Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorNo
Alla Bondskådisar har för övrigt gjort minst en bra och minst en usel film, med undantag för Lazenby vars enda film var mer bra än usel.
Jag håller inte med. Jag tyckte förr
Goldeneye (1995) var ok utav Brosnan's filmer medan det sen gick utför i en oöverträffat takt, men senast jag såg om den tidigare i år eller om det var förra året så insåg jag att jag hade fått nog av den filmen för gott.
Det löjliga sexist-käbblet mellan M och Bond(hon ska alltså föreställa vara professionell?), Scorupco's usla skådespel och patetiska karaktär, den hellöjliga pennklickaren Boris, en orimligt överspelad Wade utav Joe Don Baker, och en ännu mer korkad Ourumov som får
Steven Berkoff's Orlov att framstå som rimlig och sansad, och sist okarismatiske Sean Bean. Onatop är lite rolig för hon påminner om Barbara Carrera, men i övrigt, nej tack. Dessutom hade
Desmond Llewelyn blivit för gammal för att kunna göra Q-rollen trovärdigt.
Enda scenen från dom fyra med Brosnan jag kan minnas i positiva lag är Coltrane's avskedsgåva till Bond, och deras nick till varandra, en vacker scen i en i övrigt katastrofalt usel film, som ändå lyckas överträffas utav efterföljande härdsmälta.