk när det gäller svarta Afrikas egna civilasationer, even om det handlar om Aksum som ligger Sub-sahara Afrika, hävdar man att nej detta är inga riktiga svarta afrikaner utan man dom är svarta araber.
Om du kollar in din grymt roliga stavning och grammatik, så kanske du förstår varför rasister är skeptiska till negroid förmåga (eller brist därav) att bilda civilisationer.

Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
Ni Nord europeer hade inga kända civilisationer, men nord europeer tar gärna äran av dom svartmuskiga italienare Rome och grekiska civilasationer. samtidigt vi svarta afrikaner kan inte ens ta äran av Nubiska civilisationen eller Aksum etiopien i Sub-sahara afrika som var helt 100% svarta afrikaner
Nubierna hade aldrig någon unik civilisation. De snyltade snarare på den egyptiska civilisationen (som i sig inte var skapad av negrer).

Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Nej vi semiter är inte vita eller kaukasoider, jag skulle nog säga att vi står närmre den mongolida rasen. Någon "inriktning" i den mongolida rasen.
Har du någonsin fått tresiffrigt på ett IQ-test?

Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Är det vår mörka hårfärg? Eller våra mörkbruna ögon? Eller kanske t.o.m våran mörka hudfärg som gör oss till vita?
Alla assyrier har inte mörkbruna ögon, mörk hårfärg eller mörk hudfärg (förresten, de assyrier som har mörk hudfärg härstammar sannolikt från början från elamiterna eller något dylikt folk).

http://www.sodertalje.se/mainupload/bilder/Gemensamt/Personer/Politiker/H%C3%B6guppl%C3%B6sta/Robert%20Halef02.jpg

^^ Ser den här självhatande assyriern som i all hans förvirring fått för sig att han är en "aramé", ut som en kinesisk mongoloid i dina ögon?

Citat:
Ursprungligen postat av real beginner
Kollar inte själv på big brother men har hört det från en annan. Att det ska tydligen finnas en negress som blev så ledsen över att några av de andra deltagarna skulle göra negerbullar. De fick be om ursäkt för den gråtande negressen kunde inte ta att de sa negerbullar. Förstår inte riktigt varför, de sa inte att hon var en negerbulle. De sa inte att negrer är dåliga de sa bara att de skulle göra negerbullar och så gjorde de det.....

När jag växte upp så hette det negerbullar och det är det som jag alltid säger fattar inte hur någon ens orkar ta illa vid sig över det här
Att negrer tar så djupt illa upp av att bli kallade "negrer" av vita, beror på att de verkligen bryr sig om vad vita tycker om dem.

Det heter för övrigt negerboll.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-03-13 kl. 01:26.
2011-03-13, 01:24
  #2692
Medlem
Citat:
Har du någonsin fått tresiffrigt på ett IQ-test?
Ja. Har du?
Citat:
Alla assyrier har inte mörkbruna ögon, mörk hårfärg eller mörk hudfärg (förresten, de assyrier som har mörk hudfärg härstammar sannolikt från början från elamiterna eller något dylikt folk).
Och? de flesta assyrier/araber/turkar.
Ser ut såhär.
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://bloggportalen.aftonbladet.se/blogportalimages/avatars/originals/38434.png&imgrefurl=http://bloggportalen.aftonbladet.se/BlogPortal/view/BlogDetails%3Fid%3D43410&usg=__JcNT9k10cMoHetpHW1D EITFNs8c=&h=415&w=261&sz=121&hl=sv&start=0&zoom=1& tbnid=FRVwZqxSAOjIyM:&tbnh=151&tbnw=95&ei=0Q18TbS6 EsuUswbMxuzjBw&prev=/images%3Fq%3DAssyrier%26um%3D1%26hl%3Dsv%26rlz%3D1 R2ADSA_svSE355%26biw%3D1259%26bih%3D781%26tbs%3Dis ch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=234&oei=uw18Te71HoGs8 gPv3qm0BA&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=39& ty=73
Svart hår, mörkbruna ögon samt lite mörkare hudfärg än vita.
[quote]http://www.sodertalje.se/mainupload/bilder/Gemensamt/Personer/Politiker/H%C3%B6guppl%C3%B6sta/Robert%20Halef02.jpg
2011-03-13, 01:25
  #2693
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Nja, men uppenbarligen var det "något" som inte föll honom i smaken; något som han inte accepterade. Jag tycker synd om negrer som faktiskt beter sig bra - de får alltid höra hur sina "bröder" beter sig som svin. Jag har träffat på negrer som handgripligen blir våldsamma om man ens tittar på dem på "fel sätt". Andra är bara jävligt "lättkränkta"; en kvinna i min klass på universitet blev sur för att professorn använde i sig av ordet "Black" snarare än "African American". Vilket jävla liv det blev. Varenda individuellt arbete hon delade med sig av under åren var hur förtryckta "African Americans" var och är, och hur onda alla andra är. Läraren hade förstås inget val än att samtycka.

I varenda poetiskt skrivna dikt och novell fann hon "symbolik" för hur förtryckta negrer var/är. Vi andra kunde förstås inte säga något - det hade varit självmord. Att få epitet "Rasist" i sin klass är ju inte så kul. Så en och annan spännande "intellektuell" "föreläsning" om hur onda vi är bjöd hon på nästan dagligen. En riktig nationalist den där smällfeta fan.

