2011-08-04, 18:14
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Omöjligt att säga men imorgon kommer månadsstatistik på nya jobb i USA. Lär påverka här också.

vilket klockslag?
Citera
2011-08-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
XACT Bear är ett hävstångsinstrument och det är väldigt riskabelt om du ska gå in med alla dina pengar i den. själv tappade jag i princip det jag ägde (200.000) i våras då jag satte allt på oljan, den steg visserligen men jag handlade fel. (gick in o ut flera ggr per dag)

Nu, börsen kommer sjunka ytterligare, så ja , jag rekommenderar dig XACT Bear, men gå inte all in, och om du egentligen ska handla med dessa instrument så måste du kolla kursen minst en gång var 10 minut. Var beredd på att en upprekyl kan komma snart, troligtvis nästa vecka. kan rekommendera dig att gå in med max 20% i XACT Bear, då du inte verkar ha handlat med detta innan.

Jo det är sant, dock gick jag precis in i BlackRocks Guldfond nyss.
Citera
2011-08-04, 18:19
Medlem
WhiteLimos avatar
http://biz.yahoo.com/c/e.html

Amerikansk ekonomisk kalender
Citera
2011-08-04, 18:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
vilket klockslag?
14:30 svensk tid.

http://www.forexfactory.com/calendar.php#chart_closed=32881
Citera
2011-08-04, 18:32
Medlem
kato85s avatar
guldet rasar just nu. troligen en nedrekyl efter ett överköp. tror ändå guldet kommer fortsätta upp, synd du köpte innan raset bara.

tack för klockslaget.

Paahlavi: hur kan du förresten gå in i fonden nu när börsen har stängt? har du satt en order? isånafall kommer den inte realiseras förrän imorgon. rekommenderar dig att avvaka tills rekylen lugnat ner sig
Senast redigerad av kato85 2011-08-04 kl. 18:34.
Citera
2011-08-04, 18:32
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
XACT Bear är ett hävstångsinstrument och det är väldigt riskabelt om du ska gå in med alla dina pengar i den. själv tappade jag i princip det jag ägde (200.000) i våras då jag satte allt på oljan, den steg visserligen men jag handlade fel. (gick in o ut flera ggr per dag)

Nu, börsen kommer sjunka ytterligare, så ja , jag rekommenderar dig XACT Bear, men gå inte all in, och om du egentligen ska handla med dessa instrument så måste du kolla kursen minst en gång var 10 minut. Var beredd på att en upprekyl kan komma snart, troligtvis nästa vecka. kan rekommendera dig att gå in med max 20% i XACT Bear, då du inte verkar ha handlat med detta innan.

Hur gör jag för att handla XACT Bear? Måste jag bli kund hos XACT?
Citera
2011-08-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Antagligen bättre. Men framförallt slutade det väl mest med inflationsstigningar av amerikanska börsen på sjunkande dollarkurs. Det är iaf så jag har valt att se på det.

Man kan ju välja att se på det lite enklare också... Typ att börsåret slutade +20% trots nedgångarna i september.

Citat:
Japanerna whinear ju över stärkt yen. Sänk lönerna i yen så får de ju ändå samma köpkraft på importvaror och samma konkurrensfördelar gentemot omvärlden? Företagen kommer göra mindre pengar i yen räknat och få en lägre värdering men så vadå?

Du är killen med total koll märker jag, hur många år har du pluggat egentligen? Edit: menar såklart hur många år du klarade i grundskolan?

Citat:
Men nej, istället skall det lånas med, gödslas o slösas mer pengar. Race till botten.

Och din lösning på problemet är? -Åh!!! Jag är på Flashback och Magban rekomenderar Kappahl!!!!

Skaffa en utbildning och ett liv...

Citat:
Är ju usa som har pajat allt ifrån början.
Pajat vad? Som jag fattar dig bär de allra flesta skuld utom just lilla söta du. Eller hur var det med Japanerna, bolånekunderna och de svenska bolagen?

Citat:
Och jävla bolånetorskar som whinear över räntan och småsparare som skriker "riksbankschefen dödar svensk ekonomi!", om du inte tror bolagen klarar av typ 2.5% styrränta och det är vad riksbanken har sagt att de skall ha kanske du skall sälja? De har ju inflationsmål och jag vill inte ha en framtid med tokkraschade ekonomier, tokhög skuldsättning och hur mycket låtsaspengar som helst som tappar värde utav bara fan hela tiden.

Nämen, har du köpt bostad? Gratulerar!

Det skulle vara kul att höra vad du tycker och tänker och slippa höra din omotiverade kritik mot allt och alla... Vad säger du? Ska vi försöka med det i fortsättningen?
Citera
2011-08-04, 18:37
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain

du kan handla instrumentet hos de flesta banker. kan rekommendera kapitalförsäkringskonto hos avanza/nordnet, då de är billigast eftersom de endast går att nå via internet och har lägsta pris på i princip allt. kör själv avanza kapitalförsäkring, 1% skatt på eventuell vinst vid årsskiftet.

tänk dock på att sthlm-börsen gått ner 12% sen i måndags, det är mycket. en rekyl uppåt är att vänta. sen är frågan när den är, och om den bara är en dag eller så. men trenden pekar ner, tar nog ett tag att återhämta sig efter detta.

innan du investerar, ställ dig själv frågan om du kommer kunna sova gott om nätterna ifall du förlorar alla pengar.
Citera
2011-08-04, 18:41
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Mest tur dock.
Eller inte.
Citera
2011-08-04, 18:43
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Nej men det är kanske inte så smart att gå in o göra det nu, börsen har ju redan rasat en hel del och det finns ju en risk för upprekyl och du vet ju aldrig hur kraftig den blir, och när skall du då ta förlusten om alls eller skall du hoppas på ytterligare ras?

Volatilitet dödar ditt innehav med.
Citera
2011-08-04, 18:44
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Eller inte.
Nej, toksäkert med -4% till en nionde dag efter 8 dagar av brutalnedgång.
Citera
2011-08-04, 18:45
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Nej men det är kanske inte så smart att gå in o göra det nu, börsen har ju redan rasat en hel del och det finns ju en risk för upprekyl och du vet ju aldrig hur kraftig den blir, och när skall du då ta förlusten om alls eller skall du hoppas på ytterligare ras?

Volatilitet dödar ditt innehav med.

+1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in