Citat:
Samma sak, annat namn. Min poäng var mer att en civilekonomexamen inte betyder något speciellt, det är som en fortsättning på Samhällskunskaps linjen på gymnasiet som man bägge kan surfa sig igenom om man är medelbegåvad och sluta som välbetald Svenne på back office
Ursprungligen postat av Triremer
HHS utbildar inte civilekonomer.

Citat:
Vi har redan ett fall på minst 10% från toppen i år enligt de allra flesta bedömare, annars håller jag med. Jag tror inte heller vi kommer få något snabbt, kraftigt fall, i alla fall inte i bra föreningar i Stockholms innerstad och andra attraktiva villaområden (t.ex. Danderyd, Bromma, Lidingö), förutsatt att svenska banker inte får problem, vi inte får hög arbetslöshet och svensk ekonomi håller sig stabil. Blir EU-krisen för stor och svenska banker får problem, då kan det däremot bli åka av. Allt är riggat för enorma problem när det börjar svaja, rekordlåg ränta, ingen amortering, rekordhöga lån. Hävstångseffekten på svenska bolån är större än någonsin och uppsidan ser obefintlig ut.
Ursprungligen postat av Triremer
Jag tror inte att bubblan fortsätter att växa. Däremot tror jag att priserna kommer att ligga still eller alternativt sjunka något under en längre period. Det kommer inte vara en bubbla som brister utan snararer en bubbla som pyser ut långsamt och odramatiskt. En bubbla som försvinner genom fallande reala priser genom att bostadspriserna mer eller mindre ligger still samtidigt som vi har inflation.
Jag hävdar bestämt att man inte ska investera i en bostad utan att man istället ska titta åt annat håll om man vill tjäna pengar.
Jag hävdar bestämt att man inte ska investera i en bostad utan att man istället ska titta åt annat håll om man vill tjäna pengar.