2010-01-14, 19:38
Citat:
1. Nej, det var inte det som var det unika, utan det var kontrollen & spelen.
Ursprungligen postat av PalmiNio
1. Klart det beror på att de erbjuder något nytt. Men det är inte det som är det unika. Det unika är att Nintendo lyckats komma in med en maskin som var billigast att utveckla, billigast att utveckla till, sålde med vinst från dag ett samt att det bara var en svag uppgradering rent hårdvarumässigt mot GC.
2. Tyvärr har jag inte de, finns att tillgå på harvard business review. Hade det när jag skrev ett arbete om varför PS3 är ett misslyckande. Grundtesen var dock att folk är mycket benägna att uppgradera sina maskiner om priset är rätt, samma anledning som varför många går från PS2 till PS3. Rätt många bytade från PS3 till PS3 slim, varför? jo nyare, smalare, tystare. Folk inom teknik vill gärna ha det senaste, inte alla. Jag säger inte att alla gör det men diverse utbyteskampanjer i Japan för DS fick stort genomslag.
3. Det handlar helt enkelt rate of return. Nintendo kan släppa sin tidigare, och bör, för att kunna mjölka ur marknaden tidigare. De har inga investeringar som de helst vill täcka upp med intäkter utan kan utan finansiella problem släppa en ny maskin tidigare. En ny maskin kommer såklart påverka den gamla negativt men så länge man gör samma taktik som DS gör det inget då man lyckas hålla ett högre pris på den nya utan att marginalerna blir mindre än den gamla. Olikt PS2 -> PS3 så kan den gamla Wii fortfarande servera ett syfte, till ett lägre pris och likt DS så får man en total omsättning på båda som överstiger vad den enskilde produkten hade klarat.
4. Nintendo kommer förneka det fram tills den dagen de presenterar. Vad tror du ärligt talat? att de ska säga sanningen på alla rykten? Rätt dum om du tror det. De förnekade alla DS versioner innan de presenterades också, bevis nog eller?
Nintendo förnekar DSi:
http://kotaku.com/380212/nintendo-clearly-denies-new-ds-rumor
(märk att de redan då hade förnekat DS lite)
Nintendo förnekar DSi LL:
http://ds.about.com/b/2009/10/27/new-dsi-coming-but-nintendo-denies-it.htm
(rätt bra för ryktet säger exakt hur DSi LL skulle vara och vilket också var sanningen sen)
Så? övertygad om att man inte ska tro deras ord?
2. Tyvärr har jag inte de, finns att tillgå på harvard business review. Hade det när jag skrev ett arbete om varför PS3 är ett misslyckande. Grundtesen var dock att folk är mycket benägna att uppgradera sina maskiner om priset är rätt, samma anledning som varför många går från PS2 till PS3. Rätt många bytade från PS3 till PS3 slim, varför? jo nyare, smalare, tystare. Folk inom teknik vill gärna ha det senaste, inte alla. Jag säger inte att alla gör det men diverse utbyteskampanjer i Japan för DS fick stort genomslag.
3. Det handlar helt enkelt rate of return. Nintendo kan släppa sin tidigare, och bör, för att kunna mjölka ur marknaden tidigare. De har inga investeringar som de helst vill täcka upp med intäkter utan kan utan finansiella problem släppa en ny maskin tidigare. En ny maskin kommer såklart påverka den gamla negativt men så länge man gör samma taktik som DS gör det inget då man lyckas hålla ett högre pris på den nya utan att marginalerna blir mindre än den gamla. Olikt PS2 -> PS3 så kan den gamla Wii fortfarande servera ett syfte, till ett lägre pris och likt DS så får man en total omsättning på båda som överstiger vad den enskilde produkten hade klarat.
4. Nintendo kommer förneka det fram tills den dagen de presenterar. Vad tror du ärligt talat? att de ska säga sanningen på alla rykten? Rätt dum om du tror det. De förnekade alla DS versioner innan de presenterades också, bevis nog eller?
Nintendo förnekar DSi:
http://kotaku.com/380212/nintendo-clearly-denies-new-ds-rumor
(märk att de redan då hade förnekat DS lite)
Nintendo förnekar DSi LL:
http://ds.about.com/b/2009/10/27/new-dsi-coming-but-nintendo-denies-it.htm
(rätt bra för ryktet säger exakt hur DSi LL skulle vara och vilket också var sanningen sen)
Så? övertygad om att man inte ska tro deras ord?
2. Så det är därför Wii & NDS har sålt mer än PSP & PS3 som är mer tekniskt avancerade?
3. Att släppa en smått uppgraderad stationär konsol var 2-3 år är fullkomligt galen. Vet du hur lång tid det tar att utveckla ett spel? Det kommer inte komma många spel till dessa konsoler vilket medför till att dom inte kommer sälja.
