Citat:
Ursprungligen postat av PastorPrimarius
Erfarenhet? Går man omkring runt fältöversten ser man mest pensionärer, som jag inte tror köpte lägenheten vare sig igår eller förrgår, och piffiga blonda flickor som fått lägenheten av pappa. Kan hända att pappa har lånat.
Jag har arbetat med flera mäklarfirmor som arbetar med (bland annat) Östermalm. Vad du ser när du gar omkring säger mycket lite om hur det ser ut när det gäller de boende och deras ekonomi, kan jag avslöja... Det är jävligt mycket yta. Visst finns det rika jävlar som strör pengar omkring sig, men det finns även en hel del kotlettfrillor som brummar runt i en leasad firmabil och syns pa varenda uteservering som knappt har rad med sin tvaa pa 60 kvadrat.
Den där myten om att Östermalm skulle vara fullskitet med massa rika käringar som sitter pa gigantiska paradvaningar är just det - en myt. De finns självklart, men inte i den utsträckning som sa manga verkar tro.
Dessutom är det inte sa att bara för att man bor pa Östermalm sa har man större marginaler pa sina lan än dem som bor nagon annanstans... Folk lanar och spenderar vad de har rad med, att du har rad att lana sex millar till en lya pa Östermalm gör dig inte mer immun mot räntechocker än en 22-aring i en lägenhet pa under millen i Solna.
Sa nej, fina och populära omraden inne i Stockholm kommer inte vara opaverkade av en eventuell krasch.
De var inte immuna för 20 ar sedan när priserna var mycket lägre än i dag, varför skulle de vara det i morgon?