2010-06-11, 23:50
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ännu mer rykten. Skrattar fortfarande. ^^
Lättroad
Citera
2010-06-12, 00:08
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ännu mer rykten. Skrattar fortfarande. ^^
http://www.gameblog.fr/news_15992_e3...nnoncee-a-l-e3
Oh the humour. Någon som vågar satsa på att det är SONY/Microsoft som har läkt uppgifterna?
Citera
2010-06-12, 00:12
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Lättroad
Damn right! Har druckit 2 liter Coca Coola!
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Det är väl ingen hemlighet att företag släpper rykten om andra företag på grund av diverse anledningar.
Citera
2010-06-12, 00:22
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Damn right! Har druckit 2 liter Coca Coola!
Det är väl ingen hemlighet att företag släpper rykten om andra företag på grund av diverse anledningar.
Så är det kanske. Är väl lite naiv i mitt tänkande där, du har nog rätt.

Jag tror dock inte på Wii HiFi, HiFi känns otroligt 70/80-tal :s
Citera
2010-06-12, 00:24
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Så är det kanske. Är väl lite naiv i mitt tänkande där, du har nog rätt.

Jag tror dock inte på Wii HiFi, HiFi känns otroligt 70/80-tal :s
Nu gör förmodligen inte alla företag det, men efter alla low-punches som slängs fram & tillbaka inom spelbranschen så är det inte omöjligt.

Tror inte heller på ett sådant namn. Jag skulle gissa på att det blir Super Wii eller något helt nytt.
Citera
2010-06-17, 13:23
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Nintendo Considering 3D For Wii Successor

3D is the hot topic at this year's E3, and Nintendo is leading the conversation thanks to the 3DS. But how does Nintendo feel about 3D in the console space.

Nintendo CEO Satoru Iwata gave some hints in an interview that appeared in today's Nihon Keizai Shimbun. The paper asked Iwata if Nintendo was planning on making Wii 3D compatible.

Responded Iwata: "If you display a 3D image, the image quality becomes extremely bad, so we'd probably do it with the next system. We're thinking that the timing should be once the 3D television adoption rates crosses the 30% mark. We're looking at the adoption trends."
http://www.andriasang.com/e/blog/201...ata_on_3d_wii/

Nice
Citera
2010-06-19, 11:52
Medlem
NES -86
SNES -92
N64 -97
GC -02
Wii -06 (sent på året)

Europeiska lanseringsår för Nintendos konsoler.I början var det 5-6 år men nu på senare tid har det blivit mer mot 4-5 år. Jag tror att den åttonde generationens konsoler kommer komma till Europa mellan 2011 och 2012, Microsoft först följt av Nintendo och sedan Sony.

Playstation 4 är ett ganska givet namn, Xbox *** känns troligt men Nintendo... Nintendo kommer komma med något nytt namn, som de oftast gjort. Nintendo kommer sälja bäst (igen ) och komma på något otroligt innovativt sätt att spela TV-spel på, som gör att Microsoft och Sony hamnar på efterkälken (igen).

Sony satsar lite för hårt på 3D, vilket gör att folk utan 3D-tv (vid det laget kanske 85% av befolkningen) får spela utan 3D. Detta (och andra funktioner) gör att priset hamnar på ~5000kr.

Micrososft kommer nog satsa hårt på Kinect (kanske släppa en helt ny konsol till den också?) som säljer näst bäst. Den kommer vara mellan Sony och Nintendo prismässigt, och hamnar på ~4000kr.

Nintendo tror jag faktist inte satsar på 3D (se djurets inlägg). De kommer som sagt ovan hitta något nytt och revolutionerande sätt att spela på, och samtidigt göra konsolen billig (igen...). Priset hamnar på ~2900kr.

Det är vad jag tror
Senast redigerad av Marcussss 2010-06-19 kl. 11:54.
Citera
2010-06-19, 13:27
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcussss
NES -86
SNES -92
N64 -97
GC -02
Wii -06 (sent på året)

Europeiska lanseringsår för Nintendos konsoler.I början var det 5-6 år men nu på senare tid har det blivit mer mot 4-5 år. Jag tror att den åttonde generationens konsoler kommer komma till Europa mellan 2011 och 2012, Microsoft först följt av Nintendo och sedan Sony.
NES kom ut 1983 egentligen & eftersom Wii är mest lik NES i form av spel & framgång så kommer nog Wii också att ha en rätt lång livscykel.

Iofs tror jag inte Nintendo är så dumma att dom kör på tills Wii inte säljer mer, utan jag tror dom kommer släppa sin nästa konsol när konkurrenterna släpper för att inte hamna efter.

