2012-08-06, 15:06
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Är man dum i huvudet om man tycker att Return of the Jedi är den bästa Star Wars-filmen?

Tycker att alla tre är lika bra egentligen, men jag har nog alltid gillat RotJ lite mer...

Varför skulle du vara dum i huvudet, för det? Du kan tycka att The Phantom Menace är den bästa om du så vill men du är inte dum i huvudet för det, alla har olika smak.

Min favorit är A New Hope.

Btw, är sjukt taggad på nya TCW säsongen, det blir bara mörkare och mörkare för varje säsong vilket är grymt. Jag hoppas att de börjar med att gå in på Ahsoka's avslutning denna säsong och avsluta snart.
Senast redigerad av sydh 2012-08-06 kl. 15:12.
Citera
2012-08-06, 17:32
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Är man dum i huvudet om man tycker att Return of the Jedi är den bästa Star Wars-filmen?

Tycker att alla tre är lika bra egentligen, men jag har nog alltid gillat RotJ lite mer...

Inte det minsta, alla har olika smak. RotJ är riktigt bra, den dras ned en smula av Ewokerna och sådant trams men början och slutet på filmen är toppen.

Själv så tycker jag bäst om Episode 3.

Star Wars trilogierna är ju rätt unika på det sättet. Både RotJ och RotS är ovanligt bra för att vara del 3 i sina respektive trilogier.
Citera
2012-08-06, 18:13
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:

Den är svagast i serien ( prequel-filmerna existerar inte ), men ändå ett värdigt avslut.

Empire Strikes Back är min favorit, och den är absolut inget annat än ren filmmagi, ett sant mästerverk på alla plan. Mörk, spännande och helt jävla fantastisk. Finns med i min topp tio lista av världens absolut bästa filmer, utan tvekan.

A New Hope kommer på andraplats. Visst, Lucas är absolut ingen vidare regissör, men filmen är ändå väldigt bra. Massor med ikoniska och fantastiska scener, och det geniala användandet av bakgrundsljud är bland det bästa som någonsin har gjorts.

Return of the Jedi kommer sist, men den är ändå riktigt bra. Ett värdigt avslut, som sagt.
Citera
2012-08-06, 19:01
Medlem
Rokushikis avatar
Mitt stora klagomål med Return of the Jedi (och varför jag klassar dem som sämst av originaltrion) är de jävla ewokerna. Redan här så började man se hur Lucas började bli girig och "geara" mot barnen och för att kunna göra ewok-leksaker. Dessutom är det jävligt töntigt, hur man än vrider och vänder på det, att imperiets elit-trupper får spö av ett par jävla ewoker beväpnande med stockar och stenar.

Annars finns det många bra bitar i den också, Luke VS Rancorn och Battle of Endor är två av mina favoritdelar i serien. Och tro inte att jag hatar den, Return of the Jedi är ett bra avslut på Star Wars!
Citera
2012-08-06, 19:14
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
ewoks

Jo, jag håller med. Hade de varit på Kashyyk och det varit Wookiees istället så hade det varit perfekt!
Citera
2012-08-24, 21:45
Medlem
sydhs avatar
Trailer till Seth Green's nya Star Wars show: http://www.youtube.com/watch?v=-yRNX...layer_embedded

Ser lovande ut! Efter Robot Chicken så kan detta inte bli något annat än grymt!
Citera
2012-08-25, 00:05
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Trailer till Seth Green's nya Star Wars show: http://www.youtube.com/watch?v=-yRNX...layer_embedded

Ser lovande ut! Efter Robot Chicken så kan detta inte bli något annat än grymt!
Det såg riktigt lovande ut!
Citera
2012-08-25, 00:19
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Det såg riktigt lovande ut!

Jo! Blir nog inte lika bra som Robot Chicken dock, det märks på den mindre "vuxna" humorn men så blir det ju om det även ska riktas mot kidsen.
Citera
2012-08-26, 22:54
Medlem
skylten92s avatar
Från Star Wars Facebook-sida:

Breaking news from #StarWarsCVI: Attack of the Clones and Revenge of the Sith to be theatrically released in 3D back-to-back, September 20, 2013 and October 11, 2013 respectively.

http://www.facebook.com/photo.php?fb...3121699&type=1

Struntar fullständigt i vad alla prequel-haters tycker, det ska bli kul att se dessa igen på bio.
Citera
2012-08-26, 23:23
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Från Star Wars Facebook-sida:

Breaking news from #StarWarsCVI: Attack of the Clones and Revenge of the Sith to be theatrically released in 3D back-to-back, September 20, 2013 and October 11, 2013 respectively.

http://www.facebook.com/photo.php?fb...3121699&type=1

Struntar fullständigt i vad alla prequel-haters tycker, det ska bli kul att se dessa igen på bio.
Jag gick inte på ettans re-release, men tvåan och trean är ju betydligt bättre (särskilt trean tycker jag nästan är på samma nivå som original-trion) så dessa kommer jag nog se!
Citera
2012-08-27, 08:06
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Jag gick inte på ettans re-release, men tvåan och trean är ju betydligt bättre (särskilt trean tycker jag nästan är på samma nivå som original-trion) så dessa kommer jag nog se!

Definitivt. Ska bli ett nöje att se "Revenge of the Sith" i 3d. Om de inte dubbar den till svenska såklart då ska jag personligen söka upp den som ligger bakom beslutet och tortera honom/henne med force lightning
Citera
2012-08-29, 16:16
Medlem
sydhs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=SFQRoVlePvg

Oh

My

God.

Maul och Savage teamar upp med Death Watch, Ahsookas fall påbörjas ("The Jedi are not what they used to be..."), Anakins fall påbörjas, Republic Commando story, SIDIOUS VS MAUL OCH SAVAGE!

För mycket att ta in, I'm done.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in