2013-05-24, 08:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Jag såg att man borta på NeoGAF på ett mycket vetenskapligt sätt räknat ut att PS4 är ca en Wii U kraftfullare än Xbox One.
Det är ändå rätt mycket, med tanke på att Wii U, om än inte har stark hårdvara, så är den bättre än Wii på specifikationer. Hårdvarumässigt är ju Xbox One rätt lik PS4, så om PS4 är en Wii U starkare, då har Microsoft helt klart satsat på lite sämre specs än Sony.

Underbara nyheter för oss anti-Microsoftare:

IGN Poll Result: 75% Disappointed with Xbox One Reveal: http://www.ign.com/articles/2013/05/...box-one-reveal

Hade varit riktigt trevligt om Microsoft blev helt utslagna av Sony denna generation, och Sega ger sig in i leken igen tills nästa generation.

Dessutom misstänker jag att om inte Red Ring of Death kommer vara kvar, så kommer Xbox One ha problem med Blue Screen of Death (den kör ju Windows trots allt). Microsoft kommer vara sig likt framöver också.
Senast redigerad av EliasAlucard 2013-05-24 kl. 08:13.
Citera
2013-05-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Underbara nyheter för oss anti-Microsoftare:

IGN Poll Result: 75% Disappointed with Xbox One Reveal: http://www.ign.com/articles/2013/05/...box-one-reveal

Ser ut som att detta är en pågående trend, inte bara på IGN.
Gamespots twitter battles resultat just nu: 88% PS4, 12% X1
FZs poll vilken konsol folk ser mest fram emot: PS4 68.17%, X1 20,86, båda 10,98%
Citera
2013-05-24, 09:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Ser ut som att detta är en pågående trend, inte bara på IGN.
Gamespots twitter battles resultat just nu: 88% PS4, 12% X1
FZs poll vilken konsol folk ser mest fram emot: PS4 68.17%, X1 20,86, båda 10,98%
Ja, och det är så det skall vara. Det är bra nyheter för alla gamers när det går dåligt för Microsoft. När Nintendo var som störst hade de ett starkt monopolgrepp kring marknaden. Det bästa hade varit om Microsoft floppade hårt nu i deras tredje försök, och lämnade marknaden helt och därigenom öppnar upp rum för Sega. Då hade jag kunnat tänka mig köpa PS4, Wii U och nästa Segakonsol. Xbox One och PS4 är i princip samma konsol, bara det att Xbox One är sämre på alla sätt och vis då den underhålls av Microsoft, vilket innebär att den inte bara är något sämre rent tekniskt sett, utan även att den kommer ha problem med begagnade spel, sannolikt något dödsscenario (blå eller röd) och rent allmänt vara ful och inte gjord för hardcore gamers:

Xbox One's unexpected pitch: It's the Dad Box: http://reviews.cnet.com/8301-9020_7-...s-the-dad-box/

Senast jag kollade igår så ledde PS4 med 89%, riktigt illa att Xbox One har klättrat upp en procent. Det bästa hade varit om det stod 100 mot 0 till Sony här, det hade verkligen gett Microsoft fingret. Å andra sidan så hade det kanske fått Microsoft att tänka om och ändra om med lite förbättringar, och det vill vi inte. Vi får hoppas på att Microsoft släpper skiten så här error, och att Xbox One floppar riktigt hårt, värre än Windows 8 och Windows Phone 8, och att Balmer får sparken när Microsoft äntligen går under.

Microsoft är tveklöst lika uselt teknologiföretag som det är stort. De har inget i TV-spelsbranschen att göra, eftersom de bara är där för att förstöra hela skiten, och ju tidigare och ju fler gamers som inser detta, desto bättre.
Citera
2013-05-24, 12:30
Medlem
Hur stor betydelse tror ni att det är att Xbox One har support för 4k gaming, medan PS4 inte har support för 4k gaming (endast 4k film)?
Citera
2013-05-24, 12:37
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Hur stor betydelse tror ni att det är att Xbox One har support för 4k gaming, medan PS4 inte har support för 4k gaming (endast 4k film)?
Ingen betydelse alls, eftersom det bara är en mjukvarupatch som krävs för Sony att ändra på detta, och något Sony sannolikt kommer att göra. Rent tekniskt sett så är Xbox One klenare än PS4, inom precis allt. Finns inget som förhindrar PS4 från att köra 4k gaming.
Citera
2013-05-24, 15:51
Medlem
mphummers avatar
Förstår inte varför wii U är med i denna tråd, den kan man inte ens jämföra med ps3 och xb360.

Men mellan xbone och ps4 tror jag kampen blir om dom exklusiva titlarna, maskinerna vad man sett hittills verkar vara relativt lika.