2011 är för tidigt. Brukar väl ta 2-3 år innan konsolen kommer ut efter att man ha visat upp den. Så såg tidigast 2013.
Citat:
Playstation 4 är ett ganska givet namn, Xbox *** känns troligt men Nintendo... Nintendo kommer komma med något nytt namn, som de oftast gjort. Nintendo kommer sälja bäst (igen ) och komma på något otroligt innovativt sätt att spela TV-spel på, som gör att Microsoft och Sony hamnar på efterkälken (igen).

Sony satsar lite för hårt på 3D, vilket gör att folk utan 3D-tv (vid det laget kanske 85% av befolkningen) får spela utan 3D. Detta (och andra funktioner) gör att priset hamnar på ~5000kr.

Micrososft kommer nog satsa hårt på Kinect (kanske släppa en helt ny konsol till den också?) som säljer näst bäst. Den kommer vara mellan Sony och Nintendo prismässigt, och hamnar på ~4000kr.

Nintendo tror jag faktist inte satsar på 3D (se djurets inlägg). De kommer som sagt ovan hitta något nytt och revolutionerande sätt att spela på, och samtidigt göra konsolen billig (igen...). Priset hamnar på ~2900kr.

Det är vad jag tror
Det du beskriver här är i princip dagens generation.
Citera
2010-06-19, 13:34
Medlem
Citat:
NES kom ut 1983 egentligen & eftersom Wii är mest lik NES i form av spel & framgång så kommer nog Wii också att ha en rätt lång livscykel.

Iofs tror jag inte Nintendo är så dumma att dom kör på tills Wii inte säljer mer, utan jag tror dom kommer släppa sin nästa konsol när konkurrenterna släpper för att inte hamna efter.

2011 är för tidigt. Brukar väl ta 2-3 år innan konsolen kommer ut efter att man ha visat upp den. Så såg tidigast 2013.
Det du beskriver här är i princip dagens generation.

1983 kom NES ut i Japan, jag har skrivit att jag tänker på Europa nu. Eftersom NES var först ser jag det inte konstigt att den sålde så stort, därmed tror jag att Wii kommer komma ut tidigare än du tror. 2011-2012

Hur menar du med att det jag beskrev liknar dagens generation?
Citera
2010-06-19, 14:37
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
1983 kom NES ut i Japan, jag har skrivit att jag tänker på Europa nu. Eftersom NES var först ser jag det inte konstigt att den sålde så stort, därmed tror jag att Wii kommer komma ut tidigare än du tror. 2011-2012

Hur menar du med att det jag beskrev liknar dagens generation?
Varför är inte det konstigt? Spelmarknaden för konsoler var stendöd när NES kom ut. Jag finner det väldigt konstigt att en konsol kunde bli så populär på en marknad som inte fanns. När Nintendo presenterade NES på CES 1985 så blev ingen upprymd, alla var skeptiska mot det lilla japanska företaget. I USA fick man även lova att köpa tillbaks alla överblivna konsoler från återförsäljare om konsolen floppade. NES var alltså enligt analytiker dödsdömd innan den ens blev släppt. Alltså är det konstigt att den sålde så stort.

2011 kan du glömma bort totalt. 2012 endast om Nintendo kör något ultra hyper snabb kampanj. 2013 är tidigast. Kolla upp när tillverkarna för första gången visade upp eller sa att dom har en ny konsol på gång & när den sedan släpptes så ser du att det tar mellan 2-3 år.

- Din slutsats kring namnen (PS3, Xbox 360 & Wii passar också in där).
- Nintendo säljer bäst pga innovation.
- SONY satsar mycket på 3D (byt ut det mot Blu-Ray (för övrigt finns det väl inte ens 1-2% 3D-apparater ute på marknaden?)).
- Priserna.
- Nintendo satsar inte på 3D (byt ut det här mot HD).

Annars tror jag Nintendo kommer satsa på 3D på nästa konsol. 3DS har redan en inbyggd 3D-skärm så dom kommer nog att göra Super Wii 3D-kompatibel.
Citera
2010-06-19, 14:57
Medlem
Citat:
Varför är inte det konstigt? Spelmarknaden för konsoler var stendöd när NES kom ut. Jag finner det väldigt konstigt att en konsol kunde bli så populär på en marknad som inte fanns. När Nintendo presenterade NES på CES 1985 så blev ingen upprymd, alla var skeptiska mot det lilla japanska företaget. I USA fick man även lova att köpa tillbaks alla överblivna konsoler från återförsäljare om konsolen floppade. NES var alltså enligt analytiker dödsdömd innan den ens blev släppt. Alltså är det konstigt att den sålde så stort.

