2011-08-08, 00:21
Medlem
Det känns som om lite för många är överens om att börsen skall ned nu. Kanske tyder på köpläge trots allt?
Citera
2011-08-08, 00:21
Medlem
Madagascars avatar
Nytt all time high på guld igen. 1692.
Citera
2011-08-08, 00:24
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Tror nog att vi kan närma oss plusstrecket imorgon på eftermiddagen. Öppning runt -2% antagligen.
Agree.

FX öppnar lutnt, bara guld som drar iväg mot 1700 vilket måste ses som positivt i sammanhanget.

USA futures -2,5% ca.
Citera
2011-08-08, 00:26
Medlem
ECB fortsätter stödköpet av statsobligationer (eller vad det är), beskedet kom för inte så länge sedan. Detta lär i alla fall minska oron något.
Citera
2011-08-08, 01:40
Medlem
Bättre än förväntat just nu eller?

http://stooq.com/notowania/?kat=i6
Citera
2011-08-08, 01:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paahlavi
Bättre än förväntat just nu eller?

http://stooq.com/notowania/?kat=i6

Bättre än vad jag har väntat i alla fall. Om ett par minuter öppnar Tokyo. Då får vi en starkare indikator än terminerna.
Citera
2011-08-08, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Bättre än vad jag har väntat i alla fall. Om ett par minuter öppnar Tokyo. Då får vi en starkare indikator än terminerna.

Spännande inledning måste jag säga

Forecast på Nikkei var ner till 9.000 points innan öppning.
Citera
2011-08-08, 02:58
Medlem
Hoppas VERKLIGEN inte att det blir nåt stort ras, dvs, om det inte återhämtar sig inom en månad. Har planerat att köpa lägenhet inom kort med pengarna jag har på mina fondkonton som handpenning... Om jag förlorar alltför mkt av de pengarna måste jag be min pappa om ett lån för att få ihop till handpenningen. Vill helst undvika det.

Borde jag flytta pengarna från mina fondkonton, eller ska jag låta det vara och hoppas på det bästa?
Citera
2011-08-08, 06:08
Medlem
MidasMulligans avatar
Guld handlade precis på $1700
Citera
2011-08-08, 06:36
Medlem
Poke53281s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PessimistJavisst
Hoppas VERKLIGEN inte att det blir nåt stort ras, dvs, om det inte återhämtar sig inom en månad. Har planerat att köpa lägenhet inom kort med pengarna jag har på mina fondkonton som handpenning... Om jag förlorar alltför mkt av de pengarna måste jag be min pappa om ett lån för att få ihop till handpenningen. Vill helst undvika det.

Borde jag flytta pengarna från mina fondkonton, eller ska jag låta det vara och hoppas på det bästa?

Nu är jag inte nån stor finansguru, men vill du vara någonlunden säker så:

1) Spara dina pengar i de bankar som klarade stress testen bäst.
2) Köp INTE obligationer eller aktier nu.
3) Vänta med att köpa lägenhet/hus just nu, vänta ca. 2 år, måste du - så hyra istället!

Håll på hatten folkens - nu smäller det!
Citera
2011-08-08, 08:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PessimistJavisst
Har planerat att köpa lägenhet inom kort med pengarna jag har på mina fondkonton som handpenning...

Ursäkta, detta är ingen kritik, men har inte en enda människa sagt till dig att du inte skall investera i aktier om du behöver pengarna de närmsta fem åren?
Citera
2011-08-08, 09:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ursäkta, detta är ingen kritik, men har inte en enda människa sagt till dig att du inte skall investera i aktier om du behöver pengarna de närmsta fem åren?
Hmm... de goda råden flödar här...

Så du menar att det allmänna rådet är att plocka ut pengarna senast 5 år innan man ska köpa en lägenhet?

-----------

Europabörserna har nu öppnat. Inte så farligt. OMXS30 -0.4%. Kronan något stärkt. CAC40 tom positiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in