2013-02-11, 19:23
Medlem
Soulsurfers avatar
"A forum member who attended the February 9 concert of Williams conducting the Young Musician’s Foundation Debut Orchestra reports on the following comment by the maestro before conducting the Star Wars theme:

“We’re about to play Star Wars [audience interrupts with cheers] and each time we play it, I’m reminded of the first time we played it decades ago. Neither I, nor George, nor anyone else involved thought this would go far or in a few years there would be a sequel and I’d have to revisit the themes…and years later another trilogy. Now we’re hearing of a new set of movies coming in 2015, 2016…so I need to make sure I’m still ready to go in a few years for what I hope would be continued work with George…[more cheers].”

John Williams hoppas att han får jobbet låter det som =)
Citera
2013-02-11, 19:28
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
"A forum member who attended the February 9 concert of Williams conducting the Young Musician’s Foundation Debut Orchestra reports on the following comment by the maestro before conducting the Star Wars theme:

“We’re about to play Star Wars [audience interrupts with cheers] and each time we play it, I’m reminded of the first time we played it decades ago. Neither I, nor George, nor anyone else involved thought this would go far or in a few years there would be a sequel and I’d have to revisit the themes…and years later another trilogy. Now we’re hearing of a new set of movies coming in 2015, 2016…so I need to make sure I’m still ready to go in a few years for what I hope would be continued work with George…[more cheers].”

John Williams hoppas att han får jobbet låter det som =)

Woohoo! Forhoppningsvis har han ork att halla pa ett par ar till med sa manga Star Wars filmer som mojligt!
Citera
2013-02-11, 19:32
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Woohoo! Forhoppningsvis har han ork att halla pa ett par ar till med sa manga Star Wars filmer som mojligt!
Tydligen så sa han något liknande om de senare Harry Potter filmerna, men det blev ju inte så. Men hellre att han säger detta än inget alls, så det finns fortfarande hopp! Tror dock tyvärr att det inte blir så Men hoppet lever!
Citera
2013-03-03, 02:55
Medlem
sydhs avatar
Jag vet att diskussioner angaende TCW har ar som att prata med en vagg, men jag maste skriva av mig har ocksa.

Fyfasen vilket gigantisk kliv framat serien har tagit nar man kollar tillbaka pa de forsta sasongerna. De gjorde verkligen ett masterligt jobb med sasongavslutningen och hur det paverkade Anakin's syn pa Jedi-radet, har aldrig varit med om ett sa kansloladdat avsnitt i seriens historia.
Angaende Ahsoka sa ar jag sjukt nyfiken pa vad som kommer att handa med henne, det finns sa mycket mojligheter och vantan tills sasong 6 kommer att vara brutal.
Som manga fans varit inne pa sa ar det valdigt troligt att hon overlever Order 66, med tanke pa att hon inte ar ett target eftersom att hon inte ar Jedi langre, det betyder att det finns en chans att hon dyker upp pa andra stallen i SW-universe'et, 1313, Underworld, nya trilogin!

edit: Maste se Revenge of the Sith igen efter detta, damn!
Senast redigerad av sydh 2013-03-03 kl. 03:00.
Citera
2013-04-14, 22:28
Bannlyst
Det är olyckligt att vissa personer talar illa om den senaste trilogin. Visst, Episode I: The Phantom Menace var ingen höjdare då den nästan kändes som en barnfilm, men Episode II: Attack of the Clones och Episode III: Revenge of the Sith är fantastiska.
Citera
2013-04-14, 22:44
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Det är olyckligt att vissa personer talar illa om den senaste trilogin. Visst, Episode I: The Phantom Menace var ingen höjdare då den nästan kändes som en barnfilm, men Episode II: Attack of the Clones och Episode III: Revenge of the Sith är fantastiska.
Episode 1 ÄR en barnfilm. Ändå är den fullproppad med långa dialogscener och politiskt tjafs som inget barn bryr sig om, skumt. Episode II är bättre, även om den är långt ifrån fantastisk. I stort sätt alla kärlekscener mellan Anakin och Padme är fruktansvärt pinsamma. Om det är dåligt skådespel, dåligt manus eller en kombination vet jag inte riktigt..