2011 kan du glömma bort totalt. 2012 endast om Nintendo kör något ultra hyper snabb kampanj. 2013 är tidigast. Kolla upp när tillverkarna för första gången visade upp eller sa att dom har en ny konsol på gång & när den sedan släpptes så ser du att det tar mellan 2-3 år.

- Din slutsats kring namnen (PS3, Xbox 360 & Wii passar också in där).
- Nintendo säljer bäst pga innovation.
- SONY satsar mycket på 3D (byt ut det mot Blu-Ray (för övrigt finns det väl inte ens 1-2% 3D-apparater ute på marknaden?)).
- Priserna.
- Nintendo satsar inte på 3D (byt ut det här mot HD).

Annars tror jag Nintendo kommer satsa på 3D på nästa konsol. 3DS har redan en inbyggd 3D-skärm så dom kommer nog att göra Super Wii 3D-kompatibel.

Om ingen spelmarknad finns är det ju guldläge, ensam på plats. Inte konstigt alls i mina ögon

Jag sade ju faktiskt mellan 2011-2012, allstå på vintern. Verkar rimligt då de dem senare åren har släppt konsolerna allt frekventare. 2013 MINST? 7 år? De har aldrig haft så stort mellanrum. Med tanke på minst tror du alltså att den kan släppas 2014? 8 år? Nä, det köper jag inte

De kanske har börjat göra som Apple och meddela nya produkter precis innan de släpps. Mycket smidigare tycker jag, så slipper man vänta.

-Playstation, Playstation 2, Playstation 3, vilken är en naturlig uppföljare? Samma sak med MS: Xbox, Xbox 360...
-Nintendo har väl alltid haft innovativa produkter?
-De satsade på Blu-Ray när inte många hade det. Känns som något Sony mycket väl skulle kunna göra, de presenterade ju massa 3D-spel på E3.
-Nintendo har väl alltid kostat mindre (kan mycket väl ha fel) så det känns inte så konstigt om det blir samma prisrankning som det jag tror på.
-Satoru Iwata har ju sagt själv att 3D på en spelkonsol skulle bli väldigt dyrt och han vill se hur 3D-TVs framfart går...
Citera
2010-06-19, 15:07
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Om ingen spelmarknad finns är det ju guldläge, ensam på plats. Inte konstigt alls i mina ögon

Jag sade ju faktiskt mellan 2011-2012, allstå på vintern. Verkar rimligt då de dem senare åren har släppt konsolerna allt frekventare. 2013 MINST? 7 år? De har aldrig haft så stort mellanrum. Med tanke på minst tror du alltså att den kan släppas 2014? 8 år? Nä, det köper jag inte

De kanske har börjat göra som Apple och meddela nya produkter precis innan de släpps. Mycket smidigare tycker jag, så slipper man vänta.
Du förstår inte, ingen marknad = inga köpare. Vem ska köpa produkterna om det inte finns några köpare? Inget guldläge, utan fullkomlig galenskap.

Ja det tror jag. Nuvarande konsoler kostade mycket att bygga, företagen vill få tillbaks pengarna innan man satsar på nya konsoler. Att göra en Apple funkar inte på spelmarknaden. Denna generation har förändrat väldigt mycket för konsolerna att man inte kan följa 5-6 år som tidigare, speciellt inte när ekonomin inte är på topp.

Citat:
-Playstation, Playstation 2, Playstation 3, vilken är en naturlig uppföljare?....
Låt mig omformulera mig.

Citat:
Playstation 3 är ett ganska givet namn, Xbox *** känns troligt men Nintendo... Nintendo kommer komma med något nytt namn, som de oftast gjort. Nintendo kommer sälja bäst (igen ) och komma på något otroligt innovativt sätt att spela TV-spel på, som gör att Microsoft och Sony hamnar på efterkälken (igen).

Sony satsar lite för hårt på HD, vilket gör att folk utan HD-tv (vid det laget kanske 85% av befolkningen) får spela utan HD. Detta (och andra funktioner) gör att priset hamnar på ~5000kr.

Micrososft kommer nog satsa hårt på HD-DVD/HD (kanske släppa en helt ny konsol till den också?) som säljer näst bäst. Den kommer vara mellan Sony och Nintendo prismässigt, och hamnar på ~4000kr.

Nintendo tror jag faktist inte satsar på HD (se djurets inlägg). De kommer som sagt ovan hitta något nytt och revolutionerande sätt att spela på, och samtidigt göra konsolen billig (igen...). Priset hamnar på ~2900kr.

Det är vad jag tror
I mina ögon ser det mycket ut som nuvarande generation.

Japp, Iwata nämner att han vill se marknaden av 3DTVs större innan man släpper en. Vid 2014 (då jag tror nästa konsoler kommer) borde 3DTV-marknaden ha nått 35%, iallafall i Japan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in