2011-08-18, 12:37
Medlem
MunchenCallings avatar
Nu fortsätter raset mina vänner. Sitter ni langa sa bor ni trycka pa säljknappen. Jag vet det ar svart för "det har ju redan gatt ner sa mycket", men detta är bara början pa raset.
Citera
2011-08-18, 13:08
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Nu fortsätter raset mina vänner. Sitter ni langa sa bor ni trycka pa säljknappen. Jag vet det ar svart för "det har ju redan gatt ner sa mycket", men detta är bara början pa raset.
Bara för att säger jag att det vänder upp före föregående botten och gör ett nytt försök. Som sedan antagligen failar och ger djupare ras men ändå

Själv har jag inte gått ur mina sista 15%. Varför vet jag inte men.
Citera
2011-08-18, 13:08
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:

Ta ett bolag som jag äger, Lundin petroleum t. ex. Ligger + på aktien och dom hittade en fyndighet värd miljarder. Varför ska man sälja ett sådant här bolag? Sjunker kursen köper jag mer. Sjunker kursen 50% så jublar jag och tömmer mitt sparkonto, sjunker kursen med 90% så säljer jag allt jag äger och köper aktier i bolaget. Mycket möjligt börsen sjunker 50% för att inom ett par år gå upp 100%. Siffrorna ljuger inte, aktier är långsiktigt överlägset det mesta.
Citera
2011-08-18, 14:16
Medlem
Citat:

Säljknappen? det är ju förfan rea på börsen. Trycker in mer kapital under nedgången!
Citera
2011-08-18, 14:47
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Säljknappen? det är ju förfan rea på börsen. Trycker in mer kapital under nedgången!
Du handlar på dåtid och inte framtid?

"Vilket klipp! 32" Tjock-TV för 8.000 kr!! För tio år sedan kostade den ju 12.000!"
Citera
2011-08-18, 15:00
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem

Framtiden är förstås omöjlig att veta nånting om.

Det finns en stor fördel med att köpa efter att det rasat jämfört med att köpa innan en uppgång och det är att det är mycket enklare att veta vad som har hänt än vad som kommer att hända.
Citera
2011-08-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem

"Vilket klipp! 32" Tjock-TV för 8.000 kr!! För tio år sedan kostade den ju 12.000!"

Framtiden är det svårt att sia om... Bolagen gör bra vinster men tappar ändå värde, tror definitivt man gör fel i att sälja nu då volatiliteten är extrem, jag menar.. Just nu är index ner 4,87%, men vad finns det som säger att det inte kommer vara 5% upp i morgon?

Det är fortfarande många som tror på hösten och varför riskera att missa en uppgång? Visst har man ingen buffert och är beroende av pengarna man har på börsen så... Men då ska man nog se över sitt sparande överhuvudtaget.

Vad det gäller exemplet med tv:n så är inte det applicerbart med hur börsen fungerar. Trots allt har väl priset på tv:n gått ner på grund av att tillverkarna gått framåt? Några jättelager av osålda "tjock-tv apparater" har iaf inte jag hört talas om.
Citera
2011-08-18, 16:22
Medlem
romanov01s avatar
Har svårt att se scenario där vi inte går ner till minst 800 på OMX30. Skuldkrisen är väldigt reell.

Toppen är gammal som fnöske, börsen har backat sedan Januari.
Citera
2011-08-18, 16:28
Medlem
vats avatar
Det kliar mer i köpfingret än säljfingret måste jag säga... Dock lite bitter för att jag inte fullföljde den planerade partiella rensningen i portföljen för 3 mån sen..
Citera
2011-08-18, 16:33
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vat
Dock lite bitter för att jag inte fullföljde den planerade partiella rensningen i portföljen för 3 mån sen..

Snacka inte om det

Var beredd på ett ras:

https://www.flashback.org/sp30677795

Jag var dock inte beredd på hur snabbt och kraftigt det blev. Jaja, sålde åtminstone en liten del, får vara glad för det lilla...
Citera
2011-08-18, 16:50
Medlem
vats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Snacka inte om det

Var beredd på ett ras:

https://www.flashback.org/sp30677795

Jag var dock inte beredd på hur snabbt och kraftigt det blev. Jaja, sålde åtminstone en liten del, får vara glad för det lilla...

Jag är dock inte alltför bitter, jag har lite likvider liggande och på sikt kommer det bli bra :]
Citera
2011-08-18, 16:51
Medlem
freddags avatar
Är alla CP? Bara att fynda aktier när de är så billiga ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in