2010-03-03, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur mycket har börsen stigit sen TS sålde hela sitt innehav för några sidor sedan?

Inte hela innehavet, har sålt av omkring 75%. Det är bara en tidsfråga nu innan det kommer rasa ordentligt och jag vill inte ta onödigt stora risker.
Citera
2010-03-03, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Inte hela innehavet, har sålt av omkring 75%. Det är bara en tidsfråga nu innan det kommer rasa ordentligt och jag vill inte ta onödigt stora risker.
Det där har du sagt länge nu, och börsen har gått upp från den nivån då du sa det första gången. Hur länge ska du älta ditt mantra? Du är medveten om att du missat pengar på den väntande raskraschbombang.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-03 kl. 13:13.
Citera
2010-03-03, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Vad är det för risk man tar om börsen råkar gå ner? Berätta vad som händer då?
Citera
2010-03-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det där har du sagt länge nu, och börsen har gått upp från den nivån då du sa det första gången. Hur länge ska du älta ditt mantra? Du är medveten om att du missat pengar på den väntande raskraschbombang.

Det är ett sätt att se på det. Ett annat är att även om man förlorar en möjlighet att tjäna 20% garderar man sig mot en förlust på 20%, eller mer. Är man tålmådig klarar man att vänta på att de låga kurserna kommer åter innan man köper igen, även om detta innebär möjliga missade vinstmöjligheter. Många kurser är tillbaka där de var innan finanskrisen, vilket enligt mig är orimligt helt enkelt.
Citera
2010-03-03, 15:31
Medlem
wernblom88s avatar
2014 ska man dra sig ur allt
Citera
2010-03-03, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Ja, hänger jag på.
Citera
2010-03-03, 15:57
Medlem
qpXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88

Jasså, vad är på gång ?
Citera
2010-03-03, 15:58
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Det är ett sätt att se på det. Ett annat är att även om man förlorar en möjlighet att tjäna 20% garderar man sig mot en förlust på 20%, eller mer. Är man tålmådig klarar man att vänta på att de låga kurserna kommer åter innan man köper igen, även om detta innebär möjliga missade vinstmöjligheter. Många kurser är tillbaka där de var innan finanskrisen, vilket enligt mig är orimligt helt enkelt.

Förutsatt att man handlar aktier och inte enbart med indexfonder så finns det alltid lågt värderade bolag. Dom är fler och lättare att hitta efter ett ras som i våras men orkar man lägga ner tid så går det alltid att hitta guldkorn.
Citera
2010-03-03, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qpX
Jasså, vad är på gång ?
AmandaPundares domedagstråd del 2 ska skrivas då. Eller så kanske vi befinner oss i en skön högkonjuktur och vill ta ut pengarna och placera i annat, i väntan på nästa sköna ingångsläge.

Välj själv.
Citera
2010-03-03, 21:24
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter

OMXSPI har mig veterligen inte gått upp ett dyft sedan tråden skapades, vilket iofs inte säger något om hur börsen kommer att utvecklas, att börsen inte krashat på två månader betyder inte att den inte kommer att göra det. Den som kan spå när stora börsrörelser kommer att ske på två tre månader när kan känna sig ensam om det.
Citera
2010-03-03, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
OMXSPI har mig veterligen inte gått upp ett dyft sedan tråden skapades, vilket iofs inte säger något om hur börsen kommer att utvecklas, att börsen inte krashat på två månader betyder inte att den inte kommer att göra det. Den som kan spå när stora börsrörelser kommer att ske på två tre månader när kan känna sig ensam om det.
Om du påstår att indexet stått stilla sedan tråden skapades så har du fel. Det blev en dipp, inget ras, men det är med råge upphämtat nu.
Citera
2010-03-03, 21:31
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz

Vilket gör sådana här trådar totalt meningslösa. En trasig klocka visar rätt ett par gånger per dygn, värdelös är den likt förbannat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in