Citat:
Ursprungligen postat av
Carnage.
Det sjukaste av allt är att det finns individer (/rena psykfall) som inte stör sig på alla ändringar i originalfilmerna. Finns till och med de som föredrar special edition-versionerna. I mina ögon är dessa människor ren ondska personifierad.
Du föredrar alltså Yub Nub-versionen i slutet av RotJ istället för detta?
https://www.youtube.com/watch?v=xRvAAYjmqkE 
Jag kan förstå att man irriterar sig på att Lucas vill ändra gång på gång, men om man försöker tänka lite längre så kanske det helt enkelt är så att han vill ha en "konsekvent" stil på det hela, från den första till sista episoden. Oavsett om man tycker att det inte borde vara så, och helt ärligt så är det inget som jag stör mig särskilt mycket på. Okej, det kan tyckas vara sjukt jobbigt att Darth Vader säger "Nooo..." innan han slänger ned kejsaren i RotJ, men är det värre än när Luke säger samma sak fast ännu mer störigt i episod V? Ska man analysera alla filmerna utifrån dessa punkter så ska man nog kolla på samtliga av dem i samma kritiska syfte, inklusive original trilogin. Star Wars kan enligt mig få vara sjukt B men ändå tillräckligt underhållande för att jag ska kunna kolla på det igen och igen.
Ska däremot säga att jag
föredrar originaltrilogin, men jag gillar många saker med prequel trilogin också och jag ser även brister i originalfilmerna. Men återigen, det är inget jag "hatar" Lucas för, han får göra vad han vill med sitt verk.