2010-01-17, 23:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
VG Chartz kanske inte framhäver sina siffror som absolut sanning men de framhäver i allra högsta grad sina siffror som pålitliga och trovärdiga. Något som de andra flesta anser att de inte är.

Fast det är ju en stor skillnad mellan att framhäva sina siffror som sanning och att framhäva sina siffror som pålitliga och trovärdiga. T.ex. framhäver många att Pachters (på Wedbush & Morgans) spådomar är pålitliga och trovärdiga men ingen hävdar att Pachters spådomar utgör någon sanning för det. Förstår du inte vad jag ifrågasätter, kan jag placera dig och Fina Gubben i samma fack.
Citera
2010-01-17, 23:50
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Fast det är ju en stor skillnad mellan att framhäva sina siffror som sanning och att framhäva sina siffror som pålitliga och trovärdiga. T.ex. framhäver många att Pachters (på Wedbush & Morgans) spådomar är pålitliga och trovärdiga men ingen hävdar att Pachters spådomar utgör någon sanning för det. Förstår du inte vad jag ifrågasätter, kan jag placera dig och Fina Gubben i samma fack.
Jag sa ju att det inte var sanning.. Och jag har en bra bild av hur du debatterar och vad du ifrågasätter så du behöver inte placera mig i något fack.
Citera
2010-01-17, 23:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag sa ju att det inte var sanning.. Och jag har en bra bild av hur du debatterar och vad du ifrågasätter så du behöver inte placera mig i något fack.

Jag har inte hävdat att du sagt det var sanning men jag är förvånad över att du inte ser de uppenbara skillnaderna.
Citera
2010-01-18, 00:01
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag har inte hävdat att du sagt det var sanning men jag är förvånad över att du inte ser de uppenbara skillnaderna.
Men lilla vän... Klart jag ser skillnaderna. Jag skrev ju själv att även om de inte framhäver det som sanning så framhäver de uppgifterna som trovärdiga och pålitliga. Med andra ord är jag uppenbarligen medveten om skillnaderna mellan att påstå att man kommer med sanningen och att påstå att man kommer med trovärdiga uppgifter. Jag ville bara göra dig uppmärksam på det faktum att VG Chartz själva anser sig vara ytterst pålitliga och trovärdiga, och hade de kunnat påstå att det var sanningen de levererade utan att få rättsliga konsekvenser hade de säkert gjort det. Over and out.
Citera
2010-01-18, 00:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Men lilla vän... Klart jag ser skillnaderna. Jag skrev ju själv att även om de inte framhäver det som sanning så framhäver de uppgifterna som trovärdiga och pålitliga. Med andra ord är jag uppenbarligen medveten om skillnaderna mellan att påstå att man kommer med sanningen och att påstå att man kommer med trovärdiga uppgifter. Jag ville bara göra dig uppmärksam på det faktum att VG Chartz själva anser sig vara ytterst pålitliga och trovärdiga, och hade de kunnat påstå att det var sanningen de levererade utan att få rättsliga konsekvenser hade de säkert gjort det. Over and out.

Tack för omtanken men i det här fallet klarar jag mig bra utan dina påpekanden.
Citera
2010-01-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det var tydligen 4-tris till IntelVision (du vet, den där jävligt dåliga konsolen som konkurerade med Atari 2600 för länge sedan) som kom år 2001 - i en begränsad upplaga. Retro rapporterade om detta i deras december nummer. Finns fler sådana exemplar & vill minnas att det kom ut ett Dreamcast-spel förra året, orkar dock inte leta, men vill du så gärna vet mer om det så är det bara att börja med att gå in på www.google.com

Donnarsvetter, du kan väl inte mena Emulator Intellivision som man kan spela på datorn. Förresten har du sett Barbigirl springa i Mario bros eller Beatle juice till NES.

