Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Tar vi in en miljon svarta samtidigt i ett litet land som Sverige så förstår vem som helst att samhället inte klarar av det. Det handlar om samhällsekonomi.
Jag är ganska säker på att de svarta är precis som vi vita. Sen handlar allt om förutsättningar och kulturellt kapital. Är du född i en lerhydda i en by utan skolgång är risken ganska stor att din inlärning inte blir särskilt stimulerad då din vardag går ut på att hämta vatten eller dylikt. Däremot inte sagt att din ambitionsnivå är mindre, mindes alltid när jag var liten att de små svarta barnen på TV verkade ha en betydligt mer positiv syn på skolgången än vad jag hade.
Ja det argumentet användes ju flitigt av den multikulturella eliten. Tills dem kom på att negroes in the USA också var helt bombade och att dessa negroes faktiskt inte gick till vattenhålan och drack vatten med antiloperna.
Är de kanske överstimulerade?
Jag har refererat till Lynns bok om ras, intelligens och IQ. Ta och läs den om du vill. Varför någon skulle göra det förstår jag inte - har du inte vettigare saker för dig?
Däremot bör vilken normalt funtad människa som helst kunna ta till sig de undersökningar som faktiskt har gjorts om negerns IQ. Inte alls komplicerad forskning, lätt att förstå!