Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Har nu lyssnat på podcasten – Spår.
Där omtalas två brandsläckarförsäljare, viket för mig var helt ny information. Det som omgående slår en är ju att de råkar befinna sig i exakt samma bransch som den först huvudmisstänkte. Deras påhälsning i bygden råkar dessutom infinna sig dagen före rånmordet.
Kan någon som är bättre påläst än mig reda ut begreppen här? Är dessa herrar ordentligt utredda, då även utifrån eventuella kopplingar till Bertil?
Ingenting annat än Kaj Linna är utrett. Jag minns också det där från "Spår", och det lät intressant. Någon granne tyckte att de verkade skumma, och åkte efter en bit för att se vart de tog vägen. Har för mig att de tog bilnumret också. Frun i huset berättade i poden att hon och maken skulle vittna vid rättegång sedan, så det förvånade tanten att de inte blev kallade.
Det var väl också en slambilschaufför som vittnade i rätten om att han hade mött en (vit?) bil som kom från brödernas hus. En passagerare i bilen hade tittat upp mot lastbilshytten när de möttes, och enligt slambilschauffören hade snubben ett "öststatsutseende". Polis och åklagare har antagligen goda möjligheter att klara upp brottet om man skulle vilja, men här handlar det bara om att misstänkliggöra Linna nu för att rädda ansiktet.