Citat:
Ursprungligen postat av mauro
Jaså, så om Dow jones har stigit 5,4 % så betyder det att vi har inflation?
Obligationsmarknaden skriker deflation och så vitt jag vet har obligationsmarknaden aldrig haft fel. Om den ska ha fel den här gången så får du säga varför.
FED trycker visserligen in pengar i marknaden, men de pengarna små summorna är ingenting i ett svart hål. Och kommer knappast ge effekt, det är bara tillfälliga uppgångar om något som kommer sänka kurserna.
Jag vet inte vad vi har och hade ingen direkt poäng, mer än att relativt SEK så har väl dow jones gått ner även om den ser ut att gå upp? =P, medan Stockholmsbörsen har gått upp och relativt USD har gått upp ännu mer.
Jag kan ju inget om ekonomi, ni vet det säkert bättre men vad händer med aktiemarknaden/kurserna vid deflation då? Blir det mindre intressant (för att färre köper varor och bolagen har lån?) eller hur skulle folk reagera?
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Vilket i så fall bara visar hur galet det är. Börsen sjunker för att patienten är en alkis, men stiger när det ryktas om att det är en sjuttis på ingång. Skål och låt festen fortsätta!
Det är inte så att folk hoppas på en tillfällig uppgång pga mer inskjutna pengar? Men kanske inte bryr sig om ras för att städa upp för "innan dess kan de ju lämna marknaden"? Olika strategier kortsiktigt och långsiktigt?
Fast jag är ju inte insatt som sagt.