Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Skitbra, kan man göra vinst på hyresrätter centralt så är det en win win.
Dock har jag förstått det så att sett till vilken hyra man kan ta så är det svårt att få det att gå runt då man får ta ut samma hyra för lägenheter på billigare mark längre från centrum.
En nybyggd lägenhet kostar i princip samma i förorten som i centrum. I hyra då dvs.
Nja. Lite lägre blir allt hyrorna i förorterna. Jag bor i nyproducerad hyresrätt centralt i Stockholm, och har sett att det skiljer kanske 20% i hyresnivå jämfört med Hammarby Sjöstad, som är så nära innerstan man kan komma utan att vara här.
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
EDIT: Var står det att de ska göra hyresrätter av det, eller chansar du bara?
Det står inte, däremot står det att JM numera har dragit tillbaka försäljningen av 38 utav 66 lägenheter i etapp 2, och de säger:
Citat:
- Vi har valt att avvakta med försäljningen [av de resterande 38, min anm.] till ett senare tillfälle. Fungerar försäljningen så kommer vi att släppa resterande del till försäljning.
Och som sagt, vi som var med för 20 år sedan känner igen mönstret - folk vågar eller vill inte längre köpa bostadsrätter, och byggbolagen måste sälja kåkarna till hyresvärdar i stället. Till en bra mycket lägre värdering, dessutom.