Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Ev. kan man behöva vänta längre. Jag tror iaf vi har en ny finanskris innan 2013, det har potential att ta med sig våra bostadspriser på vägen ner.
Jag personligen tror om man ska investera i fastigheter vilket jag kommer göra långsiktigt så skall man göra det när det är billigt att köpa fastigheter just under bubblan. Jag kommer ihåg under 90talet när min mor och hennes dåvarande man så investerade dom i hyres-fastigheter just när det vart som billigast. Dom här kriserna brukar ju komma i regel vart tjugonde år det vart ju en dipp under 70talet och sedan så bröt fastighetskrisen ut runt 93-94 efter glada 80talet.
Man ska ju inte gå in och köpa fastigheter nu utan enbart vänta ut bubblan och sedan kan man välja och vraka då dom som har överbelånat sina fastigheter kommer få panik och sälja till en lägre värdering.
Jag leker själv med tanken att man borde köpa fastigheter i ut-flyttnings orter om krisen slår till så är det just där som folk kommer leta efter bostäder enbart för att fastigheten är billig att köpa.
Det finns mängder ut av orter där man kan köpa en hel kåk för 150 tusen kronor idag vilket är en spottstyvel med jämnfört Lidingö som är överbelånade bostadskommuner.