Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Har du någon gång provat tanken på att andra människor kan ha andra preferenser.
Är det tillräckligt många som anser bostäder mer värda i Stockholmsområdet så får du ändra uppfattning eller snarare se till att bo någon annanstans. (Jag kan länka billiga bostäder).
Nej, jag bor bra i hyresreglerad hyresrätt och köper när priset går till en nivå som jag anser ger bra valuta för pengarna, som jag gör med alla mina inköp.
En bostad har flukterade värde, det är inte som dina platttv med relativt konstant värde genom åren, och olika bas-premiun modeller att välja mellan, din låg iq imbecil.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Oops, jag råkade exponera slemhog för logik och konsekvens. (Jag glömde mig).
Om uträkningen av nyproducerade bostadsrätt radhuset inte stämmer och du anser inte priset kommer minska kraftigt vid en 2-3 högre ränta, förklara vad som inte stämmer och gör en egen uträkning, men det klarar du inte av, för den faktan motsäger ju din världsbild att ingen bubbla finns.
Köpeskilling: 2.7 milj.
Månadsavgift: 4000 kr
skuld förening: 12500 kr/m2.
Byggnadsstorlek:100 m2
Skuldkvot föreningslån: ca 1.25 milj
Räntenivå föreningslån: 0.95%
Vilken månadsavgift kommer lgh få, samt köpeskilling behöver bostaden få, vid 2 resp 3% högre ränta, för att få samma kostnad som vid 2.7 köpeskilling med 1.5% ränta.
Behöver du några mer fakta för att utföra din uträkning är det bara fråga.
Se så, sätt igång nu. Briljera med dina kunskaper och visa ingen bubbla finns.