2022-11-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Cringe.

Ja det ordet beskriver väl de flesta bondfilmer?

Men Kirby vore cool.
Citera
2022-11-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Alla Bondskådisar har för övrigt gjort minst en bra och minst en usel film, med undantag för Lazenby vars enda film var mer bra än usel.
Jag håller inte med. Jag tyckte förr Goldeneye (1995) var ok utav Brosnan's filmer medan det sen gick utför i en oöverträffat takt, men senast jag såg om den tidigare i år eller om det var förra året så insåg jag att jag hade fått nog av den filmen för gott.

Det löjliga sexist-käbblet mellan M och Bond(hon ska alltså föreställa vara professionell?), Scorupco's usla skådespel och patetiska karaktär, den hellöjliga pennklickaren Boris, en orimligt överspelad Wade utav Joe Don Baker, och en ännu mer korkad Ourumov som får Steven Berkoff's Orlov att framstå som rimlig och sansad, och sist okarismatiske Sean Bean. Onatop är lite rolig för hon påminner om Barbara Carrera, men i övrigt, nej tack. Dessutom hade Desmond Llewelyn blivit för gammal för att kunna göra Q-rollen trovärdigt.

Enda scenen från dom fyra med Brosnan jag kan minnas i positiva lag är Coltrane's avskedsgåva till Bond, och deras nick till varandra, en vacker scen i en i övrigt katastrofalt usel film, som ändå lyckas överträffas utav efterföljande härdsmälta.
Citera
2022-11-09, 12:34
Medlem
Dorniers avatar
Det finns en rolig affisch som nån gjorde med Mick Jagger som Bond, med filmtiteln från Gardners andra Bond-bok. Man kan se Saaben på affischen också.

For Special Services, med Mick Jagger som Bond
Citera
2022-11-09, 13:03
Medlem
Dorniers avatar
Aston Martin-bilen från OHMSS var snygg, det var en DBS som tillverkades 1967-1972. Roger Moore som Lord Brett Sinclair i tv-serien The Persuaders (1971-72) körde en likadan.

Föregångaren var Aston Martin DB6, såg ut ungefär som DB5:an.

Aston Martin DB5 var den i Goldfinger (1964), som ni säkert känner till.
Citera
2022-11-09, 13:07
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Men Kirby vore cool.

Du vill ha Vanessa Kirby som en kvinnlig 007 och en fransk skådespelerska som "007-brud"?

Det hade nog varit lite sexigt med dem tillsammans.
Citera
2022-11-09, 14:19
Medlem
Dorniers avatar
Vanessa Kirby som Agent 007 i For Special Services. Hon kör dock inte Saab utan den gamla DBS:en gör comeback som 007-bil.

For Special Services (2025)

Aston Martin DBS
Citera
2022-11-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ja det ordet beskriver väl de flesta bondfilmer?

Men Kirby vore cool.
OK, du är alltså inte Bondfan? Det förklarar saken
Ni sjws får skapa egna karaktärer om ni vill ha kvinnliga hjältar
Modesty Blaise finns ju redan, men feministerna i Hollywood är för lata för attt göra en ny film med henne
Citera
2022-11-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är de verkligen möjligt att tillfälligt avliva en människa med ett välriktat löst nackslag?, jag gissar
att det är ett påhittat Judo slag?

Har även Daniel Craigs Bond utsatts för detta spratt och tuppat av?

alltså försök själv att slå en kompis utan att skada honom. det ska se bra ut. vad fan är poängen med dessa menlösa inlägg?
Citera
2022-11-11, 21:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
alltså försök själv att slå en kompis utan att skada honom. det ska se bra ut. vad fan är poängen med dessa menlösa inlägg?
poängen är att få svar från en expert (inte du) om ett nackslag kan få folk att svimma, inte att jag ska pröva slå en kompis
Citera
2022-11-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Bara jag som tycker att detta är den i särklass mest överskattade filmserien någonsin?

filmer över 60 år? vad fan ska du jämföra med?
Citera
2022-11-13, 13:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Denise Richards fick ju spela atomfysiker (Dr Christmas Jones) i The World Is Not Enough, det var en betydligt värre felcasting tycker jag, eftersom hon, till skillnad från Knightley är en ganska usel skådis.
Jag tyckte filmen var utmärkt, och både Cumberbatch och Knightley var lysande.
Keira K var lysande även i Official Secrets.

Denise i Bond asså... En av de mest malplacerade skådisarna i mannaminne.
Citera
2022-11-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Denise Richards fick ju spela atomfysiker (Dr Christmas Jones) i The World Is Not Enough, det var en betydligt värre felcasting tycker jag, eftersom hon, till skillnad från Knightley är en ganska usel skådis.
Jag tyckte filmen var utmärkt, och både Cumberbatch och Knightley var lysande.
Keira K var lysande även i Official Secrets.

Notera fö att hon heter Keira, inte Kiera

Betonades Richards karaktärs bakgrund i den skitfilmen? Jag minns inte ens att hon var det. Jag minns en het brud, men jag lyssnade väl inte tillräckligt noggrant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in