4. Japp, dom förnekar det & i detta fallet stämmer deras förnekade. Ingen som är ute efter att tjäna pengar skulle släppa ett WiiHD inom en snar framtid såvida inte Wii dog ut helt plötsligt.
Citat:
3D teknik som 3D teknik, det intresserar inte mig det minsta så du får ursäkta om jag inte kan skilja teknikerna åt.
Jag snackar dagens 3D teknik, inte det gamla blå/röd tramset.
Den nya generationens 3D kommer kräva dubbel bandbredd då du visar 2 olika bilder för att sen polarisera med glasögon. Alltså samma teknik som på dagens SF 3D bio. Det är en omöjlighet över Komponent, SCART, composit eller S-video utan kräver HDMI. Så NEJ den klarar inte 3D, den klarar 3D alla 80-tal med blå/röda glasögon.
* För övrigt. Dina kommentarer är tyvärr väldigt insnöade på hur generationsskiften och konsoler har utvecklats förr. Bara för att man gjorde så förr så betyder det inte att det alltid är så.
Betänk:
PS1 slog N64. Ändå var Sony ute med sitt PS2 före Nintendo med GC. PS2 lyckades rätt bra vad jag minns. Måste alltså segraren i en generation vara sist ut i nästa? SVAR NEJ. DS är den mest lyckade konsolsatsningen någonsin och att Nintendo skulle titta på hur man lyckas där när man planerar framtiden på Wii är, förvisso mot tidigare trender, men rätt logiskt ur affärs syn.
Den nya generationens 3D kommer kräva dubbel bandbredd då du visar 2 olika bilder för att sen polarisera med glasögon. Alltså samma teknik som på dagens SF 3D bio. Det är en omöjlighet över Komponent, SCART, composit eller S-video utan kräver HDMI. Så NEJ den klarar inte 3D, den klarar 3D alla 80-tal med blå/röda glasögon.
* För övrigt. Dina kommentarer är tyvärr väldigt insnöade på hur generationsskiften och konsoler har utvecklats förr. Bara för att man gjorde så förr så betyder det inte att det alltid är så.
Betänk:
PS1 slog N64. Ändå var Sony ute med sitt PS2 före Nintendo med GC. PS2 lyckades rätt bra vad jag minns. Måste alltså segraren i en generation vara sist ut i nästa? SVAR NEJ. DS är den mest lyckade konsolsatsningen någonsin och att Nintendo skulle titta på hur man lyckas där när man planerar framtiden på Wii är, förvisso mot tidigare trender, men rätt logiskt ur affärs syn.
Jag vet hur dom har fungerat tidigare. Du glömmer nämna SEGAs konsol, DreamCast, dom var också en aktör på den tiden & var först ute (1 år innan SONY). Varför Nintendo var sena vet jag inte, men dom hade väldiga ekonomiska problem på den tiden, samt att dom precis börjat gå över till ett nytt format (miniDVD eller vad det heter), ny kontroll etc. & jag kan tänka mig att det satte lite extra käppar i hjulet.
Du får tänka på att den bärbara inte fungerar likadant som den stationära marknaden. NDS är för övrigt inte den mest lyckade konsol, det är NES & vill du veta varför? För att konsolmarknaden var utdöd i princip på den tiden. Ingen ville göra spel till konsoler, ingen vågade släppa en konsol & trots det lyckades NES sälja väldigt bra. NES var även dödsdömd varje år, precis som Wii. Dom ska alltså kolla hur dom gjorde med NES, inte på NDS. Segraren måste inte vara sist ut, men att tro att dom kommer vara först ut är senilt.
Citat:
Wii Fit+ köps av dom som redan äger ett Wii Fit, alltså inga nya kunder. New Super Mario Bros. Wii kom ut förra månaden i princip, det tar ett tag att gå upp försäljningstakten - vilket dom för övrigt redan har gjort & säljer bättre än bäst igen.
Finns inga spel som är så stora att de kan lyfta försäljningen över ett helt år, Halo 3 är nog den som lyft en konsol längst innan det återgick till ett normalt stadie. Wii sålde sämre ALLA veckor fram till prissänkningen mot 2008, att skylla det enbart på sämre släpp är fel.
Dessutom kom Wii Motion Plus, Wii Fit plus och New Super Mario Bros som sålt mångmiljon belopp......så helt dött var det inte. 2008 var inte många fler mångmiljon säljare
Dessutom kom Wii Motion Plus, Wii Fit plus och New Super Mario Bros som sålt mångmiljon belopp......så helt dött var det inte. 2008 var inte många fler mångmiljon säljare
Btw vilken prissänkning 2008? Wii fick en prisÖKNING under slutet av 2008 min vän, den fick sänkningen nu under hösten 2009.