2011-03-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickassDuke
Det fanns i allra högsta grad en vision om att "civilisera barbarerna" under kolonisationen. Man upptäckte förstås att det var omöjligt, men ändå.
Fail, Sydafrika blomstrade när de vita hade makten. Tyvärr så har man börjad jaga vita människor pga av vad dom gjorde förr.
Citat:
Vad gäller icke-vita semiter så tillhör jag den skara som anser även semiter vara vita. Vi är kaukasoider. Till skillnad från negroider och mongolider. Sen så levde germanerna knappast i barbari, det är mest gemene man som tror. De levde rimligen i bysamhällen så som man ser gallerna göra i Asterix & Obelix. Dvs ganska ordnat men outvecklat
Nej vi semiter är inte vita eller kaukasoider, jag skulle nog säga att vi står närmre den mongolida rasen. Någon "inriktning" i den mongolida rasen.

Vi kan väl vara överräns om detta? Ädelvita germaner som ni rasister anser vara överlägsna på alla sätt och vis, levde vid den tiden ocivilliserad, de är mest kända för att plundra och mörda alltså. Till skillnad från semiterna som hade en högt stående kultur.
2011-03-12, 13:47
Medlem
felpost
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2011-03-12 kl. 14:03.
2011-03-12, 14:45
Medlem
KickassDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
Aksum riket ligger sub-sahara Afrika, etiopien ett land som har 100% Svarta afrikaner. aksum har ingenting att göra med araber, tillxample om man idag flyger från Etiopien till Egypten cairo det tar 6 timmars flygning. Stockholm ligger närmare till cairo än aksum gör.

det är känd att rasister är alltid skeptisk när det gäller svarta Afrikas egna civilasationer, even om det handlar om Aksum som ligger Sub-sahara Afrika, hävdar man att nej detta är inga riktiga svarta afrikaner utan man dom är svarta araber.

Ni Nord europeer hade inga kända civilisationer, men nord europeer tar gärna äran av dom svartmuskiga italienare Rome och grekiska civilasationer. samtidigt vi svarta afrikaner kan inte ens ta äran av Nubiska civilisationen eller Aksum etiopien i Sub-sahara afrika som var helt 100% svarta afrikaner
Nej, Aksum låg inte i Sub-Sahara och bestod inte av 100% svarta afrikaner. Eftersom du inte har någon koll överhuvudtaget så känns fortsatt diskussion smått meningslös. Språket Geez som du tar upp har ju för fanken semitiskt ursprung.

Citat:
vad jag menade detta var hur avancerade ingenjör konsten var i sub-sahara Afrika. "aksumiterna", mer avancerade än alla andra civilisationer, alltså redan några hundratal före kristus i aksum etiopien. somsagt om man vill veta mer kolla bara detta clip från youtube
http://www.youtube.com/watch?v=d4UqlA35EiU&feature=related
Som sagt, Aksum var inte Sub-Sahara och nej de var inte mer avancerade än alla andra civilisationer. Trollar du?
2011-03-12, 14:51
Medlem
KickassDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Fail, Sydafrika blomstrade när de vita hade makten. Tyvärr så har man börjad jaga vita människor pga av vad dom gjorde förr.
Nu hänger jag inte med. Vad har det att göra med det jag skrev?

Citat:
Nej vi semiter är inte vita eller kaukasoider, jag skulle nog säga att vi står närmre den mongolida rasen. Någon "inriktning" i den mongolida rasen.
Nej, ni är vita.

Citat:
Vi kan väl vara överräns om detta? Ädelvita germaner som ni rasister anser vara överlägsna på alla sätt och vis, levde vid den tiden ocivilliserad, de är mest kända för att plundra och mörda alltså. Till skillnad från semiterna som hade en högt stående kultur.
Nu handlar ju tråden om negrer. Men visst, vid den tiden då Mellanöstern var framstående så var germaner, kelter och dylikt inte vidare avancerade. Kända för att plundra och mörda? Vilka folk i historien är inte kända för det? Turkar och mongoler var experter på detta.

