Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Varför är inte det konstigt? Spelmarknaden för konsoler var stendöd när NES kom ut. Jag finner det väldigt konstigt att en konsol kunde bli så populär på en marknad som inte fanns. När Nintendo presenterade NES på CES 1985 så blev ingen upprymd, alla var skeptiska mot det lilla japanska företaget. I USA fick man även lova att köpa tillbaks alla överblivna konsoler från återförsäljare om konsolen floppade. NES var alltså enligt analytiker dödsdömd innan den ens blev släppt. Alltså är det konstigt att den sålde så stort.
2011 kan du glömma bort totalt. 2012 endast om Nintendo kör något ultra hyper snabb kampanj. 2013 är tidigast. Kolla upp när tillverkarna för första gången visade upp eller sa att dom har en ny konsol på gång & när den sedan släpptes så ser du att det tar mellan 2-3 år.
- Din slutsats kring namnen (PS3, Xbox 360 & Wii passar också in där).
- Nintendo säljer bäst pga innovation.
- SONY satsar mycket på 3D (byt ut det mot Blu-Ray (för övrigt finns det väl inte ens 1-2% 3D-apparater ute på marknaden?)).
- Priserna.
- Nintendo satsar inte på 3D (byt ut det här mot HD).
Annars tror jag Nintendo kommer satsa på 3D på nästa konsol. 3DS har redan en inbyggd 3D-skärm så dom kommer nog att göra Super Wii 3D-kompatibel.
Om ingen spelmarknad finns är det ju guldläge, ensam på plats. Inte konstigt alls i mina ögon
Jag sade ju faktiskt mellan 2011-2012, allstå på vintern. Verkar rimligt då de dem senare åren har släppt konsolerna allt frekventare. 2013 MINST? 7 år? De har aldrig haft så stort mellanrum. Med tanke på minst tror du alltså att den kan släppas 2014? 8 år? Nä, det köper jag inte
De kanske har börjat göra som Apple och meddela nya produkter precis innan de släpps. Mycket smidigare tycker jag, så slipper man vänta.
-Playstation, Playstation 2, Playstation 3, vilken är en naturlig uppföljare? Samma sak med MS: Xbox, Xbox 360...
-Nintendo har väl alltid haft innovativa produkter?
-De satsade på Blu-Ray när inte många hade det. Känns som något Sony mycket väl skulle kunna göra, de presenterade ju massa 3D-spel på E3.
-Nintendo har väl alltid kostat mindre (kan mycket väl ha fel) så det känns inte så konstigt om det blir samma prisrankning som det jag tror på.
-Satoru Iwata har ju sagt själv att 3D på en spelkonsol skulle bli väldigt dyrt och han vill se hur 3D-TVs framfart går...