Citat:
Ursprungligen postat av
FugitiveDuck
Skillnaden mellan originaltrilogin och prequel-tramset är att förstnämnda filmer är en bunt gedigna hantverk. Framförallt The Empire Strikes Back, som är ett fullständigt mästerverk när det gäller rent filmskapande. The Phantom Menace, Attack of the Clones och Revenge of the Sith ligger på amatörnivå när det gäller regi, manus och skådespeleri. Horribla filmer, fullständigt värdelösa.
Om man tycker om välgjorda filmer så finns det nog en ganska stor risk att man avskyr prequel-filmerna.
Nja. Dom är sämre än ESB, visst. Men inte dåliga jämfört med det mesta i denna genre. Du har ju fortfarande det fenomenala star wars universumet, det är ju därför man tittar.
Jag ser inte på star wars för att se mästerliga filmhantverk, jag har alltid sett det som ren och lättsam popcorn-underhållning. Men ESB ja, jag tror det är till stora delar slump att denna blev så pass bra
RotJ är ju i nivå med prequlsen eller imo sämre.. ANH är inte lika bra som ENB men bättre än prequelsen. Prequelsen är bättre än någon av Star Trek filmerna, för att ta ett exempel på en liknande genre.