2010-05-05, 18:01
Medlem
i värsta fall är grekland bara förrätten.

Precis, vem vet de kanske bara e början de här. Blir till att ligga o bevaka ett tag fram över.
Citera
2010-05-06, 10:05
Medlem
Det stora Europa raset kommer nu!

Har sålt alla mina positioner idag, är 100% likvid. Ska kanske blanka lite över helgen, hoppas på ordentiliga nedgångar i öppnings auktionerna på Måndag
Citera
2010-05-06, 10:40
Medlem
MFCs avatar
Tycker det är på tiden för en korrigering. Sedan kanske denna skuldkris inte är den bästa av förutsättningarna för en tidig återhämtning men å andra sidan som man bäddar får man ligga. Det har länge snackats om en ekonomi som bygger på fluff så ... bring it on!
Citera
2010-05-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFC
Ja nu jävlar... tror vi kan glömma det där eventuella rallyt jag snackade om.

http://di.se/Default.aspx?pid=206124__ArticlePageProvider

Kommer en nedgång på 10% lär det inte stanna där. Folk blir rädda och tar hem sina vinster från de senaste 12 månadernas uppgång. Lustigt nog la jag en stor del av mitt(extremt lilla) kapital i Bear dagarna innan uppgången började i mars förra året. Har legat kvar sen dess eftersom jag tycker att en uppgång utan förändrad fundamenta är extremt oseriöst. Så jag har lite blodad tand och gläder mig åt alla nedgångar som kan tänkas komma
Citera
2010-05-06, 15:19
Medlem
nexss avatar
Hoppas det rasar ner till samma nivå som förut !
Citera
2010-05-06, 16:20
Medlem
Mortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Hoppas det rasar ner till samma nivå som förut !

Jag kan inte låta bli att hoppas på något liknande. Nu är min högst lekmannamässiga uppfattning att vi inte kommer att sjunka riktigt så mycket, men jag välkomnar fallet. Synd bara att jag inte kunde vara tillräckligt förutseende och få ut mina pengar i tid.
Citera
2010-05-06, 16:54
Medlem
Kommer även Asien att påverkas av det här med Grekland?

Funderar på att sälja mina europeiska fonder och satsa på Asien tills det har lugnat ner sig. Smart eller dumt?
Citera
2010-05-06, 16:56
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckexx
Kommer även Asien att påverkas av det här med Grekland?

Funderar på att sälja mina europeiska fonder och satsa på Asien tills det har lugnat ner sig. Smart eller dumt?

När det vänder och oron för Grekland lägger sig kommer marknaden gå upp lika fort och plötsligt som den gick ner.
Citera
2010-05-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morton
Jag kan inte låta bli att hoppas på något liknande. Nu är min högst lekmannamässiga uppfattning att vi inte kommer att sjunka riktigt så mycket, men jag välkomnar fallet. Synd bara att jag inte kunde vara tillräckligt förutseende och få ut mina pengar i tid.

Håller med jag me. Men låt de gå ner fort så vi kan börja handla igen.... Ja de va samma här, så jäkla tråkigt att man var lite sent ute innan man sålde... Men i de stora hela har de allt blivit en rejäl vinst....
Citera
2010-05-06, 18:11
Medlem
Alteregorandoms avatar
Alltid dumt att gisa hur marknaden ska gå framöver för det är svårt! men en teori jag har är att när Grekland börjar bli stabilt så kommer någon av Gris länderna bli nästa Grekland och dom kommer tynga ner världsekonomin.
Citera
2010-05-06, 19:17
Medlem
kKoreans avatar
att sälja allt nu som vissa gjort i hopp om att börsen kommer att falla tusen mil ner är lite väl vågat kan ja tycka. Men tanka på er mer i och med köplägena, ni sänker ju era gav desto fler och billigare ni köper. Jag ligger just nu i förlust på alla mina poster, inte bryr jag mig heller. Jag är redo att fylla på
Citera
2010-05-06, 19:41
Medlem
Jag förde just över till mitt avanza, hoppas jag hinner få in pengarna till imorgon! Går börsen ner starkt för varje PIGS land EU ska ta itu med så kommer det bli en bra sommar att köpa i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in