Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Vad ni håller på med i denna tråden är för övrigt hets mot folkgrupp, vilket är ett brott i sig!
Men jag håller med, låt oss förbjuda åsikter som skapar hat och fientlighet mot andra människor. "Negern" är precis som oss, det finns ingen som helst anledning att myttare på FB ska sitta och gråta ihop historier om hur hemska dom där farliga mörka människorna är från en annan kontinent.
Vi lever inte i USA på 1930-talet längre.. Om ni vill tillbaka dit föreslår jag att ni köper en biljett tillbaka i tiden snarast!
Negern är inte alls precis som "oss"; araben är inte som asiaten, asiaten är inte som juden. Alla besitter olika egenskaper - både rasgenetiskt och kulturellt, vissa mer snarlika än andra. Det betyder inte nödvändigtvis att de är sämre, bara att vi är olika. Gillar du inte olika?
(En kort fråga: tycker du att det är fredsbefrämjande att svarta helt öppet kan hata vita utan konsekvens?)
Negern är vidare en kategori för sig. Du kan fråga vem som helst - oavsett genetisk sammansättning

(asiat, jude, arab, vit osv) - och du kommer att få ett svar som dina PK-öron inte behagar acceptera; negern är annorlunda på många sätt och vis och bekräftar detta allt för ofta i form av beteendemönster. Som "negervän" (jag har många vänner som är svarta) dömer jag aldrig negern utifrån hans hudfärg, men jag bortser heller inte från etnicitetens väsentlighet om beteendet speglar den särpräglade naturen de har i gömma. Mina svarta vänner är civiliserade precis som du och jag. Men det finns allt för många som inte är det; deras beteende, i form av destruktivitet, våld, passivitet etc, är inte en konsekvens av "rasism" eller utanförskap, då detta i så fall även skulle framkalla samma beteende hos andra grupper i samma sits, vilket det bevisligen inte gör i samma omfattning. Något annat måste smärre "avgörande" och utlösande.
Som liberal är jag förstås väldigt mån om yttrandefriheten. Man skall få starta en tråd om Negerns beteende precis som man skall få starta en tråd om "Vitingens" beteende. Något säger mig att du dock inte har något emot sistnämnda. Sedan får du vidga dina vyer; ha i åtanke att man alltid kan hävda rasegenskaper om de är positiva (negrer är ju tydligen "sprinters" av ren genetik - tydligen också "välutrustade..."; judar är intelligenta; asiater är intellektuella osv) men aldrig påvisa något negativt. Enligt er spelar genetik och ras bara roll om det lyfter fram något positivt - men aldrig om det är negativt. Ni kan säga att negrer som etniska karaktärer springer snabbare än andra raser men i samma veva hävda att hans mentalitet och diverse våldsamma framföranden däremot är en produkt av "oss andra", eller socio-ekonomiska faktorer (som förstås också spelar sin roll). Antingen är "genetik" irrelevant för våra egenskaper, eller så är det relevant både på gott och ont.
Personligen är jag mer inne på "kultur-spåret" - men jag vore naiv om jag inte erkände rasbiologi.