2015-12-05, 18:56
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Håller inte med alls, dom är riktigt underhållande och bättre än 90% av det sci-fi och fantasy som släppts. Star Wars har aldrig varit seriöst, man får ta det för vad det är så får man roligare! Gillar man star wars så gillar man såklart även prequelfilmerna. Kan även rekommendera Star Wars: Rebels och Star Wars Clone Wars-serierna, mycket underhållande och mysiga!

Just det säger George i Star Wars-bibeln som Aftonbladet har släppt ut (ber om ursäkt för att jag nämner den hela tiden, jobbar ej för AB eller försöker medvetet göra reklam för dem) där han ju säger att Star Wars är ju baserat på Blixt Gordon från hans ungdom och alla halv taskiga matinéer, det är mening att dialogen ska vara träig och pinsam osv. Men samtidigt så betyder inte det att man inte har rätt att kritisera filmerna för det.

Lucas har ju aldrig varit en regissör egentligen, utan han är en visionär, en drömmare och han saknar ju egentligen förmågan att göra bra filmer med förnuftiga meningar och bra karaktärer, han säger i bibeln att allt handlar om teknik och konst, han ser inte skådespelarna och han har aldrig varken velat eller kunnat få ut den potential som finns egentligen i dom. Jag både hoppas och tror att The Force Awakens med J.J. Abrams kommer att ta ett rejält kliv framåt.
Citera
2015-12-05, 19:26
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Håller inte med alls, dom är riktigt underhållande och bättre än 90% av det sci-fi och fantasy som släppts. Star Wars har aldrig varit seriöst, man får ta det för vad det är så får man roligare! Gillar man star wars så gillar man såklart även prequelfilmerna. Kan även rekommendera Star Wars: Rebels och Star Wars Clone Wars-serierna, mycket underhållande och mysiga!

Skillnaden mellan originaltrilogin och prequel-tramset är att förstnämnda filmer är en bunt gedigna hantverk. Framförallt The Empire Strikes Back, som är ett fullständigt mästerverk när det gäller rent filmskapande. The Phantom Menace, Attack of the Clones och Revenge of the Sith ligger på amatörnivå när det gäller regi, manus och skådespeleri. Horribla filmer, fullständigt värdelösa.

Om man tycker om välgjorda filmer så finns det nog en ganska stor risk att man avskyr prequel-filmerna.
Citera
2015-12-05, 20:13
Jag vet att de inte hör ihop med den nya filmen, men vill fortf se dem. Så, börjar man bakifrån eller hur är det?
Citera
2015-12-05, 20:33
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Skillnaden mellan originaltrilogin och prequel-tramset är att förstnämnda filmer är en bunt gedigna hantverk. Framförallt The Empire Strikes Back, som är ett fullständigt mästerverk när det gäller rent filmskapande. The Phantom Menace, Attack of the Clones och Revenge of the Sith ligger på amatörnivå när det gäller regi, manus och skådespeleri. Horribla filmer, fullständigt värdelösa.

Om man tycker om välgjorda filmer så finns det nog en ganska stor risk att man avskyr prequel-filmerna.

Nja. Dom är sämre än ESB, visst. Men inte dåliga jämfört med det mesta i denna genre. Du har ju fortfarande det fenomenala star wars universumet, det är ju därför man tittar.

Jag ser inte på star wars för att se mästerliga filmhantverk, jag har alltid sett det som ren och lättsam popcorn-underhållning. Men ESB ja, jag tror det är till stora delar slump att denna blev så pass bra

RotJ är ju i nivå med prequlsen eller imo sämre.. ANH är inte lika bra som ENB men bättre än prequelsen. Prequelsen är bättre än någon av Star Trek filmerna, för att ta ett exempel på en liknande genre.
Citera
2015-12-05, 20:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
http://variety.com/2015/film/news/st...ga-1201653494/

Haha, twitterfolk rasar för att den kinesiska posterna har gjort Boyrga mindre och att det skulle vara pga att han är svart. Jag tycker det är ganska löjligt alltså, folk borde tagga ned från bägge håll. Chewbacca är inte med alls, vad har kineser emot wookies egentligen!?!?!

Ärligt, kan inte människor bara glädja sig till filmen. Är så galet trött på detta. Har lust att sluta använda internet nästan, man förlorar verkligen galet mycket taggning på grund av Twitters "white knights"
Citera
2015-12-05, 21:34
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Nja. Dom är sämre än ESB, visst. Men inte dåliga jämfört med det mesta i denna genre. Du har ju fortfarande det fenomenala star wars universumet, det är ju därför man tittar.

Jag ser inte på star wars för att se mästerliga filmhantverk, jag har alltid sett det som ren och lättsam popcorn-underhållning. Men ESB ja, jag tror det är till stora delar slump att denna blev så pass bra

RotJ är ju i nivå med prequlsen eller imo sämre.. ANH är inte lika bra som ENB men bättre än prequelsen. Prequelsen är bättre än någon av Star Trek filmerna, för att ta ett exempel på en liknande genre.

Tycker att Lucas förstörde många delar av SW-universumet med sina förbannade prequels. Midichlorians till ex-em-pellll!!

Sen är det klart att filmerna är popcornrullar, men några krav måste man väl ändå kunna ställa på skiten? Jag tycker att prequelfilmerna är direkt unwatchable på grund av det platta, såpopera-liknande fotot, de förvirrade och oengagerade skådespelarinsatserna och de tyngdlösa och urusla CGI-effekterna. En säck med skit är fortfarande en säck med skit, även om det står STAR WARS på säckhelvetet.
Citera
2015-12-05, 21:34
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Haha, twitterfolk rasar för att den kinesiska posterna har gjort Boyrga mindre och att det skulle vara pga att han är svart. Jag tycker det är ganska löjligt alltså, folk borde tagga ned från bägge håll. Chewbacca är inte med alls, vad har kineser emot wookies egentligen!?!?!

Ärligt, kan inte människor bara glädja sig till filmen. Är så galet trött på detta. Har lust att sluta använda internet nästan, man förlorar verkligen galet mycket taggning på grund av Twitters "white knights"

Plot Twist: Kylo Ren är svart
Citera
2015-12-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Läser vi hela och kollar på bilden ser vi att vita oscar Isaac klippts bort helt.
Citera
2015-12-06, 12:41
Så, jag ställer frågan en sista gång. Kollar jag filmerna från 1 till den sista eller vice versa? För att se dem i rätt ordning
Citera
2015-12-06, 13:29
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Så, jag ställer frågan en sista gång. Kollar jag filmerna från 1 till den sista eller vice versa? För att se dem i rätt ordning
Naturligtvis ser du 4-6 först!
Citera
2015-12-06, 14:27
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1

Självklart ser du filmerna i ordningen de gjordes, 4-6, sedan 1-3 om du vill genomlida tortyr
Citera
2015-12-06, 15:42
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Läser vi hela och kollar på bilden ser vi att vita oscar Isaac klippts bort helt.

Precis. Det också, vilket gör allt ännu löjligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in