2010-01-05, 20:06
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfacc
polisen kan och har gjort det när dom letar efter snubben som rymde från fängelset och uppdaterar sin facebook...

Det ska tydligen gå att skriva en applikation i Facebook för att tracka IP nummer. Wired hade en artikel i sitt senaste (eller näst senaste) nummer om en person som försökte hålla sig gömd. Halva USA letade efter honom. Han teasade dem genom att bl a skriva Facebook kommentarer.

Fast om polisen behöver hjälp så kontaktar de bara Facebook så får de dom uppgifter de behöver. Inte något som vanliga privatpersoner kan göra.
Citera
2010-01-05, 22:47
Medlem
LeetHaxxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudmannen
Det ska tydligen gå att skriva en applikation i Facebook för att tracka IP nummer. Wired hade en artikel i sitt senaste (eller näst senaste) nummer om en person som försökte hålla sig gömd. Halva USA letade efter honom. Han teasade dem genom att bl a skriva Facebook kommentarer.

Fast om polisen behöver hjälp så kontaktar de bara Facebook så får de dom uppgifter de behöver. Inte något som vanliga privatpersoner kan göra.

Vad jag vet går det inte. Anledningen till det är att en tredje parts applikation inte kan integrera i facebooks egna system.

Kommunikationen går inte heller på följande vis:
Klient <-> Applikation <-> Facebok

Utan på följande sätt:
Klient <-> Facebook <-> Applikation

En request skickas på klientens begäran till facebook, facebook anropar därefter applikationen. Däremot ger facebook applikationen tillgång till viss data och skickar tex med IP. Men som du säger så går det inte att skriva en app få ut IP av tex en vanlig kommentar. I så fall skapades kommentaren i en tredje parts applikation, vilket vad jag vet inte är vanligt?

Men som du även säger, behöver polisen något kontaktar dem Facebook. Facebook har nog loggar på en hel del.
Citera
2010-01-05, 23:31
Medlem
Denmarks avatar
Tryck "Start" och välj "Kör"
Skriv

CMD WHOIS facebook.com@UserID:******@ReturnIP

(***** byter du ut mot personens användarnamn)

och tryck på enter.
Citera
2010-01-05, 23:33
Medlem
LeetHaxxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denmark
Tryck "Start" och välj "Kör"
Skriv

CMD WHOIS facebook.com@UserID:******@ReturnIP

(***** byter du ut mot personens användarnamn)

och tryck på enter.

Bara en dansk skulle gå på det där!
Citera
2010-01-14, 22:49
Medlem
Hacka någons konto typ spray/facebook/msn?

hej!

jag har noll koll på detta. men det har ni grabbar så jag frågar er.
hur lätt är det att hacka någons konto på tex. spray, facebook eller msn-användare?

jag har nämligen blivit kontaktad av tjejer som påstår att killen jag ska träffa är en player som redan träffar dem. det ligger en hund begraven någonstans, men jag vet inte var. har luskat mycket och det finns mysko saker på båda sidor, dock mest hos tjejerna. antingen är killen jag ska träffa det tjejerna påstår att han är, eller så har inte tjejerna träffat honom utan är ett svartsjukt ex till mig och/eller hans tjejvänner som jävlas som fan. ni orkar inte läsa hela långa historien så jag drar den inte längre än såhär
Citera
2010-01-14, 22:52
Medlem
Du kan ju börja med att sluta vara dum i huvudet och söka eftersom såna här trådar skapas flera gånger i veckan, men om du nu vill vara dum i huvudet så kan du väl åtminstone posta i rätt forum.
Citera
2010-01-14, 22:53
Medlem
boostankans avatar
Eh, sök. Du kan antingen gissa lösenordet eller den hemliga frågan, bortom det är du nog körd.

Edit: Glömde keylogger, läs Porryhatters inlägg.
Senast redigerad av boostankan 2010-01-14 kl. 23:06.
Citera
2010-01-14, 22:57
Medlem
Porryhatters avatar
Eftersom att du är tjej(?) så gissar jag på att han mera än gärna tar emot massa trevliga filer som du skickar till honom.

Nästa steg: Keylogger?
Citera
2010-01-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Du kan ju börja med att sluta vara dum i huvudet och söka eftersom såna här trådar skapas flera gånger i veckan, men om du nu vill vara dum i huvudet så kan du väl åtminstone posta i rätt forum.

ursäkta att jag inte är så jäävla insatt så jag förstår i vilket forum jag skulle posta i, vad tror du jag postade det i övrigt för?

otrevliga jäkla folk. jo tack jag ska söka. tack så innerligt för din kommentar.
Citera
2010-01-14, 23:08
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojsdotter
ursäkta att jag inte är så jäävla insatt så jag förstår i vilket forum jag skulle posta i, vad tror du jag postade det i övrigt för?

otrevliga jäkla folk. jo tack jag ska söka. tack så innerligt för din kommentar.

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=16 låter som ett bra ställe, Mod kan flytta tråden sen istället så det är inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Eftersom att du är tjej(?)
Confirmed.
Citera
2010-01-14, 23:08
Medlem
Om du känner dig osäker på honom, varför ens gå och träffa "playern"?
Citera
2010-01-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=16 låter som ett bra ställe, Mod kan flytta tråden sen istället så det är inga problem.

Confirmed.

thanks. och jo jag är tjej, som du med märkte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in