Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2017-06-21, 21:48
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Är just nu ganska lång på 85 pannor. Ser hyfsat smal och "spinkig" ut. Har även enligt mig väldigt smala armar. Målet är att bygga upp armstorlek/muskler, axlar samt framförallt mage/bröst. Vill även bygga upp konditionen.

Kort och gott är målet:
Bygga upp magmuskler och axlar/överkropp, öka armstorleken.
Bygga upp duktig kondition.
Sluta äta skit och bli hyfsat vältränad.

Ska jag slänga in en havregrynsgröt mellan 06.10 och 07.00? Blir det bättre?

Antal måltider spelar ingen roll för dina resultat, inget som är avgörande. Du kan bygga muskler på kaloribalans, även om det går långsammare än vid överskott. Men vid överskott kommer också en ökning av fettmassa, hur stor den ökningen blir beror på. Är du helt färsk i gymmet finns det ett väldigt bra nybörjare schema i denna tråd, även info och svar på frågor om upplägget hittar du där. (FB) Nybörjarträning 101.
Citera
2017-06-21, 21:49
Medlem
Mosebys avatar
Vill även ha tips hur jag ska bygga upp en ledig dag.
Förslag är:

09.00 Stiger upp
09.20 Havregrynsgröt med ägg & skivad äpple
11.30 Träningspass (Träning för överkropp/armar etc. "stillastående")
12.30 Lunch (Husmanskost, potatis + lax, kyckling, kött, ris osv. osv.)
15.00 Löprunda
Mellanmål inom 2h efter löprundan (bananpannkaka eller liknande)
Middag senare på kvällen.

Kanske?
Citera
2017-06-21, 21:50
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Antal måltider spelar ingen roll för dina resultat, inget som är avgörande. Du kan bygga muskler på kaloribalans, även om det går långsammare än vid överskott. Men vid överskott kommer också en ökning av fettmassa, hur stor den ökningen blir beror på. Är du helt färsk i gymmet finns det ett väldigt bra nybörjare schema i denna tråd, även info och svar på frågor om upplägget hittar du där. (FB) Nybörjarträning 101.

Går faktiskt inte till gymmet utan löper på vägen/stigar (5-10km per löprunda) och när jag tränar överkropp/armar/axlar osv. gör jag det utomhus på altan/gräsmattan med hantlar och diverse tillbehör
Citera
2017-06-21, 21:58
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Vill även ha tips hur jag ska bygga upp en ledig dag.
Förslag är:

09.00 Stiger upp
09.20 Havregrynsgröt med ägg & skivad äpple
11.30 Träningspass (Träning för överkropp/armar etc. "stillastående")
12.30 Lunch (Husmanskost, potatis + lax, kyckling, kött, ris osv. osv.)
15.00 Löprunda
Mellanmål inom 2h efter löprundan (bananpannkaka eller liknande)
Middag senare på kvällen.

Kanske?

Trivs du med det upplägget och det passar dig så kör på, träna/ät när det passar dig.
Citera
2017-06-21, 22:10
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Trivs du med det upplägget och det passar dig så kör på, träna/ät när det passar dig.

Alright. Tack!
Citera
2017-06-25, 02:20
Medlem
szabos avatar
Har sedan april kört ett mål om dagen med grönsaker, kött och kolhydrater. Exempelvis fisk med potatis, paprika och tomater. Under dagen äter jag något äpple och dricker mycket te. Det jag just skrev om gör jag ca 1-3ggr/v och har tappat 5kg.

Jag tänkte snart lägga ner det här då jag börjar närma mig min målvikt och jag undrar hur det skulle fungera med om jag kör en sådan här "bantningsdag" varje dag nu i 5-7 dagar i rad? Vill ej åka på näringsbrist, räcker det jag äter under en "bantningsdag"? Förutom exemplet jag tidigare skrev så kan en bantningsdag bestå utav; En banan, en kopp kaffe, kycklingköttbullar med makaroner, bjäst, ärtor och tomat. Juice gjord på apelsin, morötter och ingefära, blir typ 3dl. Sedan ett äpple och massor med te.
Citera
2017-06-25, 10:25
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Har sedan april kört ett mål om dagen med grönsaker, kött och kolhydrater. Exempelvis fisk med potatis, paprika och tomater. Under dagen äter jag något äpple och dricker mycket te. Det jag just skrev om gör jag ca 1-3ggr/v och har tappat 5kg.

Jag tänkte snart lägga ner det här då jag börjar närma mig min målvikt och jag undrar hur det skulle fungera med om jag kör en sådan här "bantningsdag" varje dag nu i 5-7 dagar i rad? Vill ej åka på näringsbrist, räcker det jag äter under en "bantningsdag"? Förutom exemplet jag tidigare skrev så kan en bantningsdag bestå utav; En banan, en kopp kaffe, kycklingköttbullar med makaroner, bjäst, ärtor och tomat. Juice gjord på apelsin, morötter och ingefära, blir typ 3dl. Sedan ett äpple och massor med te.

Du behöver nog inte oroa dig för näringsbrist, du får i dig vitaminer/mineraler från frukten och grönsakerna och är din kost generellt näringsrik så lär det inte vara någon större fara, du behöver dock få i dig essentiella fettsyror och protein. Det är vad du gör över en längre tidsperiod som har praktisk betydelse, dvs äter man näringsfattigt och slarvar så kan man säkert få någon negativ effekt på hälsan på sikt.
Citera
2017-06-25, 14:32
Medlem
szabos avatar
Citat:
Du behöver nog inte oroa dig för näringsbrist, du får i dig vitaminer/mineraler från frukten och grönsakerna och är din kost generellt näringsrik så lär det inte vara någon större fara, du behöver dock få i dig essentiella fettsyror och protein. Det är vad du gör över en längre tidsperiod som har praktisk betydelse, dvs äter man näringsfattigt och slarvar så kan man säkert få någon negativ effekt på hälsan på sikt.
Stort tack för svar! Får lägga till nötter, har det hemma, åt faktiskt igår Får byta ut lite av kolhydraterna mot quinoa.
Citera
2017-07-05, 19:32
Medlem
Tjena en fråga hur väger ni maten när ni gör storkok T.ex köttfärssås.
Citera
2017-07-05, 19:38
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffe001
Tjena en fråga hur väger ni maten när ni gör storkok T.ex köttfärssås.

Väg allt du har i innan tillagning. Sen är det bara du dividerar den siffran (mängden kalorier, kolhydrater, fett och protein alltså) med antal matlådor du gör.
Citera
2017-07-05, 19:54
Medlem
Citat:
Väg allt du har i innan tillagning. Sen är det bara du dividerar den siffran (mängden kalorier, kolhydrater, fett och protein alltså) med antal matlådor du gör.
Jag brukar hälla i allt i en bunke efteråt och tar totalvikten delat på antal matlådor men det känns som jag gör fel.
Citera
2017-07-05, 20:01
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffe001
Jag brukar hälla i allt i en bunke efteråt och tar totalvikten delat på antal matlådor men det känns som jag gör fel.

Näringsvärden på förpackningar gäller före tillagning om inte något annat anges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in