2017-05-26, 23:05
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooody
Tappat respekten för dej nu..
Din respekt skiter jag i

Men Kaj var inblandad i trepartssamtalen en gång! -Vetandes eller ej
Citera
2017-05-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawenforcement
"Täta telefonkontakter" mellan B och hans far står det i TR:s dom som HR hänvisar till. Att Bertils far vittnat om mao. Det finns inte något samtal i någon samtalslista som visar att det är upptaget, jag kan ha missat det. Hänvisa gärna till den listan.

Hans far säger tre samtal men det är i själva verket endast ett, kl 22.21. Vilket polisen påpekar förhöret med B:s far i nya FUP.

Visa gärna med listor om jag missat det.

Gooody, har du hittat listor som stödjer din tes?
Citera
2017-05-26, 23:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men för fan ? Du säger ena dan att Bertil är oskyldig o andra ,sen nästa dag kan dom vara skyldiga.tappat helt respekten för dej.
Jag tror säkert att både "Nils" och hans pappa kan ha något med det här att göra. "Bertil" verkar dock vara oskyldig, och snarare förd bakom ljuset av både gärningsmän, poliser och åklagare. Han verkar ha utnyttjats av många. Man kan undra om han är trög eller om han tjänar något själv på det här.

Citat:
..ingen förutom Barbro o Sommar o jag o några andra vågar ta upp detta ..för att vissa idioter går på hela tiden på..privat o på forum.
'Farbror_barbro' och 'Sommarsemestern' är två troll, och nu verkar de dessutom ha lämnar tråden.

Citat:
Och kom i håg flera 4 till 5 oskyldiga utpekade..Kaj Dömd...
Här förstår jag inte alls vad du menar. Vilka 4-5 skulle vara oskyldigt utpekade? Och varför vill du fortfarande få oss att tro att Kaj Linna är gärningsmannen?
Senast redigerad av Draifos 2017-05-27 kl. 00:05.
Citera
2017-05-27, 00:21
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Hittade faktist lite info från 2004, det verkar vara sms kommandon för vodaphone
går säker att gräva fram vad han begärde
kan vara aktivering och deaktivering av olika tjänster, exempelvis mms, telefonsvar etc
skulle vara intressant att veta vad som erbjöds då.... på den tiden
Ojojoj, det låter som att Nils nu är ganska rökt!! Om detta utreds, och det visar sig att han manipulerat fram falska bevis som ligger till grund för en livstidsdom som hittills avtjänats med 13 år, får han ett rejält fett straff och ett enormt skadeståndskrav på sig. Ett uselt liv blir ännu uslare!
Citera
2017-05-27, 00:25
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Obs..eget inlägg fmd felaktigt..Varför ger ingen MV en läxa..vet en som fm kan göra det..obs vet inget,,men den idioten har verkligen i alla läger ..förtjänat det

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
"Bertil" kan ju själv ge "Nils" en läxa genom att helt enkelt berätta för polisen vad han vet. Eller kanske ännu hellre kontakta någon journalist, eftersom hela rättsapparaten däruppe i övre Norrland verkar vara helt korrupt.

Ett mycket bra förslag, Draifos! Bertil, ring Stefan Lisinski på DN.
Citera
2017-05-27, 00:57
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Har Kaj Linna inte jobbat någonting i fängelset? Påverkar det hans möjligheter till skadestånd sen efter domen?
Citera
2017-05-27, 08:11
Medlem
Jag tror ändå att åklagaren medvetet driver det här mot en friande dom.

Jag tycker Jan Olssons teori om att en gärningsman står och håller vakt och en är berädd i ladan är vettig. När grannen kommer ut hoppar "vakten" upp i gluggen för att göma sig.

Den andra gärningsmannen slår ihjäl Roger och "vakten" tar påken från honom och går in i huset, - Det är Rogers blod på påken säger han. Hade han själv slagit ihjäl Roger borde han varit nedlusad med blod, (kan han ju varit, inga uppgifter om det)

Han "skonar" Sune och ja resten kan vi.