Hur som helst så är det bara att titta på vad germaner har åstadkommit sen dess. Vi dominerar världen fullständigt.
2011-03-12, 18:29
Medlem
somalisomaliers avatar
Citat:
Nej, Aksum låg inte i Sub-Sahara ?
du är faktist en idiot

Den här är sub sahara afrikas map

http://nonstateactorsafrica.wikispaces.com/file/view/Sub-Saharan_Africa.gif/31730581/Sub-Saharan_Africa.gif
ethiopien Ligger sub-sahara Afrika
2011-03-12, 20:02
Medlem
Pansarmeyers avatar
För de som är intresserade av kriminalitet i Afrika - som ju flitigt diskuterats i tråden - måste jag rekommendera den brittiske journalisten/skådisen Ross Kemps dokumentärer. De är djupt störande, särskilt den om Sydafrika.

Del 1 - om gängkriminalitet i Sydafrika:

http://www.youtube.com/watch?v=uZiq95dDju4

Del 1 - om pirater i Somalia och Nigeria:

http://www.youtube.com/watch?v=RaBqHyPu9II

Kemps starkaste dokumentär handlar inte om Afrika, utan om gängkriminalitet i Rio de Janeiros favelas. Vansinniga miljöer i sanning. Kriget mellan gängen och polisen kunde ses häromåret i spelfilmen Tropa de Elite. Här är del 1 av den dokumentären:

http://www.youtube.com/watch?v=iTRA2DSrzP4
2011-03-13, 00:04
Medlem
KickassDukes avatar
Citat:
du är faktist en idiot

Den här är sub sahara afrikas map

http://nonstateactorsafrica.wikispaces.com/file/view/Sub-Saharan_Africa.gif/31730581/Sub-Saharan_Africa.gif
ethiopien Ligger sub-sahara Afrika
Men för helvete, människa. Vi pratar om Aksum här inte Etiopien. Aksum låg inte i Sub-Sahara hur mycket du än vill det.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:LocationAksumiteEmpire.png
2011-03-13, 00:13
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Men för helvete, människa. Vi pratar om Aksum här inte Etiopien. Aksum låg inte i Sub-Sahara hur mycket du än vill det.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:LocationAksumiteEmpire.png

Men är du blind, på den kartan ser man ju glasklart att Aksum låg i Etiopien/Eritrea/Sudan och kanske söder om Egypten.
2011-03-13, 00:29
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Igår var det utgång på sedvanligt manér. Vi drog ut som det "mångkulturella" gäng vi är; serber, kroater, albaner, mexikaner, greker och en och annan ryss. Negrerna stod och dansade "exotiskt" och intimt med flickorna. Upphetsade var de alla - förståerligt nog. Min vän börjar således också dansa med en av tjejerna ( det är för helvete det man gör på nattklubb!), och vi andra gjorde detsamma. Allt är gött och alla har trevligt. Förrän en neger får för sig att dansa in i oss upprepandevis, för att provocera. Han "ägde" dansgolvet, tänkte han, och ville tydigen ha tjejerna för sig själv (Good luck! ). Vi skiter fullständigt i detta och fortsätter att dansa. Fanskapet är högljudd och dansar aggressivt omkring oss. Min kompis skriker "Negerjävel" (på skoj) på kroatiska som killen förstås inte förstår. Man han blir tydligen arg ändå, eftersom han förstod att vi inte uppskattade hans beteende. Efter ett tag avlägsnar han sig och sätter sig bland sina vänner. När vi skall åka hem står vi utanför klubben och röker, medans vår vän är och hämtar bilen. Från ingenstans får min kompis en hård knuff bakifrån. Av vem? Den dansande negern. Nu har han dock 5-6 grabbar med sig; alla ser ilskna och arga ut. "What was that?!" skriker han. "What ya want what ya want?" och gormar och slänger sina armar omkring sig. Ser helt jävla löjlig ut. Eftersom negrer i USA gärna har vapen vill vi förstås inte börja slåss. Vi försöker lugna ner honom men hans kompisar börjar skrika dem med. Slagsmål verkar vara primärt - det är nattens agenda.

De har även en klassisk kvinnlig "Oh shiiittt hell no!"-negress med sig som även hon verkar taggad. Av allt att döma har negern nog kryddat "händelsen" en del för att väcka aggression hos sina kamrater. Min mexikanska kompis svär något på spanska. Vakterna står vid sidan om och säger till oss att avlägsna oss från klubben (dålig reklam). I detta ögonblick får min kompis en minst sagt misslyckad högerkänga. Vad gör negern därefter? Han backar och står och skriker (rädd kanske? ) Min kompis rör sin kind som uppenbarligen inte värker alls. "What the..?!". Vi står helt stilla och fridfullt. De står några steg ifrån och skriker, men vågar aldrig riktigt närma sig.

