Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Begrepp som "insättning" och "lån" är bedrägliga när de i själva verket betyder investeringar i konkursmässig verksamhet. Uppenbarligen vet folk inte om detta, annars skulle de inte acceptera 0% avkastning på sina lönekonton. Varför utsätta sina pengar för risk och inte få nånting alls i gengäld? Folk använder banker därför att de tror att bankerna förvarar pengarna åt dem. Vilket de naturligtvis borde göra, och vilket de ju skulle göra på en oreglerad marknad. Finns ingen vinning, bara skada, av att förmera penningmängden. Folk kan inte föreställa sig att banksystemet av idag är så extremt skadligt, bedrägligt och instabilt.
Jag kan bara svara för mig själv men jag väljer att få mina lön insatt på ett lönekonto till 0% ränta för att det är smidigt. Det sköts automatiskt och pengarna ligger säkert på kontot och jag kan se hur mycket det finns där, senaste transaktionerna, jag har ett kort som är kopplat till kontot så jag kan på ett enkelt och säkert sätt betala för saker här i Sverige, utomlands och på nätet utan att behöva växla pengar fram och tillbaka.
Kort och gott, jag väljer att placera pengarna på ett lönekonto med 0% avkastning för att det ger mig ett mervärde.
Jag lever heller inte i villfarelsen att banken har ett litet fack hos sig där just mina pengar ligger orörda och varje gång jag tar ut pengar så går någon och hämtar pengar ur detta fack. Sluta påstå att folk tror på detta för det stämmer inte.