2024-05-12, 22:51
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Alltså vart hittar folk som kan få fram sådan info lätt och billigt eller såklart ännu bättre om rakt av kan hacka hela skiten?

Kollat mrkoll, hitta, google osv. Man kan få fram en hel del med rätt lite information om man bara börjar söka.
Citera
2024-05-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kollat mrkoll, hitta, google osv. Man kan få fram en hel del med rätt lite information om man bara börjar söka.

Inget av det där är aktuellt. Kollar vart tråden är postad? Det enda jag har är personens Facebook och jag vill veta vilken e-post eller telefonnummer är kopplat till kontot.
Citera
2024-05-12, 22:59
Medlem
Citat:
Inget av det där är aktuellt. Kollar vart tråden är postad? Det enda jag har är personens Facebook och jag vill veta vilken e-post eller telefonnummer är kopplat till kontot.

Du kan inte få fram något annat än vad personen själv lagt upp på Facebook och som den vägen är åtkomligt för dig. Sist jag petade i inställningarna till mitt Facebook-konto kunde man styra vem som fick se vilken typ av information, och rimligen så kan man dölja emailadress och telefonnummer från tex alla som inte är dina vänner, eller vänners vänner.
Citera
2024-05-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Du kan inte få fram något annat än vad personen själv lagt upp på Facebook och som den vägen är åtkomligt för dig. Sist jag petade i inställningarna till mitt Facebook-konto kunde man styra vem som fick se vilken typ av information, och rimligen så kan man dölja emailadress och telefonnummer från tex alla som inte är dina vänner, eller vänners vänner.

Ok tack för ditt svar men återigen allt det här är basic kunskap som alla ettåringar vet. Jag är ute efter något mer komplicerat. Professionella hackare mao.
Senast redigerad av HouseofKnowledge 2024-05-12 kl. 23:16.
Citera
2024-05-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ok tack för ditt svar men återigen allt det här är basically kunskap som alla ettåringar vet. Jag är ute efter något mer komplicerat. Professionella hackare mao.

Ryssland och Kina verkar ha en del människor med rätt kunskap och lagliga möjligheter att ägna sig åt sådant. Jag har dock inga egna kontakter att förmedla.

Men möjlighet för dig är att börja kommunicera med personen det gäller, via Facebook, och bygga upp ett vänskapligt förhållande mellan er. Så småningom kanske du får både emailadress och telefonnummer.
Citera
2024-05-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ok tack för ditt svar men återigen allt det här är basic kunskap som alla ettåringar vet. Jag är ute efter något mer komplicerat. Professionella hackare mao.

Hur menar du att skulle kunna ta reda på min mailadress från mitt Facebook-konto? Jag har över 10 mailadresser, för olika syften. Jag har en här, en på facebook etc. Och om du skulle komma över en av mina mailadresser, vad ska du göra med den?
Citera
2024-05-13, 00:04
Medlem
.8h23quc2h75hycd64s avatar
Phishing sida är ett gott exempel i detta fall.

1. Gör ett fake konto
2. Skicka ett meddelande till personen, som givetvis motiverar personen att klicka och följa länken ifråga. Det kan vara till exempel att personen är inblandad i något på Facebook och det kan vara en Facebook grupp du länkar där du frågar om han/hon kan se det?
3. Förhoppningsvis kommer personen klicka på länken där personen möts av Facebook inloggnings sidan. Personen försöker logga in och så har du inte bara e-postadressen/telefonnummer utan även lösenordet också som kanske fungerar även på andra platser.
Citera
2024-05-13, 00:06
Medlem
.8h23quc2h75hycd64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matilo
Hur menar du att skulle kunna ta reda på min mailadress från mitt Facebook-konto? Jag har över 10 mailadresser, för olika syften. Jag har en här, en på facebook etc. Och om du skulle komma över en av mina mailadresser, vad ska du göra med den?
Den kan alltid läggas till i en spam lista som sen säljs eller används för att spamma phishing länkar osv…
Citera
2024-05-13, 08:37
Medlem
Citat:

Det du söker är ett OSINT-verktyg, dvs ett verktyg som med hjälp av främst öppna källor samlar in, kartlägger och sammanställer information om en person eller ett företag. Rekommendationen att börja med sidor som hitta och ratsit är faktiskt korrekta. När du samlat så mycket information från dessa källor du kan, kan du fortsätta med verktyg som Recon-ng mfl…
Citera
2024-05-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Det du söker är ett OSINT-verktyg, dvs ett verktyg som med hjälp av främst öppna källor samlar in, kartlägger och sammanställer information om en person eller ett företag. Rekommendationen att börja med sidor som hitta och ratsit är faktiskt korrekta. När du samlat så mycket information från dessa källor du kan, kan du fortsätta med verktyg som Recon-ng mfl…
Mrkoll och sånt skit har inte med min fråga att göra. Jag vill ge till någon hackare en länk till en persons facebook och så vill jag att denne ska få fram vilket telefonnummer eller vilken e-post är kopplad till just den sidan. Hur svårt detta ska vara och varför folk ska blanda in ratsit och mrkoll fattar jag inte.
Citera
2024-05-13, 09:13
Medlem
Citat:
Mrkoll och sånt skit har inte med min fråga att göra. Jag vill ge till någon hackare en länk till en persons facebook och så vill jag att denne ska få fram vilket telefonnummer eller vilken e-post är kopplad till just den sidan. Hur svårt detta ska vara och varför folk ska blanda in ratsit och mrkoll fattar jag inte.

Även om du hittar någon som är beredd att hjälp dig kommer även denna någon börja att använda de verktyg som redan nämns då det som regel utgör det absolut första man gör om man har bestämt dig för att hacka en person eller eller företag.
Citera
2024-05-14, 20:41
Medlem
Linkan112s avatar
Nja om du får dom o klicka på någon slags länk så blir det ju lättare och se om du kan bädda in med olika prefix vilket jag ej tror går
Men typ {[coop.se]https://www.heltannansida.net}
Men direkt utan någon som helst integration blir svårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in