2010-02-27, 18:19
Medlem
Terminshandeln för utdelning
http://www.eurexchange.com/market/quotes/DID/EXD/FEXD_en.html#table
Om jag fattat rätt så förväntar marknaden sig just nu att utdelningarna sjunker nästa år I December för att sedan långsamt börja öka igen och nå breakeven 2014. Eller??
Borde väl inte vara inprisat på börsen nu?
Citera
2010-02-27, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Bundy
Du får gärna delge vad du bygger din analys på. Oavsett om det är kvällspressen eller din egna undersökning. Men att låta så självklart, så verkar det som att du gjort en redig analys av börsvärlden själv.

MVH/Ted Bundy

Personen i fråga har kollat i sin kristallkula.
Citera
2010-02-27, 19:30
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Svårt att säga exakt men ett ras på omkring 10% detta år ligger inom ramarna för mina beräkningar. I bästa fall fortsätter börsen gå sidledes resten av året, någon nämnvärd uppgång är väldigt osannolikt. Har man en längre placeringshorisont på över 5 år ser det dock ljusare ut.

Hur menar du att en placeringshorisont på 5 år gör att det ser ljusare ut? Menar du att om man redan äger aktier man köpte till bra pris så ska man behålla för om 5 år är det bra chans man tjänat på dom? För i så fall håller jag med. Däremot ser det inte ljust ut om man får för sig att köpa på sig aktier nu då jag anser många är övervärderade, oavsett ens placeringshorisont.
Citera
2010-03-02, 12:57
Medlem
MunchenCallings avatar
vilket drag det blev helt plötsligt. Får se om OMX30 bryter igenom 980.
Citera
2010-03-02, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det vi ser nu är de sista dödsryckningarna före kraschen. Snart kommer raset, tur man sålt av det mesta.
Va? Vilket ras är det du pratar du om?
Citera
2010-03-02, 15:32
Medlem
Intressant läge. Ny kraft uppåt eller 3:e våg ner mot nya lägsta..
Jag köper björnar senare idag om det ser svagt ut.
Citera
2010-03-02, 20:02
Bannlyst
Som jag tidigare sagt, bolagen går med vinst. Det finns möjlighet till ökade börskurser. Att sedan arbetslösheten är hög behöver inte generera till en dålig börs. Jag fortsätter att köpa aktier, det går att göra vinster fortfarande, det är min starka övertygelse.
Citera
2010-03-02, 22:23
Medlem
MFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Va? Vilket ras är det du pratar du om?

"The greatest depression"
Citera
2010-03-02, 22:45
Medlem
Rois avatar
Jag tycker det är lite komiskt att tjurarna ser trollet amandapanda som sin stora fiende...
Citera
2010-03-03, 00:30
Medlem
Rois avatar
Som sagt, jag tror inte era pengar mår bra av att tro att deras enda fiende är ett troll på ett internetforum.
Citera
2010-03-03, 04:23
Medlem
Månsans avatar
Hur mycket har börsen stigit sen TS sålde hela sitt innehav för några sidor sedan?
Citera
2010-03-03, 07:49
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur mycket har börsen stigit sen TS sålde hela sitt innehav för några sidor sedan?
Vänta till i sommar och ställ frågan då istället. Några månader hit eller dit är inte så mycket ifall börsen stannar på i stort sett samma nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in