2017-05-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooody
?...Kaj har inte,, senaste 10 åren anklagat Bertil,, läs på..ok?
Nej inte för att vara den som utförde brottet men däremot att tillsammans med Nils ha planerat det.
Sen var det en "knarkskalle från Piteå" som utförde det. Han säger ju så i förhören?
Citera
2017-05-19, 22:38
Medlem
Skulle vara intressant att veta hur lurvigt Nils och Bertils umgänge var på den här tiden.
Alltså vilken nivå på människorna. Narkomaner? Rånare? Smågangsters?
Där nånstans hittar man gärningsmannen.
Citera
2017-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Skulle vara intressant att veta hur lurvigt Nils och Bertils umgänge var på den här tiden.

Har du en teori?

I annat fall vilket senario är troligast utifrån det vi vet? Kaj som mördare, medhjälpare, planerare eller oskyldigt dömd?
Citera
2017-05-19, 22:45
Medlem
Citat:
Nej inte för att vara den som utförde brottet men däremot att tillsammans med Nils ha planerat det.
Sen var det en "knarkskalle från Piteå" som utförde det. Han säger ju så i förhören?
Är du helt borta,,?.Kaj har inte sagt så..på något sätt.var kommer du från?.
Citera
2017-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ny idiot...
Citera
2017-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Har du en teori?

I annat fall vilket senario är troligast utifrån det vi vet? Kaj som mördare, medhjälpare, planerare eller oskyldigt dömd?

Nej alltså jag kan varken säga det ena eller det andra. Skulle däremot vara väldigt intressant att veta vem det är Nils försöker ringa på sitt andra nummer på mordnatten.Någon har ju hans telefon.
Vet vi var den befinner sig? Kopplas samtalet upp? Eller har jag missat helt här? Han har båda på sig?
Citera
2017-05-19, 22:49
Medlem
Citat:
Vadå var kommer du ifrån?
Citera
2017-05-19, 22:52
Medlem
Citat:
Nej alltså jag kan varken säga det ena eller det andra. Skulle däremot vara väldigt intressant att veta vem det är Nils försöker ringa på sitt andra nummer på mordnatten.Någon har ju hans telefon.
Vet vi var den befinner sig? Kopplas samtalet upp? Eller har jag missat helt här? Han har båda på sig?

Jag mins att jag läst eller hört (kan vara spår) att Nils hade en telefon som enligt honom skulle legat i ett handskfack och börjat ringa av sig själv. Någon sa, det är väll inte möjligt? Jag vet inte svarade Nils då, jag har ingen annan förklaring.

Typ i stora drag. Lär ju vara den telefonen som är aktuell.
Citera
2017-05-19, 22:52
Medlem
stolbords avatar
Citat:

Ja, jag är enig med dig där, speciellt gällande Nils.

Nils framstår mer och mer som skyldig, det är väl vad rättegången hittills visat och det måste väl vara unikt med tanke på att det är Linna som är anklagad.
Citera
2017-05-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolbord

Nils framstår mer och mer som skyldig, det är väl vad rättegången hittills visat och det måste väl vara unikt med tanke på att det är Linna som är anklagad.

Hade det varit på riktigt som Nils säger i sitt huvudspår att det faktiskt förekommit en avvärjningsresa med kaj som rånare dagen efter. Nils hade tagit på sig att vittna för att det varit hans skyldighet och inte haft nån egen vinning på det.

Då hade det väll kännt bättre för många av oss. Men allt dribblande fram och tillbaka, -vem körde bilen?

Jag vet inte, säg att jag körde 5/8 och Kaj 3/8 av resan. Vem körde var? Jag vet inte, var nog Kaj eller nej det var nog jag som körde den sträckan. Med mera med mera. Inga klara svar någonstans.

Då känner man att njae det här står inte rätt till. Samtidigt som Kaj nekar i sten.
Citera
2017-05-19, 23:05
Medlem
Jag har hela tiden kännt att Nils kör en taktik i sina vittnesmål som "garderar" många möjligheter.

Han är svävande på i princip allt vilket gör det svårt att säga att han ljuger.

Han kanske är den stora vinnaren de senaste 13 åren tack vare sättet han "vittnat" på?
Citera
2017-05-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolbord

Är unikt att Nils av åklagaren ansågs vara medhjälpare på "sannolika skäl". Detta för någon vecka sedan.
Men nu återigen endast kronvittne. Hans svammel och minnesförlust, ändrade berättelser är dels ett uttryck för ångesten att Linna suttit 13 år samt rädsla för medhjälp/gärningsmannaskap/mened (igen). Obs att han började ändra sin story då preskriptionstiden för mened löpt ut.

Med tanke på de detaljer Nils i förhör nämner om dådet: det är själupplevt alt vet han vem som gjort det.

I initiala förhör säger han att Linna talar i gåtor/kryptiskt men sedan denna detaljrikedom!

Vem var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in