2011-08-05, 06:26
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Kunde inte sagt det bättre själv.. Dock vill jag påpeka att även småspararna på FB är övertygade om att kursen ska ner till helvetet.
Du är ju övertygad om att den skall till månen av någon jävla random anledning och att vändningen skall komma något jävla förutbestämt datum av ännu en jävla random anledning...

Så.
Citera
2011-08-05, 06:27
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Så jag är belånad,

ser att belåningen hamnar negativt, får mail om att jag måste ta tag i det innan tvångsförsäljning sker..

Säljer både aktier och fonder (fonderna tar några dar till) , som både ligger på plus o minus.. Bla sålde jag Meda som jag tyckte bäst om..

Men hur länge kan detta hålla på? Vi har nu haft nio dagar med kursfall! Bör jag sälja allt jag har och gå back 40-50 k sen vänta något år eller två?
Det kan hålla på länge men det vet vi ju inte.
Citera
2011-08-05, 06:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Men du tror väl fortfarande att index kommer stå på +10-15% innan årets slut?
Plus etta.

För att inte tala om att KappAhl minsann skall upp vad det nu var, 60-100% på typ ett år?

För det kan ju inte lika gärna vara så att de tappar ytterligare 50% istället?
Citera
2011-08-05, 06:29
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvés
Bara jag som tycker att kvällstidningarna springer börshajarnas ärenden med sina krigsrubriker? De lurar dumma svenssons att sälja billigt istället för att ha sina fonder över tid och nästan garanterat få en bra avkastning. Nästan så man kan ana en konspiration...
Kraschar skiten säljer man fortfarande dyrare. Jag har inte läst några löpsedlar så jag har ingen aning om vad som står i tidningarna.

Jag har knappt kollat på börsen eller "nyheterna" om den heller. Att det går ner ser jag ju.

Jag är sjuk o trött, hänger hemma inomhus och har ändå knappt något på börsen.
Citera
2011-08-05, 06:33
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Jag tycker tvärt om..börshajarna är ute och säger att det är köpläge så att de kan dumpa sina innehav till Svensson för de vet att detta kommer bli mycket värre.

Säkert plusetta igen.

Läste ju snacket om S&P 1440 och 10-15% uppgång för året. Fast. Oavsett vad som hände.

Sedan en enstaka som menade att om det kom en korrektion på 15% så skulle de köpa.

Jaha? Så varför skall någon köpa på de aktuella nivåerna då kan man tycka om de tycker att det är värdelöst? ..
Citera
2011-08-05, 06:39
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Jag säger som Peter Schiff...vet inte den exakta siffran men DOW och GULD kommer hamna på samma siffra :-)

För övrigt...600 i OMX och 600 S&P
S&P är ju högre än OMXS30 så varför skulle de hamna på samma?

DJ o guld på 3-4000 då eller?
Citera
2011-08-05, 06:41
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilleochsmak
Synd att man inte sitter inne på några större likvida nu.. Bästa läget på länge.
Eftersom du inte har några likvida är väl allt redan perfekt och precis som du vill att det skall vara? All in o så ..
Citera
2011-08-05, 06:45
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaglialucci
Tappar däremot USA sin AAA-rating och/eller yielden på Spanien och Italiens obligationer tokrusar så är det långt kvar.
Ja och _DET_ är ju inte så troligt! ;D
Citera
2011-08-05, 06:49
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Nja... Säga vad man vill men min dollarfond gick plus 1,89% idag. Vad presterade ditt räntekonto?
Jag är fullt medveten om att dollarn stiger, och jag har heller inte påstått något annat. Dina puckade kommentarer om dollarn rörde ju något helt annat.

Men jag hade hellre haft guld och chf.

Dock har jag fortfarande inte köpt någt av det "eftersom det känns spekulativt" (cpanledning) och jag vet inte hur mycket jag skulle lägga där och hur. Vet inte hur man "växlar" chf för typ på forex blir det ju dyrt. Men kanske finns ETFer. Guld har ju också känts så för man vill ju se till att faktiskt köpa en del om det skall vara ok mot courtagekostnaden. Men det är det ju snabbt. Så jag vet inte riktigt varför det har blivit av. Jag har ju skrivit nu ett tag att det verkar som att det visst aldrig är försent att köpa guld. Har bara inte blivit av.

CHF hade jag ju hellre köpt innan det tokrusade.

Dollarn är ju jävla skräp som väl mest klarar sig på meriter som reservaluta och mest likvid.
Citera
2011-08-05, 06:50
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Du kan försöka förlöjliga mig bäst fan du vill... I nuläget har jag backat 0,5% den senaste månaden. SIXPRX har backat 13%. Jag känner mig hyfsat nöjd då diagrammet på Avanza inte tar hänsyn till vinster jag plockat hem, t.ex Black pearl +26,9, Meda A +32% samt Tele2 B 17%. Mao har jag till och med gått plus närmare 10% de senaste tre månaderna.

Det skulle onekligen vara kul att jämföra våra konton, har en känsla av att det skulle få dig att knipa käft.
Ja inte ligger jag några +10% på tre månader iaf.
Citera
2011-08-05, 07:38
Bannlyst
Citat:
Spx terminen är ner 0.1%

The name of the game senaste dagarna har ju varit att gå emot asien. Och nu är asien ner, så om Stockholm öppnar ner är väl rr att man köper.

Men - non farm payrolls idag.
Nfp förväntar jag blir riktigt illa, 10% barriären plockas direkt. Får jag inte uppgång innan nfp släpper jag bull.
Citera
2011-08-05, 09:02
Medlem
Madagascars avatar
Härdsmälta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in