2012-02-11, 00:03
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia
Jag är inte så insatt men det verkar så. Den är upplagd idag i alla fall.

Denna postades förut med men det är den gamla recensionen fast i 3d.

Hm ok, 3d hade jag kunnat varit utan.

Hade som sagt trott dom skulle göra en HITB angle på filmen. Ok men det andra va ju inte fy skam. Kan man lyssna med eller utan film om man känner för det.
Citera
2012-03-17, 13:14
Medlem
Kan någon förklara lite snabbt i form av första filmen alltså episode 1 Vilka som var goda och onda och vilka som var goda och onda i 2:a filmen osv. Jag rör ihop det så enormt i mitt huvud och får ingen klarhet i vilken sida som är vilken igenom hela trilogin! tack på förhand!

t.ex episod 1: republic goda, driods onda =)
Citera
2012-03-17, 13:22
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busteer
Kan någon förklara lite snabbt i form av första filmen alltså episode 1 Vilka som var goda och onda och vilka som var goda och onda i 2:a filmen osv. Jag rör ihop det så enormt i mitt huvud och får ingen klarhet i vilken sida som är vilken igenom hela trilogin! tack på förhand!

Igenom hela prequel-trilogin så är det Darth Sidious (Senator/Chancellor Palpatine) som är den "riktiga" onda sidan. Droidarmén ägs av Separatisterna som i sin tur kontrolleras av Sidious, och i slutet på Revenge of the Sith (Episode III) så känner Sidious att han inte längre har någon användning av Separatisterna så han låter Darth Vader döda alla dess ledare på Mustafar.

Förstår dock inte hur du inte kan se att det är Republic (eller Jedi) som är de goda, lol. Känns som att du trollar lite för att vara ärlig.
Senast redigerad av sydh 2012-03-17 kl. 13:26.
Citera
2012-03-17, 13:30
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:

Under första trilogin så handlar det ju allra mest om separatisterna som inte vill ha något med republiken att göra om jag förstår det rätt, de får support från Palpatine, de lever i en slags "symbios"

Palpatine:Gamlingen som spelar en stor politisk roll i första filmerna, ulv i fårakläder.
Separatister: Kort och gott - de med robotarna.

Palpatine hjälper antagligen separatisterna med tillgångar/finansieringar och sin politiska styrka som kansler i den galaktiska senaten.

Separatisterna hjälper ovetandes Palpatine att ha kontroll och inflytande över så många planeter som möjligt.

Sen när han kände att det var klart( när han har fått klonarmén på sin sida)
Så dödade han alla separatist-ledarna.

Så ja, de där två kan man väl säga är bad guys

EDIT: Sydh hann före
Citera
2012-03-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Igenom hela prequel-trilogin så är det Darth Sidious (Senator/Chancellor Palpatine) som är den "riktiga" onda sidan. Droidarmén ägs av Separatisterna som i sin tur kontrolleras av Sidious, och i slutet på Revenge of the Sith (Episode III) så känner Sidious att han inte längre har någon användning av Separatisterna så han låter Darth Vader döda alla dess ledare på Mustafar.

Förstår dock inte hur du inte kan se att det är Republic (eller Jedi) som är de goda, lol. Känns som att du trollar lite för att vara ärlig.

Nae men det är väl mest det där om att det onda nu första är driods, men senare också klonerna på sin sida? och för att i dom älsta filmerna ha emperiet.
Citera
2012-03-17, 15:04
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Nae men det är väl mest det där om att det onda nu första är driods, men senare också klonerna på sin sida? och för att i dom älsta filmerna ha emperiet.

Separatisterna med sin Droidarmé är väl egentligen inte onda, de blir bara manipulerade av Palpatine.

Men för att sammanfatta det hela på ett enkelt sätt. I Episode 1 och Episode 2 så är Droidarmén "bad guys" och Republiken/Jedi/Klontrupperna goda. I Episode 3 så vänder sig klonerna mot Jedi på Palpatines order och blir därför "onda". När Palpatine får Klonerna på sin sida i Ep3 så behöver han inte längre Droidarmén och därför deaktiveras alla Droids, och deras ledare mördas av Anakin.

Kort och gott så är det Palpatine som kontrollerar båda sidor av Klonkriget för att kunna öka sin egen makt i senaten.
Citera
2012-03-17, 15:23
Medlem
sydhs avatar
När vi ändå pratar om Sidious manipulation...

I säsongsavslutningen av säsong 4 i TCW så hade Opress och Maul en av de mest episka dialogerna jag sett i Star Wars, en bit av den:

Senast redigerad av sydh 2012-03-17 kl. 16:05.
Citera
2012-03-17, 15:34
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
När vi ändå pratar om Sidious manipulation...

I säsongsavslutningen av säsong 4 i TCW så hade Opress och Maul en av de mest episka dialogerna jag sett i Star Wars, en bit av den:

Ack spolervarning! Hade inte sett detta
Citera
2012-03-17, 16:07
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
[/spoiler]
Ack spolervarning! Hade inte sett detta

Woops sorry. Alla tidigare gånger jag skrivit om TCW så verkade ingen visa intresse så det bara slank ur mig.
Citera
2012-03-17, 16:08
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Woops sorry. Alla tidigare gånger jag skrivit om TCW så verkade ingen visa intresse så det bara slank ur mig.
Ingen skada skedd. Det var mer eller mindre redan förstått. Det påminner mig att det är dags att börja kolla på serien igen. Har legat på latsidan
Citera
2012-03-17, 16:11
Medlem
gulaLejonets avatar
någon gång någonstans var det någon som pratade om att luke gick över till den mörka sidan...?

förstår att detta är ett antal år efter film VI men kan någon berätta mer...?
Citera
2012-04-05, 13:41
Medlem
Nelfie73s avatar
Såg nyss den här star wars klippet från spelet SW: The force unleashed II:
http://www.youtube.com/watch?v=JmojH0ZKWjw

Låten börjar typ vid 0:35, den heter betrayed by rage och är riktigt sorglig får gåshud.
Någon som kan hjälpa mig hitta riktiga låten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in