2011-08-18, 17:04
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
Är alla CP? Bara att fynda aktier när de är så billiga ju.
Fynda på du. Ring mig när vi ligger på hälften.

900 håller emot bra idag med.
Citera
2011-08-18, 17:42
Medlem
freddags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Fynda på du. Ring mig när vi ligger på hälften.

900 håller emot bra idag med.

Det är ju tack vara kortsiktiga idioter som börsen går ner... jag antar att folk bara sprider massa dynga för att få ner priserna på aktier, eller har jag missat något? Tror folk att USAs ekonomi ska gå under eller? Verkar som Aftonbladet gör ett bra jobb att skrämma upp alla svennar.
Citera
2011-08-18, 17:45
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

Billiga? Detta är ingenting jämfört med 2008/09. Fast jag håller med dig, blir nog ett köp.
Citera
2011-08-18, 17:52
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Nu fortsätter raset mina vänner. Sitter ni langa sa bor ni trycka pa säljknappen. Jag vet det ar svart för "det har ju redan gatt ner sa mycket", men detta är bara början pa raset.

Bra att du varnar småspararna nu när vi redan är ner en fjärdedel sedan årsskiftet. Ska du be småspararna på forat att sälja när vi är upp en 25 %, så att du kan vara säker på att det verkligen ska gå upp nu? Hur kan du vara säker på att det här inte är en sättning innan den riktiga börstoppen, som den som kom år 2006? Jag antar att du låg belånad i derivat mellan åren 2003-2007, sålde och lade dig all-in i björnar fram tills botten hösten år 2008, då återigen gick in tungt belånad in i tjurar. Slutligen sålde du av alla aktier precis innan det börsras som vi ser nu. Stämmer detta, kamrat?
Citera
2011-08-18, 18:25
Medlem
Citat:
Det är ju tack vara kortsiktiga idioter som börsen går ner... jag antar att folk bara sprider massa dynga för att få ner priserna på aktier, eller har jag missat något? Tror folk att USAs ekonomi ska gå under eller? Verkar som Aftonbladet gör ett bra jobb att skrämma upp alla svennar.

Ja du det ser ju inte speciellt bra ut för ekonomin i USA för tillfället...
Citera
2011-08-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Bra att du varnar småspararna nu när vi redan är ner en fjärdedel sedan årsskiftet. Ska du be småspararna på forat att sälja när vi är upp en 25 %, så att du kan vara säker på att det verkligen ska gå upp nu? Hur kan du vara säker på att det här inte är en sättning innan den riktiga börstoppen, som den som kom år 2006? Jag antar att du låg belånad i derivat mellan åren 2003-2007, sålde och lade dig all-in i björnar fram tills botten hösten år 2008, då återigen gick in tungt belånad in i tjurar. Slutligen sålde du av alla aktier precis innan det börsras som vi ser nu. Stämmer detta, kamrat?

Skönt att se ett vettigt inlägg som omväxling.
Citera
2011-08-18, 23:10
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:

haha....right. Jag har hort ett par idioter saga i tre veckor ''nu ar det jattebilligt, det kan inte rasa mer" och "krisen 2008/2009 var inte sa illa som folk sager, allting ar battre nu"

Fattar ni inte att spelet ar riggat? Naja, det ar inte mina pengar du spelar bort.
Senast redigerad av MunchenCalling 2011-08-18 kl. 23:13.
Citera
2011-08-18, 23:31
Medlem
MunchenCallings avatar
Philly Fed i fritt fall, minus 30.
http://www.marketwatch.com/story/philly-feds-factory-index-in-august-freefall-2011-08-18
Citera
2011-08-18, 23:43
Medlem
Smartledsens avatar
Om jag äger ett bear-certifikat utgivet av t.ex. Handelsbanken så är det enda sättet jag inte får mina pengar (alltså vad nu certifikatet är värt när jag säljer) är om Handelbanken går i konkurs. Korrekt?

Många förespråkar att sälja av sina aktier och ligga likvid. Varför köper dessa inte bear om de är övertygade om nedgång? Är det bara av feghet (de är inte säkra på att det faktiskt inte kommer gå ned) eller är det något annat de fruktar?

Edit: Det är inlägget skulle hamna i frågetråden men jag skrev i fel flik. Sorry!
Senast redigerad av Smartledsen 2011-08-18 kl. 23:47.
Citera
2011-08-19, 00:01
Medlem
Rivfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Världens börser har varit oregelbundna sedan årsskiftet och senaste dagarna har det rasat ganska mycket både här hemma och i ryssland och latinamerika. Är detta början till en kraftig tillbakagång efter förra årets rally? Eller är det bara en tillfällig svacka? Nu när Aftonbladet börjar skriva om att "det är läge att investera" så kanske det är dags att dra sig ur?

Mnja.. Skulle inte sälja nu, men du har rätt i att man ofta ska göra tvärtom vad journalisterna säger
Citera
2011-08-19, 00:02
Medlem
Rivfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivfitness
Mnja.. Skulle inte sälja nu, men du har rätt i att man ofta ska göra tvärtom vad journalisterna säger

Men jag skulle inte investera heller
Citera
2011-08-19, 10:18
Medlem
MunchenCallings avatar
"Stockholmsbörsen föll handlöst under den första timmens handel innan raset dämpades en aning"

"Historiskt börsras i Stockholm"

"Tunga fall på Asiens börser"

det ar nagra headlines pa dagens industri.

Visst, om ni tycker det ar billigt att kopa, go ahead, kop pa. Vore intressant att veta vad ni baserar "billigt" pa...

Citat:
Ursprungligen postat av Rivfitness

Detta star pa aftonbladet idag ”Sitt still i båten”. Ni som har varit med i gamet ett tag horde samma mantra som under it-kraschen ...hela vagen ner tills Framfab (ni flesta vet sakert inte vad det ar) och andra IT-aktier inte var varda ett skit. Samma sak under finanskraschen 2008 - da hette det "aktier ar billiga for de tjanar sa bra med pengar, kursen kan inte ga ner sa mycket"
Ni kommer hora samma sak varje krasch av alla de som sitter pa langa positioner och behover nagon idiot som koper upp deras skrap
Senast redigerad av MunchenCalling 2011-08-19 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in