Vi frågar honom förstås vad fan det är han vill. Det vill han itne svara på; hans ena kompis "föreslår" dock att vi skall gå hem om vi inte vill få stryk (inte ordagrant men man förstår teckenspråket...) Vi säger att vi skall sticka hem och börjar gå mot bilen. Negern står fortfarande och skriker diverse slagord. Han säger något i stil med "Yeah keep on walking, keep on walking."

Jaha, tänker vi, och fortsätter att gå. Vi tittar alla på varandra och alla tänker fan i mig samma sak. VAD I HELVETE VAR DET EGENTLIGEN SOM TRIGGADE HONOM? Varför blev han så vild och ilsken? Att vi andra dansade på dansgolvet? Att min vän bland annat skrek crrnac? Ingen vet.

Begreppet "Machonegrer" bör banne mig finnas i ordboken. Dessvärre beter sig många på detta vis. Min empiriska kunskap om negern säger mig att negern antingen är snäll; klok; humoristisk; civiliserad; "skön" och helt underbar att umgås med. Jag har många såna vänner. Men beistter negern inte denna karaktärism är han å andra sidan ilsken, kaxig, ej tillmötesgående, "spelar macho", kräver respekt och är oftast väldigt högljudd; om detta inte är nog är han även, allt för ofta, skrämmande hatisk mot alla som inte är svarta. Pannationalismen speglas ofta hos negern.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-03-13 kl. 00:50.
2011-03-13, 00:31
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte med. Vad har det att göra med det jag skrev?
Du menade att man inte kan "tämja" negrer. Vilket är fel.
Citat:
Nej, ni är vita.
Är det vår mörka hårfärg? Eller våra mörkbruna ögon? Eller kanske t.o.m våran mörka hudfärg som gör oss till vita?
Citat:
Nu handlar ju tråden om negrer. Men visst, vid den tiden då Mellanöstern var framstående så var germaner, kelter och dylikt inte vidare avancerade. Kända för att plundra och mörda? Vilka folk i historien är inte kända för det? Turkar och mongoler var experter på detta.

Tänkte mer på detta.
Germaner var kända som plundrare, medans mesopotamier och egyptier var kända som civiliserade folk som utvecklade och uppfann många nyttiga saker, även om dom också kriga.
Citat:
Hur som helst så är det bara att titta på vad germaner har åstadkommit sen dess. Vi dominerar världen fullständigt.
Mongoliderna dominerar. Och om man nu ska gå efter historien ang. vilken ras som har varit mest framstående så är det semiterna. Bara för att germanerna har varit världeledande ett par hundra år så betyder det inte att de är överlägsna alla andra raser.
Senast redigerad av Wingie 2011-03-13 kl. 00:34.
2011-03-13, 00:46
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Men är du blind, på den kartan ser man ju glasklart att Aksum låg i Etiopien/Eritrea/Sudan och kanske söder om Egypten.

Kolla på kartan över Afrika:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Africa_satellite_orthographic.jpg

Staden Axum låg ganska exakt på gränsen mot Sahara. Så att om det bör ses som Nedom-Sahara eller inte är bara en smaksak. Oavsett vad så var axumiterna (heter det så?) mestadels "kaukaser" och negroit blod kom in i genpoolen via negresser som köptes inifrån kontinenten. Som jag påpekade tidigare i tråden:
https://www.flashback.org/sp29160880

Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
VAD I HELVETE VAR DET EGENTLIGEN SOM TRIGGADE HONOM?
Försöker du rationalisera hans beteende?
2011-03-13, 00:52
Medlem
Kollar inte själv på big brother men har hört det från en annan. Att det ska tydligen finnas en negress som blev så ledsen över att några av de andra deltagarna skulle göra negerbullar. De fick be om ursäkt för den gråtande negressen kunde inte ta att de sa negerbullar. Förstår inte riktigt varför, de sa inte att hon var en negerbulle. De sa inte att negrer är dåliga de sa bara att de skulle göra negerbullar och så gjorde de det.....

När jag växte upp så hette det negerbullar och det är det som jag alltid säger fattar inte hur någon ens orkar ta illa vid sig över det här

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in