Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Jag konstaterade tidigare att vi skulle ner en bit, främst för att europeiska storbanker placerade kapital hos ECB. Ner har vi åkt, även om vi åkt upp någorlunda igen. Till skillnad från många andra som precis kommit in i leken tror jag inte alls på något större ras. Turbulensen kommer finnas kvar men något jätteras ser det inte alls ut att bli.
jag tackar Johan Nyberg för kvällens skratt - här har vi en tvättäkta flashbackare som vill glänsa lite och pratar på om saker och ting han inte har en aning om
Till eder alla: Jag tror det rätta är att sitta kvar och vänta ut stormen.
Lite underhållande att du skriver detta. Om jag ska vara lite framfusig tycker jag nästan du har gett bilden av en Nestor här på forumet, med det sagt tycker jag det är väldigt trevligt att du är tillbaka bakom tangenterna. Trots att jag vet att du är dödlig du med.
Det hade varit intressant vad du säger om VIX, som du innan var inne på, den är fortfarande på väldigt höga nivåer.
Jag är som jag skrev till dig innan, ifall du minns, en novis. Jag kan inget märkbart om nationalekonomi eller trading.
Hur ser du då på världsläget, arbetslösheten, korruptionen och manipulationen (det är kanske inget en dödlig ska tänka på), och framförallt skulderna?
Jag är helt likvid, jag har ingen aning om hur det hela ska urarta. Men jag har tänkt att gå in lätt, väldigt lätt, när jag anser tidpunkten är rätt. Blir det en kris så har jag fortfarande likvider.
Men för mig är allt ett stort frågetecken. Med alla problem vi har nu i världen får det mig att känna att börsen vandrar på luft och att den ska falla, när kan man inte veta.
Men vad vet jag, kan någon veta, har du några synpunkter?
Tack för ditt tålamod.