2010-02-20, 13:39
Medlem
Bli inte de som sitter och väntar och väntar på nedgången för att köpa in sig billigt. När den väl kommer har ni ingen chans att se den fören det är för sent.

Titta på aktiesnack.se. De har rekommenderat nedgång i snart 1 år. Ibland måste man släppa det man tror på och följa marknaden.
Citera
2010-02-20, 15:00
Medlem
vats avatar
Upp totalt sett 2010 15-25 %ish , men med pendlande börs under året kring +-20%
Citera
2010-02-20, 21:30
Medlem
Divergenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Har redan minskat min andel aktier/fonder med ungefär hälften mot tidigare. Funderar på att sälja av och minska ytterligare, har dåliga föraningar för det närmaste året på börsen. Känns som risken ökat rejält senaste 3 månaderna.

Även jag har dåliga föraningar om den kommande tiden. Jag tycker mig se åtskilliga signaler i både aktieindex och aktier (ur ett TA-perspektiv såväl som ur ett ekonomiskt perspektiv) som talar för nedgång. Jag fokuserar för närvarande på att hitta potentiella blankningsobjekt snarare än köpobjekt med tanke på att uppgången 2009 gick alldeles för fort och skedde under en relativt låg omsättning.

Det kommer att bli intressant att se vad som sker när väl räntehöjningarna sätter fart då konkurrensen mellan "riskfria" ränteplaceringar och aktiemarknaden tätnar.

Hur mycket tror du att börsen kan komma att gå ned vid ett negativt scenario, tar vi ut "bottennivåerna"?
Citera
2010-02-22, 12:34
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Bli inte de som sitter och väntar och väntar på nedgången för att köpa in sig billigt. När den väl kommer har ni ingen chans att se den fören det är för sent.

Titta på aktiesnack.se. De har rekommenderat nedgång i snart 1 år. Ibland måste man släppa det man tror på och följa marknaden.

Man vill inte vara den som går in i toppen av en bear market rally heller.
Citera
2010-02-24, 09:16
Medlem
MunchenCallings avatar
Tankade ytterliggare Bear 2 idag. Ska försöka hitta några bra guld ETFs - någon som har bra tips?

Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Jag tror sändningen är sparad här
http://weiss.streamlogics.com/shockingpredictions/

Tack för länken. Var väldigt intressant att höra deras åsikter.
Senast redigerad av MunchenCalling 2010-02-24 kl. 09:35.
Citera
2010-02-24, 09:28
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka

Hittar inte någon aktiesnack.se så jag antar att det är börssnack på di du menar, stämmer in på din beskrivning också - http://borssnack.di.se/diseconf/default.aspx
Citera
2010-02-24, 09:32
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Hela formationen sedan Augusti liknar något som KAN orsaka en krasch.

Ett tips köp Guld det e säkraste att det kommer gå uppåt. kolla kurvan sen 2008 november då ja köpte guld för mina pengar och hur mycket det e värt idag
Citera
2010-02-24, 11:00
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
Ett tips köp Guld det e säkraste att det kommer gå uppåt. kolla kurvan sen 2008 november då ja köpte guld för mina pengar och hur mycket det e värt idag

Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Lommi! Var är du?!!

Året var 1999. "Ett tips köp IT det e säkraste att det kommer gå uppåt. kolla kurvan sen 1997 november då ja köpte IT för mina pengar och hur mycket det e värt idag

Nu jämför jag såklart inte Guldpriset och IT-kraschen, det är mycket möjligt att guldpriset kommer vara värt det dubbla om två år. Jag visar bara på hur idiotiskt resonemanget är.
Citera
2010-02-24, 11:40
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:

Sedan november 2008 har i stort sett allting gått upp. Man måste ha varit en väldigt dålig investerare om man lyckats få negativ avkastning sedan nov 08 till idag....det borde rent av vara en prestation!
Citera
2010-02-24, 13:18
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:

Å ena sidan känns guld väldigt stabilt, så länge de trycker pengar bör priset gå upp på sikt, så jag har guld istf kontanter som en fast del i portföljen. Som jag ser guld är det inte ett bra sätt att bli rik på, men ett bra sätt att se till att man aldrig blir fattig.

Å andra sidan måste jag tillstå att det är svårt att avgöra vad som är rätt pris för guld, eftersom det inte förbrukas och inte har något annat primärt användningsområde än att just vara dyrt. Silver känns lättare eftersom det behövs för många ändamål, man kan se hur mycket som förbrukas och hur mycket som produceras och få en bild av hur tillgång och efterfrågan kommer att utvecklas. Synd att det inte ses som ett investeringsobjekt av skattmasen.
Citera
2010-02-27, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Divergens
Även jag har dåliga föraningar om den kommande tiden. Jag tycker mig se åtskilliga signaler i både aktieindex och aktier (ur ett TA-perspektiv såväl som ur ett ekonomiskt perspektiv) som talar för nedgång. Jag fokuserar för närvarande på att hitta potentiella blankningsobjekt snarare än köpobjekt med tanke på att uppgången 2009 gick alldeles för fort och skedde under en relativt låg omsättning.

Det kommer att bli intressant att se vad som sker när väl räntehöjningarna sätter fart då konkurrensen mellan "riskfria" ränteplaceringar och aktiemarknaden tätnar.

Hur mycket tror du att börsen kan komma att gå ned vid ett negativt scenario, tar vi ut "bottennivåerna"?

Svårt att säga exakt men ett ras på omkring 10% detta år ligger inom ramarna för mina beräkningar. I bästa fall fortsätter börsen gå sidledes resten av året, någon nämnvärd uppgång är väldigt osannolikt. Har man en längre placeringshorisont på över 5 år ser det dock ljusare ut.
Citera
2010-02-27, 17:22
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Svårt att säga exakt men ett ras på omkring 10% detta år ligger inom ramarna för mina beräkningar. I bästa fall fortsätter börsen gå sidledes resten av året, någon nämnvärd uppgång är väldigt osannolikt. Har man en längre placeringshorisont på över 5 år ser det dock ljusare ut.

Du får gärna delge vad du bygger din analys på. Oavsett om det är kvällspressen eller din egna undersökning. Men att låta så självklart, så verkar det som att du gjort en redig analys av börsvärlden själv.

MVH/Ted Bundy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in