Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Ser ut som att detta är en pågående trend, inte bara på IGN.
Gamespots twitter battles resultat just nu: 88% PS4, 12% X1
FZs poll vilken konsol folk ser mest fram emot: PS4 68.17%, X1 20,86, båda 10,98%
Ja, och det är så det skall vara. Det är bra nyheter för alla gamers när det går dåligt för Microsoft. När Nintendo var som störst hade de ett starkt monopolgrepp kring marknaden. Det bästa hade varit om Microsoft floppade hårt nu i deras tredje försök, och lämnade marknaden helt och därigenom öppnar upp rum för Sega. Då hade jag kunnat tänka mig köpa PS4, Wii U och nästa Segakonsol. Xbox One och PS4 är i princip samma konsol, bara det att Xbox One är sämre på alla sätt och vis då den underhålls av Microsoft, vilket innebär att den inte bara är något sämre rent tekniskt sett, utan även att den kommer ha problem med begagnade spel, sannolikt något dödsscenario (blå eller röd) och rent allmänt vara ful och inte gjord för hardcore gamers:
Xbox One's unexpected pitch: It's the Dad Box:
http://reviews.cnet.com/8301-9020_7-...s-the-dad-box/
Senast jag kollade igår så ledde PS4 med 89%, riktigt illa att Xbox One har klättrat upp en procent. Det bästa hade varit om det stod 100 mot 0 till Sony här, det hade verkligen gett Microsoft fingret. Å andra sidan så hade det kanske fått Microsoft att tänka om och ändra om med lite förbättringar, och det vill vi inte. Vi får hoppas på att Microsoft släpper skiten så här error, och att Xbox One floppar riktigt hårt, värre än Windows 8 och Windows Phone 8, och att Balmer får sparken när Microsoft äntligen går under.
Microsoft är tveklöst lika uselt teknologiföretag som det är stort. De har inget i TV-spelsbranschen att göra, eftersom de bara är där för att förstöra hela skiten, och ju tidigare och ju fler gamers som inser detta, desto bättre.