Citat:
Ursprungligen postat av Arvodkat
Visst är det så, dock är ju det intressanta att dom flesta bolånetorskar köper sig in i antingen nybyggt eller nyrenoverat i en förening med bedrövlig ekonomi vilket betyder att dom kommer att bli brända på hela sin insats. De underliggande fundamenta varför detta händer är exakt samma som driver hela bostadsbubblan - billiga krediter - därför visar jag sådana här företeelser som exempel på en krasch eftersom någon ju faktiskt har gått från 3 miljoner till 0kr.
Är det verkligen så eller sitter du och hittar på egna fakta? Har verkligen "dom flesta bolånetorskar köper sig in i antingen nybyggt eller nyrenoverat i en förening med bedrövlig ekonomi"?
Citat:
Sen vill jag säga att jag tror att samma sak kommer hända för Lundagren bara för att, hehe. Men faktiskt är det rätt sannolikt att det kommer hända då 90% av alla BRF har en ekonomi som kommer krascha i takt med räntehöjningar och kreditåtstramning samtidigt som inga köpare kommer att finnas pga samma anledningar = Lundagrens lägenhet blir värd 0 kr.
90% av BRF har en ekonomi som kommer att krascha? Var får du det ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av Arvodkat
Tack! Här har vi klockrena bevis som förnekare som Lundagren och hans gelikar inte kan bortförklara.
CITAT: "The IMF has also warned of a possible Swedish housing bubble, saying "There is significant risk of a decline in house prices in coming years, even in a relatively benign economic scenario,”
-Ovanstående text betyder inget annat än att en extrem krasch kommer.
CITAT: "The IMF has also warned of a possible Swedish housing bubble, saying "There is significant risk of a decline in house prices in coming years, even in a relatively benign economic scenario,”
-Ovanstående text betyder inget annat än att en extrem krasch kommer.
Hur kan ett uttalande från IMF (en prognos/analys) vara ett bevis? Som inte går att bortförklara dessutom? Och på vilket sätt betyder det att "en extrem krasch kommer"?