Sen kan nog många hoppa av xbone om man måste betala för begagnatmarknaden om nu sony väljer att inte köra på samma bana.

Men annars har jag svårt att tänka mig att så många skulle byta konsol mot den man har idag. Jag själv har kört på xbox sedan första kom, inte pga själva konsolen i sig utan för att jag älskar kontrollen till xbox. Har riktigt svårt för pskontrollen, känns för lätt och sen är den inte ergonomisk.
Citera
2013-05-24, 16:05
Medlem
DosSantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Förstår inte varför wii U är med i denna tråd, den kan man inte ens jämföra med ps3 och xb360.

Men mellan xbone och ps4 tror jag kampen blir om dom exklusiva titlarna, maskinerna vad man sett hittills verkar vara relativt lika.

Sen kan nog många hoppa av xbone om man måste betala för begagnatmarknaden om nu sony väljer att inte köra på samma bana.

Men annars har jag svårt att tänka mig att så många skulle byta konsol mot den man har idag. Jag själv har kört på xbox sedan första kom, inte pga själva konsolen i sig utan för att jag älskar kontrollen till xbox. Har riktigt svårt för pskontrollen, känns för lätt och sen är den inte ergonomisk.
Varför skulle inte Wii U vara med? Det vanliga Wii tog ju både Xbox 360 och PS3 i antal sålda konsoler, så underskatta inte inte konsolen bara för att den har fått en snigel start. Under E3 så kommer de nog visa många ikon-spel för nintendo konsolen och därmed locka mer köpare
Citera
2013-05-24, 16:10
Medlem
Microsoft skrev en lista med prylar som man inte skulle ha med i den nya konsolen. Synd bara att det var en jävla smurf som tog den listan för att läsa upp på deras egna event.
Citera
2013-05-24, 16:58
Medlem
Citat:
Jag såg att man borta på NeoGAF på ett mycket vetenskapligt sätt räknat ut att PS4 är ca en Wii U kraftfullare än Xbox One.

Då väntar vi bara på beskyllningar om att Xbox One inte är next gen Men PS4 är väl 10-15 gånger starkare än PS3? Så att den skulle vara en Wii U starkare än Xbox One låter inte alls orimligt. Visar väl också att PS4 har en jäkla fördel kring RAM-minnet där också med tanke på att Wii U har fyra gånger mer RAM än 360 och PS3.
Citera
2013-05-24, 21:48
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer

Jo det kommer garanterat handla om de exklusiva titlarna. Har varit X-box fanboy ända sedan gamelboxen kom ut. Men efter att microsoft släppte Mass Effect & Ninja Gaiden till Sony bytte jag min 360 mot en PS3. Är i princip bara Gears of War som lockar av de X-box exklusiva spelen och då väger Sonys exklusiva titlar tyngre.

Vad det gäller kontrollen så håller jag med om att X-boxen är bättre. Men PS4 kontrollen ser ju riktigt bra ut på de bilder som visats. Det verkar som om de tagit till sig av kritiken och placerat styrsparkarna lite mer isär och dessutom kopierat ovansidan av spakarna rakt av från 360ns design. Dessutom så finns det PS vänliga 3rd party kontroller som påminner om X-boxens så den delen är inget problem för mig i alla fall.

Efter en minst sagt usel X-box One presentation så lutar det åt att det blir PS4 för min del.
Citera
2013-05-25, 11:34
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Du råkar inte sitta på en länk till påståendet? Det skulle vara intressant att läsa.
Citera
2013-05-25, 13:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Därför att Microsoft är judegiriga totalitära kapitalistsvin som vill mjölka så mycket pengar som det bara går på varje spel. Sett ifrån Microsoft's perspektiv så har de inte gjort något fel alls. Detta är nämligen helt i linje med Microsoft's ideologi, om proprietär vendor lock-in:

Ser man det ur ett företagsekonomiskt perspektiv så är det kanske också varför Sony gör gigantiska förluster, och Microsoft gör gigantiska vinster. Sony har alltid varit duktiga på att underhålla sina produkter och ha vänliga deals. Jag fick bla. köpa en PS3 Slim 500GB för 499 kronor efter att jag köpt en tv. Sony är också ett företag som ofta ger ut uppdateringar för att förbättra mjukvaran i deras SmartTVs, PlayStation-konsol och dylikt. Sony är ett företag som tar hand om sina användare på ett bra sätt, och det är beundransvärt. Men bevisligen fungerar det inte ekonomiskt då företaget i sin nuvarande situation går käpprätt åt helvete.

Microsoft å andra sidan har väl inte alltid varit på bra kant med sina kunder. Exempelvis att nu ta betalt för lånade/begagnade spel på Xbox One är ju en dålig gest gentemot communityt, men samtidigt kommer det nog i långa loppet öka Microsofts vinstmarginaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in