Du pluggar i USA då? Eller ville hon allvarligt att noggrer skulle kallas african american även utanför USA?

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det heter för övrigt negerboll.
Negerbulle verkar vara någon dialektal variant. Negerbolls-frågan är inte att leka med. DO hotade till sig namnändringar på ett konditori för ett antal år sedan. "Afrosvenskarnas" riksförbund driver processer mot allt som innehåller ordet neger.

http://www.dn.se/nyheter/nyheter---hem1/nytt-namn-pa-omstritt-bakverk
__________________
Senast redigerad av servus 2011-03-13 kl. 01:27.
2011-03-13, 01:27
  #2694
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Du pluggar i USA då? Eller ville hon allvarligt att noggrer skulle kallas african american även utanför USA?

Jag är bosatt i USA. Men hon skulle nog inte uppskatta "neger" heller.
2011-03-13, 01:28
  #2695
Medlem
En fråga. Vafan är negerboll? Bott i Sverige flera år, men aldrig har jag hört någon säga negerboll.
2011-03-13, 01:30
  #2696
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Ja. Har du?
Poängen är att du har fel, semiter har genetiskt sett större avstånd till mongoloider än vad européer har. Inte för att européer skulle vara mongoloider heller, men om man jämför.

Citat:
Och? de flesta assyrier/araber/turkar.
Ser ut såhär.
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://bloggportalen.aftonbladet.se/blogportalimages/avatars/originals/38434.png&imgrefurl=http://bloggportalen.aftonbladet.se/BlogPortal/view/BlogDetails%3Fid%3D43410&usg=__JcNT9k10cMoHetpHW1D EITFNs8c=&h=415&w=261&sz=121&hl=sv&start=0&zoom=1& tbnid=FRVwZqxSAOjIyM:&tbnh=151&tbnw=95&ei=0Q18TbS6 EsuUswbMxuzjBw&prev=/images%3Fq%3DAssyrier%26um%3D1%26hl%3Dsv%26rlz%3D1 R2ADSA_svSE355%26biw%3D1259%26bih%3D781%26tbs%3Dis ch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=234&oei=uw18Te71HoGs8 gPv3qm0BA&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=39& ty=73
Svart hår, mörkbruna ögon samt lite mörkare hudfärg än vita.
Hon och övriga assyrier är hur som helst kaukasoider, inte mongoloider. Hon är dock icke-europeisk kaukasoid, mellan gränsen till Europa och mellanöstern på en PCA graf.

Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Vi kan väl vara överräns om detta? Ädelvita germaner som ni rasister anser vara överlägsna på alla sätt och vis, levde vid den tiden ocivilliserad, de är mest kända för att plundra och mörda alltså. Till skillnad från semiterna som hade en högt stående kultur.
Semitiska civilisationer har alltid haft inslag av mord och plundring, och det är inte unikt för semitiska civilisationer utan har även förekommit regelbundet inom europeiska civilisationer och mongoloida civilisationer. Det är mänsklig natur, humanistisk försköning åsido.

Citat:
Ursprungligen postat av servus
Negerbulle verkar vara någon dialektal variant. Negerbolls-frågan är inte att leka med. DO hotade till sig namnändringar på ett konditori för ett antal år sedan. "Afrosvenskarnas" riksförbund driver processer mot allt som innehåller ordet neger.

http://www.dn.se/nyheter/nyheter---hem1/nytt-namn-pa-omstritt-bakverk
Ja, det är skitlöjligt. Det är väl deras sätt att hävda sig och försöka utöva "makt". Jag tänker då fortsätta säga negerboll.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-03-13 kl. 01:32.
2011-03-13, 01:33
  #2697
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
En fråga. Vafan är negerboll? Bott i Sverige flera år, men aldrig har jag hört någon säga negerboll.


Ett klassiskt svenskt ord för att säga chocklad boll, du måste väl hört det under låg/mellan stadiet eller? Men det är nog inte väldigt förekommande i invandrartäta områden.
2011-03-13, 01:36
  #2698
Medlem
KickassDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Men är du blind, på den kartan ser man ju glasklart att Aksum låg i Etiopien/Eritrea/Sudan och kanske söder om Egypten.
Ta en titt på Afrikas karta. Aksum låg längs Röda Havskusten där Eritrea och Sudan har kust idag. Till viss del även Ethiopien dock. Inte direkt vad man menar med Sub-Sahara. Kulturellt och geografiskt var det snarare knutet till den semitiska kultursfären. På vilket sätt skulle jag vara blind menar du?
__________________
Senast redigerad av KickassDuke 2011-03-13 kl. 01:38.
2011-03-13, 02:25
  #2699
Medlem
DirectXs avatar
Jag ifrågasätter yttrandefriheten när jag läser sådana här trådar!

Det är så man blir gråtfärdig.
2011-03-13, 02:27
  #2700
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Jag ifrågasätter yttrandefriheten när jag läser sådana här trådar!

Det är så man blir gråtfärdig.

Håller med! Låt oss förbjuda fel åsikter!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in