"Nils" vet vem mördaren är och hur det har gått till, han får försöka styra upp spektaklet när Bertil hamnar i häktet.
Citera
2017-05-27, 08:37
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Jag tror ändå att åklagaren medvetet driver det här mot en friande dom.
I såna fall begår åklagaren medvetet ett brott med fängelse i straffskalan. Det anser jag iofs att han gör redan som det är, men jag tror inte han inser det.
Citera
2017-05-27, 08:39
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Har Kaj Linna inte jobbat någonting i fängelset? Påverkar det hans möjligheter till skadestånd sen efter domen?
Nej, och nej.
Citera
2017-05-27, 09:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du säger ju själv att Linnas mobil kopplade upp mot nätet vid 23-tiden i Skellefteå. Då ser han kanske att det finns missade samtal. Dessutom är Linnas försök att nå "Nils" så fruktansvärt ointressant här, det kan ju ha rört vilken struntsak som helst. Möjligen är det dock intressant det du skriver om att "Nils" försökte nå Linna 19:37. Sluta trolla nu farbror_barbro, det är över
Jag är medveten om att du och logik är som olja och vatten, men det borde ändå vara möjligt för dig att ta in det uppenbara:
- Linna kan inte se ett missat samtal på sin telefon eftersom Nils inte lyckades koppla upp mot den. Du får inga sådana av aviseringar om tfn är avstängd eller saknar täckning.
- Linna skulle kunna fått reda på Nils samtal om han ringt mobilsvar, men det gjorde han inte heller. Han ringer Nils det första han gör 23:14.
- Linna fick heller inga sms kvällen den 14/4.
Slutsats: Linna har ingen aning om att Nils försökte nå honom 19:37. Det kan inte vara skälet att Linna ringe Nils 23:14 (Linna har logiskt nog aldrig angett det som skäl heller).

Men låt oss fundera vidare lite över den kriminella master-plan som du menar att Nils iscensatt.
Du menar att Nils innan rånmordet kollar om Linna svarar i mobilen och därför kan tänkas ha alibi.
Varför kollar han i så fall inte om Linna är hemma i Visträsk? Det är ju därifrån Linna ringer till Nils 18:01, men Nils ringer inte dit (framgår av de där samtalslistorna, du vet).

Med tanke på att du citerar danska sagor i var och vartannat inlägg är det kanske inte så konstigt att du vill göra Nils till en super-skurk som planerar ett rån i Kalamark med inhyrda GM och en i förväg planerad syndabock. Om vi bortser från hur långsökt detta är jämfört med den självklara förklaringen, har du (eller någon annan här) något exempel på ett liknande fall därmnågon försökt med något linnamde?
Citera
2017-05-27, 09:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men låt oss fundera vidare lite över den kriminella master-plan som du menar att Nils iscensatt. Du menar att Nils innan rånmordet kollar om Linna svarar i mobilen och därför kan tänkas ha alibi. Varför kollar han i så fall inte om Linna är hemma i Visträsk? Det är ju därifrån Linna ringer till Nils 18:01, men Nils ringer inte dit (framgår av de där samtalslistorna, du vet).
Nej, jag menar bara att det finns ingenting alls som talar för att Kaj Linna skulle vara inblandad i brottet..Åtalet är ett rent falsarium, och det vet du och Göransson också. Sluta trolla nu.
Senast redigerad av Draifos 2017-05-27 kl. 10:19.
Citera
2017-05-27, 10:17
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
"Nils" vet vem mördaren är och hur det har gått till, han får försöka styra upp spektaklet när Bertil hamnar i häktet.

Den delen tror jag du har rätt i, för övrigt den enda biten i ditt inlägg som stöds av annan bevisning.

Huvudvittnet berättar ju bara några dagar efter det här att han vet vem som är gärningsman till grovt rån och mord. Kaj Linna. Det han säger får stöd av andra vittnen. Och att Kaj Linna saknar alibi för den så kallade avvärjningsresan och när brottet begås. Att Kaj Linna sedan håller sig borta och vägrar kontakta polisen gör ju saken knappast bättre för Kaj Linna.

Att huvudvittnet försöker styra upp allt är inte konstigt. Han säger ju att han själv inte har med saken att göra, och vill inte bli indragen i något han inte varit med om. Han påstår ju också att den först anhållne inte hade någon del i det här. Nästan allt talar för att han berättat sanningen om vem som låg bakom rånet, alltså Kaj Linna. Däremot är jag tveksam till om han berättat sanningen om sin egen del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in