2010-05-10, 21:30
Medlem
Aerialss avatar
Gött, S&P börjar klätta samtidigt som VIX drar sig under 30.
Citera
2010-05-10, 21:38
Medlem
rubinsknopens avatar
Har någon svar på varför ryska börsen går så dåligt?
Citera
2010-05-10, 21:53
Medlem
fingeravtrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubinsknopen
Har någon svar på varför ryska börsen går så dåligt?

Inte helt säker på vad du menar men börsen i Ryssland har varit stängd idag så den har inte "gått" alls.
Citera
2010-05-10, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fingeravtryck
Inte helt säker på vad du menar men börsen i Ryssland har varit stängd idag så den har inte "gått" alls.

Ska man räkna med en uppgång likt börserna idag, imorn på ryska börsen imorn då (förutsatt att dom har öppet då)?
Citera
2010-05-10, 22:20
Medlem
fingeravtrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Ska man räkna med en uppgång likt börserna idag, imorn på ryska börsen imorn då (förutsatt att dom har öppet då)?

Jo den ska vara öppen imorgon. Jag är definitivt ingen expert men som jag ser det finns det ingen anledning att tro på något annat än uppgång. Att "komma in" och vara med i den uppgången nu lär dock vara svårt eftersom en stor uppgång redan är förväntad.
Citera
2010-05-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell
Man förundras konstant över den uppfinningsrikedom storbankerna besitter. Man får hela tiden höra om nya villkor och krav som bankerna har hittat på för att dryga ut kassan, och jag förstår verkligen inte hur de får folk att stanna kvar/handla hos dem, har de verkligen så duktiga banktjänstemän/säljare ? Den erfarenhet jag har tyder nog mer på det motsatta.

Blir nästan förbannad när jag får höra "När man köper o säljer med kf så tar de ju lite tid innan köp o sälj går igenom.", det är för mig helt absurt, jag har alltid handlat via Nordnet och Avanza och aldrig har jag varken behövt binda upp mig, i exempelvis 5 år(!) eller behöva vänta på att min order ska gå igenom.

Ta och se över ditt sparande, och försök därefter att gå över till några utav våra utmärkta nätmäklare.

Ok, ska absolut se över detta. Robur har 1-3 dagar på sig att göra affären. Blir ju liiiiite svårt att pricka rätt, ja näst intill omöjligt.
Senast redigerad av rockhund76 2010-05-10 kl. 23:31.
Citera
2010-05-11, 00:33
Medlem
Aerialss avatar
S&P stängde över 1150, närmare bestämt på 1159.73 med ett VIX värde under 30..
Ser inget skäl till att vi tekniskt sett skulle ha en nedgång vad gäller morgondagen.
Snarare sker nu någon konsolidering där köpare och säljer försöker möta varandra tills vi vet någonting nytt.

Den kommande veckan gäller fortfarande OMX stödet/motståndet 952 (har varit ett starkt motstånd i uppgången under 200 dagars glidande mederlvärde, som nu iställer blir stöd). Skulle vi stänga under 952 under flera dagar i rad, är det sannolikt att vi ska ner ytterligare. Stänger vi över 952 i samma scenario så bygger det på att vi kan fortsätta upp, hur länge är dock svårt att bedöma, särskilt i och med att jag tror på nedgång längre fram. Stänger vi under 952 samtidigt som S&P drar ner under 1100 med ett VIX värde över 40 kan vi räkna med en nedgång, som vanligt är det svårt att säga hur länge eller hur mycket det handlar om i det fallet.

För att få en uppfattning om hur VIX-värdet har rört sig över 30 förut kan ni kika in här, dvs. vad som har hänt när VIX värdet rört sig över 30 förut, historiskt.

http://winningtrading.vinnarbyran.se/?p=6586 (ni får scrolla ner lite tills ni kommer till den delen)

Lycka till imorgon!
Citera
2010-05-11, 00:42
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Gött, S&P börjar klätta samtidigt som VIX drar sig under 30.
Rent historiskt, brukar inte VIX ligga som lägst precis innan ett förstående ras och som högst inför en stundande uppgång?

Tillägg: Detta inlägg blev helt meningslöst då jag skriver långsammare än ett dagisbarn och Aerials redan kommit med ett svar i posten ovan..
Senast redigerad av c-d af and 2010-05-11 kl. 00:45. Anledning: långsam som ett dagisbarn, innaktuell fråga.
Citera
2010-05-11, 08:58
Medlem
Aerialss avatar
Asien föll inatt med någon procent, inte så farligt, antagligen till största del pga dåliga inflationssiffror från Kina men kan göra att vi kanske faller tillbaka lite idag, dock tror jag US kommer loka oss upp igen OM det skulle vara så att vi håller oss minus fram tills eftermiddagen, även om US kanske får en liten tillbakarekyl i början av deras öppning.
Citera
2010-05-11, 12:37
Medlem
MFCs avatar
Det händer grejer på marknaderna. EURUSD faller, Grekland whinar (lite mer idag faktiskt), Anders Borg avbokar helgens aktiviteter på rivieran och Jean-Claude Trichet ringer sin mamma.

och jag glömde... guldet rusar.
Citera
2010-05-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFC
neh, förvisso är VIX på strax över 30 men annars lugnt. Trodde iofs inte på att något skulle hända men det gav mig något att göra under kvällen :P

Hehe jag förstår. Uppdatering tack.
Citera
2010-05-11, 16:38
Medlem
Att det faller idag är inte konstigt. Men det blir spännande att se hur resten av veckan går. Jag tror vi är i ingången till en bearmarket, men om återstående delen av veckan blir grön så kommer jag nog ändra uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in