2010-05-27, 17:21
Citat:
Vilka mer länder ska jag räkna bort?
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Det är ju inte länder som utvecklar 3D-skärmarna, det är företag som är spridda över hela världen. Du kan räkna bort Zimbabwe och Pakistan.
Citat:
Har du källa på att man har sagt att det ska vara ett valbart alternativ? Anledningen till att det är valbart i 3DS är att för att tekniken i 3DS-spelen kommer sitta i skärmen. Knapptryck = stänga av 3D-effekterna. I PS3-spel kommer det förmodligen att sitta i mjukvaran, vilket ger upphov till att utvecklare kan ta betalt för koden dom skrivit.
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Förutom att dom aldrig har gjort det, inte gör det i dagsläget och än så länge inte har gett några texken på att planera det - tvärtom inräknat det som ett valbart alternativ utan extra kostnad. Till och med i 3DS kommer det gå att stänga av helt och hållet. Utvecklare började inte ta betalt för att spel var i Touchscreen när DS kom, rörelseavkänning när Wii kom, HD när PS360 kom, och 3D har över huvudet taget aldrig haft extrakostnader. Ge mig exempel på några sådana spel. Sist men inte minst, tror du själv att det hade lönat sig att sälja 3D-spel separat? 

Resident Evil 5 till PS3 ska säljas i ny förpackning just på grund av att den nya versionen stödjer Move.

Nej det tror jag inte, men spelföretag har visat att man inte har alla indianer i tältet. Lönar det sig att kräva av kunder att dom ska vara online varje gång dom spelar? Ptja, vem vet, Ubisoft körde på den linjen trots allt!