2010-01-05, 04:51
Medlem
Kan man på något sätt kolla upp IP-adressen som skrev en kommentar på facebook?

Tack på förhand
Citera
2010-01-05, 05:06
Medlem
R10s avatar
Det går väll. Jag tror att det går om du kollar in i header. Det va nåt sånt.
Citera
2010-01-05, 05:11
Medlem
Fenrers avatar
Du kan inte, men det går.
Citera
2010-01-05, 05:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R10
Det går väll. Jag tror att det går om du kollar in i header. Det va nåt sånt.

nej
Citera
2010-01-05, 05:13
Medlem
R10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jub_jub
nej

vet du ens vad header e?
Citera
2010-01-05, 09:51
Medlem
ankeb0rgs avatar
Nej det kan du inte. Lås tråd nu tack.
Citera
2010-01-05, 09:59
Medlem
LeetHaxxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R10
vet du ens vad header e?

Frågan är väl om Du ens vet vad det är?
Headers skickas mellan klient och server, hur hade du tänkt lyssna av denna kommunikation? Du kan inte gå in som tredje part där om du inte lyssnar av trafiken i realtid vilket lär bli ganska svårt eftersom kommentaren redan skapats. Så min fråga är hur ni som nu säger att det "funkar med header" ska kunna göra detta?

Svaret är nej, om det nu inte var i en sk. applikation som även Du äger, vilket jag tvivlar på.
Citera
2010-01-05, 11:04
Medlem
Men hallå? Hur tänker vissa pers.
Citera
2010-01-05, 11:14
Bannlyst
blä
Citera
2010-01-05, 15:24
Medlem
Allting är relativt... Om du nu kör en MITM-attack på personen som skriver kommentaren så visst, men det förutsätter ju att du sitter i samma nätverk som personen... Sedan är de inte omöjligt att facebook själva loggar vilka som skrev en viss kommentar, även fast det lär det lär ta upp en massa lagring. Så om vi nu förutsätter att de lagrar ip-nummer och att du tar dig in i deras databas sure då kan du få fram det
Citera
2010-01-05, 18:47
Bannlyst
polisen kan och har gjort det när dom letar efter snubben som rymde från fängelset och uppdaterar sin facebook...
Citera
2010-01-05, 19:02
Medlem
Lich.queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frutten
Allting är relativt... Om du nu kör en MITM-attack på personen som skriver kommentaren så visst, men det förutsätter ju att du sitter i samma nätverk som personen... Sedan är de inte omöjligt att facebook själva loggar vilka som skrev en viss kommentar, även fast det lär det lär ta upp en massa lagring. Så om vi nu förutsätter att de lagrar ip-nummer och att du tar dig in i deras databas sure då kan du få fram det

Varför skulle man behöva veta någons ip om man redan sitter på samma lan? Namedroppa MITM jovisst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in