2010-01-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denaro
Om du känner dig osäker på honom, varför ens gå och träffa "playern"?

därför att han (om han inte är en player och inte har något fuffens för sig) verkar vara en sjukt bra kille. aldrig snackat så med någon innan och han är verkligen speciell. så jag tar chansen, vill träffa honom och bedöma själv irl ifall han är mysko eller inte. kanske blir jag grundlurad av årets mest manipulativa människa, eller så är han en bra kille och nån ville bara jävlas och förstöra mellan oss. jag lär ju märka vilket av det efterhand iaf. allt kryper fram tillslut om han har ljugit.
Citera
2010-01-14, 23:27
Medlem
sprututs avatar
sök och du skall finna svar!
Om hon ska använda keylogger så måste ju hon antingen träffa personen eller skicka en fil, vilket kan bli lite svårt. (speciellt om man inte kan ngt inom detta område)
Senast redigerad av sprutut 2010-01-14 kl. 23:31.
Citera
2010-01-14, 23:36
Medlem
R.Rs avatar
En väldigt förenklad bild av hur det fungerar, bara för dig TS och jag ska inte vara ett dugg otrevlig för en gångs skull fast det kliar i fingrarna när frågan ställs varenda eviga dag av folk som inte söker:

Du kan "hacka" på två sätt, serverside eller klientside.
serverside innebär alltså att du hackar själva tjänsterna (facebook/msn vad det nu är) och får reda på inlogg via den vägen. Det är i de flesta fall svårt när det rör sig om så populära och kända tjänster då de är väl skyddade, och det är absolut ingenting man kan göra om man på sin höjd kan använda ordbehandlaren, surfa lite osv.

klientside innebär att du tar reda på inlogg via datorn som personen använder för att få tillgång till tjänsten (logga in på msn, surfa facebook etc). Det kan man göra t ex genom att installera en keylogger som sparar allt som skrivs på datorn för läsning senare av den som installerat keyloggern. Det är något som alla som har någon grundläggande kunskap om datorer kan göra genom att använda färdiga produkter.

Så, oj vad snäll jag var nu.
Citera
2010-01-15, 04:38
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> ITsäk
/Mod
Citera
2010-01-15, 05:21
Medlem
avelsdjurs avatar
Åh nej, inte en till sån här tråd. Använd sök!
Citera
2010-01-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
En väldigt förenklad bild av hur det fungerar, bara för dig TS och jag ska inte vara ett dugg otrevlig för en gångs skull fast det kliar i fingrarna när frågan ställs varenda eviga dag av folk som inte söker:

Du kan "hacka" på två sätt, serverside eller klientside.
serverside innebär alltså att du hackar själva tjänsterna (facebook/msn vad det nu är) och får reda på inlogg via den vägen. Det är i de flesta fall svårt när det rör sig om så populära och kända tjänster då de är väl skyddade, och det är absolut ingenting man kan göra om man på sin höjd kan använda ordbehandlaren, surfa lite osv.

klientside innebär att du tar reda på inlogg via datorn som personen använder för att få tillgång till tjänsten (logga in på msn, surfa facebook etc). Det kan man göra t ex genom att installera en keylogger som sparar allt som skrivs på datorn för läsning senare av den som installerat keyloggern. Det är något som alla som har någon grundläggande kunskap om datorer kan göra genom att använda färdiga produkter.

Så, oj vad snäll jag var nu.

tackar och bugar för svaret och den icke-existerande otrevligheten. nästs gång ska jag vara en duktigare flicka och söka.
Citera
2010-01-15, 10:41
Medlem
jag är inte ute efter att själv göra detta, utan frågan är hur svårt det är att genomföra detta och lura en person. om man nu gör det genom keyloggning ex. går en vanlig svennebanan på det eller fattar man att det är något lurt om man har hyffsad koll på vad man bör öppna/köra eller inte?
Citera
2010-01-15, 10:59
Medlem
Sweemans avatar
Om du inte vet hur man hackar så är det simplaste sättet för dig att gå via mailen, gjorde så när jag blev sur på en polare som facerape:a mig, tog mig in i hans mail och sedan hans facebook. Eller så kan man kolla personens sparade lösenord i firefox
Citera
2010-03-28, 20:30
Medlem
Sparas chatthistoriken på facebook?

Känns som den borde kunna göras det för diverse poliser och annat skitfolk som vill veta vad man pratat om..

Men hur är det egentligen?
Citera
2010-03-28, 20:31
Medlem
miCky-s avatar
Detta är jag också intresserad av att få veta.
Citera
2010-03-28, 20:40
Medlem
svampdamps avatar
http://www.facebook.com/policy.php
http://www.facebook.com/terms.php
Citera
2010-03-28, 20:44
Medlem
Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera