Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Ja han förvränger och ljuger en del. Sen har han exakt som du säger stängt massor av invandrarkritiska kommentarer istället för svara, för han vet att det inte finns något svar. Han blev ju rejält uppläxad förut.
Han har väl en rätt så rund inkomst från sin blogg? Mycket av det han skriver rör han nog inte i ryggen utan allt handlar om att få läsare och vissa ämnen drar till sig besökare som en sockerbit gör med flugor. Han bor ute i skogen och har ingen som helst koll på något vad jag förstår utan verkar mest mässa på om sådant ni kan höra på vlogar på youtube med en svensk
twist på innehållet. För mig känns bloggen som slöseri med tid och det är helt bortkastat att läsa något på den. Har själv bara fluktat på den och jag kan inte förstå hur den blivit så stor som folk gör den till.
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Politiskt självmord att ta i bostadsfrågan.
Det är en väldigt
lättlöst fråga som troligen skulle kunna dras igenom över en 10 års period utan större smärtor för folk som sköter sin ekonomi. Problemet är att det är väldigt effektivt att göra någons hem till ett
fängelse; när någon bor bra, har barnen i en bra skola, nära till jobbet och service, mm är det knappast troligt att de moppsar upp sig. De blir lydiga och gör som de säger och man kan sakta men säkert nagga kanterna på deras ekonomi och frihet för att när de är så naggade att de är obetydliga dra ner dem i fördärvet.
Sedan missar många att typerna i riksdagen är helt oberoende av bostadsmarknaden då de får en lägenhet att bo i. De behöver aldrig stå i köer som andra eller ta lån utan ges nycklar och kan knalla på glatt.