Givetvis kan man tro på Dreamcast, men det gäller inom Japan. Som sista konsolen såldes 2006, men jag tror mer på att det är rent bara Homebrew och de giver konsolen support. Inget mera.
Citera
2010-01-18, 00:58
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Donnarsvetter, du kan väl inte mena Emulator Intellivision som man kan spela på datorn. Förresten har du sett Barbigirl springa i Mario bros eller Beatle juice till NES.

Givetvis kan man tro på Dreamcast, men det gäller inom Japan. Som sista konsolen såldes 2006, men jag tror mer på att det är rent bara Homebrew och de giver konsolen support. Inget mera.
Spelet kom ut som en rom-fil först men 2001 släpptes spelet på kasett som man kunde spela i riktiga IntelVision-konsoler.
Citera
2010-01-18, 12:15
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Jag ville bara göra dig uppmärksam på det faktum att VG Chartz själva anser sig vara ytterst pålitliga och trovärdiga,
http://www.vgchartz.com/welcome.php

De medger sina metoder och då dessa felar så prickar vgchartz ofta rätt. Det har vi ju redan diskuterat, pastorn lilla.
Citera
2010-01-20, 02:45
Medlem
Vet inte hur många som har läst detta: http://kotaku.com/5405667/reggie-wii...miss-key-point

Som tidigare i tråden nämnde jag om Wii2 2010 Q3 enligt rykte-väg och det kan vara fullt möjligt.

"What that says is that simply the addition of HD capability will not be the next step for us. There will be more to it. There will be additional capability. There will be additional elements, and, given that, it is far into the future."

In jest, I replied: "So, no new Wii in 2010?"

Fils-Aime: "Not to announce with you here today."
Citera
2010-01-20, 15:42
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Vet inte hur många som har läst detta: http://kotaku.com/5405667/reggie-wii-2-theories-miss-key-point

Som tidigare i tråden nämnde jag om Wii2 2010 Q3 enligt rykte-väg och det kan vara fullt möjligt.

"What that says is that simply the addition of HD capability will not be the next step for us. There will be more to it. There will be additional capability. There will be additional elements, and, given that, it is far into the future."

In jest, I replied: "So, no new Wii in 2010?"

Fils-Aime: "Not to announce with you here today."
Snälla, läs kommentaren igen. Kolla det jag fetmarkerade. Sista kommentaren är en sådan där fras Nintendo cheferna drar till med för att dom har tröttnat på alla frågor om det kommer ett nytt Wii snart. Därför sa han även "you" i förnedrande syfte.
Alltså, inget nytt från Nintendo på länge.
Citera
2010-01-20, 15:45
Bannlyst
Ha, ha, har det skrivits 400+ inlägg i denna tråden,
enbart för att övertyga ts om att det inte finns några hårda fakta
om framtida sony/nintendo konsoler??
Citera
2010-01-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackelack
Ha, ha, har det skrivits 400+ inlägg i denna tråden,
enbart för att övertyga ts om att det inte finns några hårda fakta
om framtida sony/nintendo konsoler??

Jadu sen är det många nyfikna som mig som tänker, vad skönt nu ska en konsol komma det är på hög tid. Sedan lutar de ner sig i denna tråd och kollar vilka rykten, påståenden. Insider-fakta som har sket.

Här har vi en till:
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10437898-1.html

Och de nämner:
Kommer Nintendo att hotas av Microsoft, Sony Motion Controll?
Och kommer Nintendo att överleva. Och det verkar som Nintendo inte bryr sig i motion control längre. Och det skulle vara kul att se Nintendo tillkännage en Wii 2 Och att 3D-TV ska vara i vardagsrummet detta år 2010.
Microsoft Project Natal lovat att finnas tillgängliga semester 2010,
men för oss blir det under julen vad jag hade säker källa sist på.

Enligt min mening och många andras kommer Microsoft och Sony att börja bli större på spelmarknaden i år och Nintendo kommer att sjunka plötsligt. Nintendo borde verkligen komma upp med en Wii HD mycket snart (jag menar 2010/2011 snart) att förbli konkurrenskraftiga, men antagligen inte eftersom de är avslappnad med sin Wii framgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in