Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det skulle aldrig fungera. Eftersom följande är sant;
NDS = Hardcore
NDS Lite = Casual (lite snyggare, lite mindre etc.)
NDSi = Extreme Casual (Lite snyggare, extra funktioner för casuals som inte spelar spel hela tiden utan vill göra något annat med konsolen)
NDSi LL = Super Extreme Casual (Pensionärer)
Stationära konsoler fungerar inte riktigt så dessutom är det inte logiskt att Nintendo släpper en ny konsol först med HD-grafik. Det skulle döda dom. Det är dom som säljer sämst som släpper sina konsoler först, den som leder behöver inte släppa sin nästa konsol förens försäljningen har droppat extremt mycket att man inte längre gör någon märkvärdig vinst.
Ta en titt på DS försäljninbgs siffror och återkom.
NDSi LL har sålt lite för bra för att bara vara pensionärer
DS är snart det bäst säljande konsolen någonsin och lär slå PS2 med längder.
Ne stationära konsoler fungerar inte så, och så gjorde inte direkt bärbara innan. Men som jag tydligt förklarade, så som Sony, Nintendo och Microsoft har byggt konsoler är inte lönsamt. Modellen fungerar inte när du har så tuff konkurrens, det bränns allt för mycket pengar på varje ny modell och det är svårt att tjäna in det.
Nintendo lyckades med ny kontroll på en hårdvara som var en liten uppgradering från GC. Jag säger: nästan Wii kan logiskt nog vara en lika liten uppgradering och sen släpper man fler balla tillbehör till det.
Visst, hardcore gamern gillar kanske inte det men fakta är fakta. Ingen stationär har sålt så bra som Wii och ingen har dragit in så mycket pengar heller, deras tillbehör säljer också extremt bra:
Wii Play : 25 miljoner +
Wii Fit: 22 miljoner +
Super Mario Kart Wii (platsratten

): 20 miljoner +
Wii Sports Resort: 12 miljoner +
Tillsammans med 65 miljoner Wii och 125 miljoner DS i 4 olika modeller så är detta bara siffror man kan begrunda som en lyckad affärsmodell och nog lär de fortsätta. Så små hårdvarusteg, mer ofta med massa extra är där pengar ligger. Sony lär aldrig tjäna en krona på PS3 totalt och MS kommer knappt gå break even, så varför skulle de släppa nya biffiga konsoler nästa generation när de har totalt misslyckas denna generation och Nintendo har lyckats?
Det är pengar som bestämmer, inte hardcore gamern.
Dessutom är det så att det bara Nintendo som har råd att släppa först, de har redan tjänat in in investering i Wii och det med råge. Wii har börjat tappa lite i försäljning så först lär de komma ut med en ny revision, likt PS3 slim. Men efter det kan de utan problem släppa en WiiHD, eller köra den direkt som en revision.
Du missar nog min poäng. Min poäng är att WiiHD inte blir ett stort generationskliv utan en lite trimning av hårdvaran bara, detta dödar inte alls Wii. En ny DS version har inte dödat den gamla DS versionen utan så länge de skiljer i pris så finns där marknad.
Låt oss säga att man drar ner Wii till 149 dollar (fortfarande vinst där) och släpper WiiHD för 249 dollar ( vsamma vinst). Då täcker du ett behov som många påpekar (HD och med funktioner) samt har ett billigare alternativ. De ska ändå lira samma spel ju.