Citat:
Ursprungligen postat av BagarenB
Varifrån kommer idén om att man som ung på väg in i vuxenlivet med studier och arbete ska skuldsätta sig det första man gör? Idioti. Räcker det inte med att staten tvingar in dig i skuld ändå? Måste alla unga idag prompt låna flera miljoner på dirren?
Hyr en lägenhet, inga problem. Finns enrummare för mellan 2-4k i månaden vilket inte ska vara några som helst problem för en student.
Finns det? Vart?
Du vet inte vad du snackar om. Bostadsbristen är sjuk i Stockholmsområdet iallaf. I förorten jag bor i måste du stå 8 år i kö för en 2-3 rummare. Hyra? ~7000:-/månad. Du får ställa dig i kö när du är 18. Exakt. Och nej jag överdriver inte. Den siffran kommer att öka med tanke på att det byggs på tok för lite hyresrätter (om inga alls?) haha.
Och nuvarande hyresrätter omvandlas till bostadsrätter. You do the math. Förorten jag pratar om ligger 20min från city med bil.
Ska bli roligt och återkomma till denna tråd om 3 år och skratta åt alla domedagsprofeter som väntar på "rätt läge" att köpa.
Edit: Kanske ska tillägga att jag bor i en 60kvm lgh (brf nyproduktion) 5min från centrala city med bil och betalar 10k/månad inkl hyra och amortering. Vad skulle du välja?