Episode III är klart bäst av de tre prequelsen, den når nästan upp i samma klass som de gamla. Nästan.
Citera
2013-04-14, 22:53
Medlem
boppaloozs avatar
Angående ordningsföljden som filmerna ska ses så anser jag att det troligtvis är George Lucas' intention att dom faktiskt ska ses i episodordning, I, II ... VI. Hur ska man annars förklara att Hayden Christiansen dyker upp som en spökfigur tillsammans med Yoda och Obi wan Kenobi i en av slutscenerna i remaken av Episode VI? Om Christiansens Anakin Skywalker inte har blivit presenterad redan, hur ska man då förstå att det är han annars? Visst, i ursprungliga versionen var det skådespelaren som spelade den åldrade Darth Vader som fanns där, men han ersattes ju i den senare versionen i just den scenen.
Citera
2013-04-14, 22:59
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Angående ordningsföljden som filmerna ska ses så anser jag att det troligtvis är George Lucas' intention att dom faktiskt ska ses i episodordning, I, II ... VI. Hur ska man annars förklara att Hayden Christiansen dyker upp som en spökfigur tillsammans med Yoda och Obi wan Kenobi i en av slutscenerna i remaken av Episode VI? Om Christiansens Anakin Skywalker inte har blivit presenterad redan, hur ska man då förstå att det är han annars? Visst, i ursprungliga versionen var det skådespelaren som spelade den åldrade Darth Vader som fanns där, men han ersattes ju i den senare versionen i just den scenen.

Nej. IV, V, VI sen I, II, III. Hayden Christiansen som forceghost i VI ar fullkomligt efterblivet.
Citera
2013-04-14, 23:30
Bannlyst
Citat:
Episode 1 ÄR en barnfilm. Ändå är den fullproppad med långa dialogscener och politiskt tjafs som inget barn bryr sig om, skumt.
Jo, men det är just det jag menar. Vissa delar av filmen verkar vara riktade till barn, medan andra delar är mer seriösa – och därför betydligt bättre.

Citat:
Episode II är bättre, även om den är långt ifrån fantastisk. I stort sätt alla kärlekscener mellan Anakin och Padme är fruktansvärt pinsamma.
Jag håller med om att vissa av dessa scener (men absolut inte alla) är mediokra, och det beror i mitt tycke på att Hayden Christensen är en medioker skådespelare. Detta uppvägs dock av den spännande handlingen, de fantastiska specialeffekterna och Christopher Lees insats som Count Dooku.

Citat:
Episode III är klart bäst av de tre prequelsen, den når nästan upp i samma klass som de gamla. Nästan.
Det håller jag med om: den är nästan lika bra som den ursprungliga trilogin, och bättre än så kan det inte bli.
Citera
2013-04-14, 23:41
Medlem
selusts avatar
Hahaha trodde jag såg helt fel men det var tydligen Hayden Christensen man såg i slutet. Jag är låångt ifrån någon star wars nörd och har typ sett filmerna 1-2 gånger. Men det där var ju riktigt B.
Citera
2013-04-14, 23:42
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Hahaha trodde jag såg helt fel men det var tydligen Hayden Christensen man såg i slutet. Jag är låångt ifrån någon star wars nörd och har typ sett filmerna 1-2 gånger. Men det där var ju riktigt B.

Jo, det ar sa extremt lojligt.
Citera
2013-04-14, 23:44
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust

https://lh3.ggpht.com/--xPZM-8F4vY/T...5918804-23.jpg

Men att George Lucas briljerar, det vet vi ju av ett gäng "fans" i den här tråden sedan en tid tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in