Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
När hon måste betala marknadspris räcker betalningsviljan kanske inte till mer än en tvåa.
Men honm har ju två rum som hon kan hyra ut till fläskig hyra. Sen påtalar jag åter vad ett rum, ordinärt, kostar och vad kök och badrum kostar. Fia har inte så stor skillnad på kostnaden för dessa om hon flyttar till en tvåa.
Citat:
Visst kan du kalla dom något förklenande bara för att dom inte delar just dina värderingar. Men som jag pekat på tidigare, folk bor så i andra länder där man hemskt gärna vill på på populära platser.
Om det här var vanliga värdringar borde folk som hade andra möjligheter välja dessa. Det gör de sällan. Jag vet att folk bor i skjul och bajsar i en hink i retalivt centrala delar av storstäder tex i Indien. Det är säkert deras dröm, att få vara nära statens puls. Spela lite fia med knuff med grannarna. Nej, de flesta som är över 20-25 vill inte dela med andra.
Citat:
Några doktorander jag pratade med för en tid sedan i London diskuterade just olika platser att bo på. Det handlade då bara om studentkorridorer med gemensam toalett.
Jo, men som inte korkad ekonom så vet du ju att det första, och kanske enda, vi måste göra är att välja. De tyckte det var värt det. Varför valde de så? Jag hyr själv ett förråd och om jag inte hade ngn lgh så skulle jag kunna bo där. Väldigt billigt. (kanske jag kan hyra ut det numer?)