2010-05-27, 17:21
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Det är ju inte länder som utvecklar 3D-skärmarna, det är företag som är spridda över hela världen. Du kan räkna bort Zimbabwe och Pakistan.
Vilka mer länder ska jag räkna bort?

Citat:
Förutom att dom aldrig har gjort det, inte gör det i dagsläget och än så länge inte har gett några texken på att planera det - tvärtom inräknat det som ett valbart alternativ utan extra kostnad. Till och med i 3DS kommer det gå att stänga av helt och hållet. Utvecklare började inte ta betalt för att spel var i Touchscreen när DS kom, rörelseavkänning när Wii kom, HD när PS360 kom, och 3D har över huvudet taget aldrig haft extrakostnader. Ge mig exempel på några sådana spel. Sist men inte minst, tror du själv att det hade lönat sig att sälja 3D-spel separat?
Har du källa på att man har sagt att det ska vara ett valbart alternativ? Anledningen till att det är valbart i 3DS är att för att tekniken i 3DS-spelen kommer sitta i skärmen. Knapptryck = stänga av 3D-effekterna. I PS3-spel kommer det förmodligen att sitta i mjukvaran, vilket ger upphov till att utvecklare kan ta betalt för koden dom skrivit.
Resident Evil 5 till PS3 ska säljas i ny förpackning just på grund av att den nya versionen stödjer Move.
Nej det tror jag inte, men spelföretag har visat att man inte har alla indianer i tältet. Lönar det sig att kräva av kunder att dom ska vara online varje gång dom spelar? Ptja, vem vet, Ubisoft körde på den linjen trots allt!
Citera
2010-05-27, 17:34
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Nej det tror jag inte, men spelföretag har visat att man inte har alla indianer i tältet. Lönar det sig att kräva av kunder att dom ska vara online varje gång dom spelar? Ptja, vem vet, Ubisoft körde på den linjen trots allt!
Att enskilda företag tar i med hårdhandskarna för att tjäna en extra hacka är långt ifrån en grund att generalisera på. Jag kan inte hänvisa till källor för de gånger jag har läst att kommande 3D-spel kommer att ha valbar 3D-effekt, men jag har läst det flera gånger för olika spel. Exempelvis Killzone 3 kommer att ha avstängbar 3D, så även Burnout och alla andra 2D-spel som ska patchas. Som sagt finns det inga indikationer på att det skulle bli en betaltjänst.
Senast redigerad av DenGodeDoktorn 2010-05-27 kl. 17:38.
Citera
2010-05-27, 17:59
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Att enskilda företag tar i med hårdhandskarna för att tjäna en extra hacka är långt ifrån en grund att generalisera på. Jag kan inte hänvisa till källor för de gånger jag har läst att kommande 3D-spel kommer att ha valbar 3D-effekt, men jag har läst det flera gånger för olika spel. Exempelvis Killzone 3 kommer att ha avstängbar 3D, så även Burnout och alla andra 2D-spel som ska patchas. Som sagt finns det inga indikationer på att det skulle bli en betaltjänst.
Inga källor, okej, lugnt för mig. Då väntar vi helt enkelt & ser hur det hela löser sig, även om jag personligen tror att man kommer släppa "XXXXX 3D Edition" för en slant, istället för en gratis mjukvaruuppdatering.
Citera
2010-05-27, 19:04
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Inga källor, okej, lugnt för mig. Då väntar vi helt enkelt & ser hur det hela löser sig, även om jag personligen tror att man kommer släppa "XXXXX 3D Edition" för en slant, istället för en gratis mjukvaruuppdatering.
Dvs så långt ifrån hur 3D hittills har hanterats av utvecklare. Ok.
Citera
2010-05-27, 19:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Dvs så långt ifrån hur 3D hittills har hanterats av utvecklare. Ok.
Så nära hur andra funktioner har hanterats av utvecklare, då 3D inte alls har hanterats hittills.
Citera
2010-05-27, 19:19
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Så nära hur andra funktioner har hanterats av utvecklare, då 3D inte alls har hanterats hittills.
3D är en visuell effekt (inte funktion) och har funnits i spel sedan 90-talet..

Trollar du bara nu?
Citera
2010-05-27, 19:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
3D är en visuell effekt (inte funktion) och har funnits i spel sedan 90-talet..

Trollar du bara nu?
Så nu tar vi med röd/gröna3Dn i beräkningen. Jag tänkte mer på dom nya teknikerna som inte har kommit än, för vad jag vet så är inte 3DS ute än & PS3an har inte fått sin 3D-funktion påslagen än.
Citera
2010-06-05, 08:52
Medlem
Citat:
du utgår ifrån att alla är intresserade av tekniken bara för att du själv är det. Historien har visat att 3D inte är så hett, men vi får väl helt enkelt lita på dig.
...
3D har funnits tidigare. Att man nu har ett annat sätt att komma åt tekniken betyder inte att det kommer slå stort.
...
3D fortsätter vara en nisch-marknad som den varit i 100 år. Eller just det, du var ju intresserad av tekniken, så det måste betyda att all världens konsumenter kommer vilja ha den lika mycket.

3D kommer att ta över helt både på TV-marknaden och på spelmarknaden. Fattar man inte det så är man antagligen inte särskilt smart. Att just *du* inte vill ha 3D skiter företagen och resten av världen i. 3D är här för att stanna.
Citera
2010-06-05, 09:18
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
3D kommer att ta över helt både på TV-marknaden och på spelmarknaden. Fattar man inte det så är man antagligen inte särskilt smart. Att just *du* inte vill ha 3D skiter företagen och resten av världen i. 3D är här för att stanna.
Det har varit här för att stanna sedan början av 1900-talet, det har ju aldrig riktigt försvunnit men aldrig genererat någon större intressevinst (till skillnad från dagens IMAX-3D). Nackdelen med modern 3D är att den bara kan appliceras på TV apparater med hög frekvens och inte på exempelvis stillbilder, men e-papper blir ju mer och mer utvecklat så autostereoskopi kanske dyker upp även där. Om något eller några årtionden så kanske vi sitter med e-papperstidningar som har både 3D-bild och video utan behov av glasögon.
Citera
2010-06-09, 10:07
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=lM038...eature=popular

Rolig wii2 trailer =) hehe

Hänt någe nytt skvaller om wii2, xbox720 och ps4??
Citera
2010-06-09, 14:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
http://www.youtube.com/watch?v=lM038...eature=popular

Rolig wii2 trailer =) hehe

Hänt någe nytt skvaller om wii2, xbox720 och ps4??
Nej, det där är ingen trailer =) hehe & fortfarande inget nytt.
Citera
2010-06-11, 23:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ännu mer rykten. Skrattar fortfarande. ^^
http://www.gameblog.fr/news_15992_e3...nnoncee-a-l-e3
Citat:
The journalist from gameblog.fr are on a leash recently. After implying that they already saw Metal Gear Solid Rising running at Kojima productions, and leaking Mizuguchi's next game code name (Child of Eden), they are now affirming that Nintendo's next console will be called Wii HiFi. According to what game developers told them, it will be announced at the right end of Nintendo's E3 conference, and it is planned to release around November 2011. Here are the details that have leaked so far:
  • It should be on par with the 360
  • It should not be called Wii 2 but Wii HiFi
  • It will be very online-oriented this time
  • Community aspects will be a big component
  • It should be out around November 2011
Oh the humour. Någon som vågar satsa på att det är SONY/Microsoft som har läkt uppgifterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in