2010-01-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Kan det vara så att börsen är kraftigt övervärderad och Obamas hårdare krav på bankerna nu kommer dra ner världens börser på sikt?

Så kan det vara. På lång sikt kommer börsen gå ner och ner....och ner.
Om inte utomjordingarna kommer hit med mer olja tex.
Citera
2010-01-22, 19:10
Medlem
Jaernprefektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Kan ju också vara så att börsen är kraftigt undervärderad, ingen vet. Själv bryr jag mig inte så mycket om börsen går ner 50% eller upp 50% imorgon för jag investerar långsiktigt. Historisk data visar att aktier alltid är ett bra alternativ ur ett långsiktigt perspektiv. Självklart om man behöver pengarna imorgon eller är en daytrader så bör man kanske oroa sig.

Senaste tio åren har inte varit så roliga för börsen totalt sett. Och sen har vi Japan - 20 år med ras. Fast visst, orkar man vänta i trettio år så kanske man ligger på plus
Citera
2010-01-22, 19:36
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaernprefekten
Senaste tio åren har inte varit så roliga för börsen totalt sett. Och sen har vi Japan - 20 år med ras. Fast visst, orkar man vänta i trettio år så kanske man ligger på plus

Förutsatt att man inte räknar med utdelningar, så visst. Annars inte.
Citera
2010-01-23, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Förutsatt att man inte räknar med utdelningar, så visst. Annars inte.

Inte så roligt även om man räknar med utdelnigar, visst det blir bättre men fortfarande ett riktigt ruttet decennium.
Citera
2010-01-23, 03:10
Medlem
Brunhildes avatar
Jag är själv fondförvaltare i London och jag kan säga som så att vi iaf ser tecken på att marknaden börjat återhämta sig. Märks framför allt på att fastighetsmarknaden numer börjat röra på sig ordentligt och att bankerna nyanställer.

Däremot är det såklart fortfarande oroligt på börsen och självklart kommer marknaden iaf kortsiktigt påverkas av Obamas uttalande- dvs klipp kan fortfarande göras!
Citera
2010-01-23, 10:01
Medlem
Stockholmsbörsen brukar alltid gå lite trögt runt nya 100 streck också, så det är lite väl tidigt att tala om någon nedgång.
Citera
2010-01-23, 11:15
Medlem
likmaskerads avatar
Här var det muntert

Alla som verkar tro att "det går upp på sikt" är ett hållbart resonemang kring aktier: Gör om gör rätt.

Jojoh: tänker du underbygga ditt baissande av börsen med argument någon gång?
Citera
2010-01-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunhilde
Jag är själv fondförvaltare i London och jag kan säga som så att vi iaf ser tecken på att marknaden börjat återhämta sig. Märks framför allt på att fastighetsmarknaden numer börjat röra på sig ordentligt och att bankerna nyanställer.

Däremot är det såklart fortfarande oroligt på börsen och självklart kommer marknaden iaf kortsiktigt påverkas av Obamas uttalande- dvs klipp kan fortfarande göras!

Den amerikanska fastighetsmarknaden har inte vänt, eller snarare vänt igen efter en kort period med stigande priser. Arbetsmarknaden har också vänt ner efter en hyfsad månad i November. Kina påbörjar sin åtstramning vilket redan avspeglat sig i fallande råvarupriser. Tänk på att börsuppgången sedan mars har letts av banker och råvaror.
Citera
2010-01-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likmaskerad
Här var det muntert

Alla som verkar tro att "det går upp på sikt" är ett hållbart resonemang kring aktier: Gör om gör rätt.

Jojoh: tänker du underbygga ditt baissande av börsen med argument någon gång?

Är ingen FA(natiker). Tittar mest på TA. Men peak oil? Kreditmättnad bland Usas konsumenter?
Klimatpolitiken förändrar ekonomin från slösa till spara?
Citera
2010-01-24, 17:59
Bannlyst
Hur mycket får börsen rasa innan ni säljer? Vart går er gräns?
Citera
2010-01-24, 18:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Jag säljer aldrig pga börsens fluktuationer. Den får gå upp eller ner hur mycket den vill. Mina investeringar är långsiktiga.

Försäljningen sker istället vid en förutbestämd tidpunkt, exempelvis den dag jag går i pension eller om jag får för mig att köpa ett dyrare boende eller en fräck villa vid Medelhavet.
Citera
2010-01-24, 18:49
Medlem
Citat:

Jag hatar att ta stora förluster så därför försöker jag gå in i tex 5 minutersdiagram med stopp där samtidigt som jag försöker surfa på vågorna så länge det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in